Bu çalışmada kamu ve özel okullarda görev yapan öğretmenlerin motivasyon düzeylerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Çalışmanın evrenini 2018- 2019 akademik yılında Konya’nın merkez ilçeleri, Karatay, Meram ve Selçuklu’da bulunan kamu ve özel okullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Veriler nicel araştırma yaklaşımı çerçevesinde 420 öğretmenden random yoluyla ölçek tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Yaklaşık 500 ölçek bizzat araştırmacı tarafından okullara dağıtılmış olup, öğretmenler tarafından doldurulması ve geri dönüşü sağlanmıştır. Ölçekler tek tek incelenip, eksik ve doldurulmayan ölçekler çıkarıldıktan sonra analizi yapılmak üzere 420 ölçek sisteme aktarılmıştır. Yapılan analiz sonucunda kamu ve özel okul öğretmenlerinin motivasyon düzeylerinin genelde çok yüksek olmadığı ve motivasyonun tüm boyutlarında anlamlı farklılaşmanın olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmen motivasyonun içsel, dışsal ve yönetsel faktörler alt boyutları bağlamında kamuda görev yapan öğretmenlerin motivasyon algı düzeyi puan ortalamaları özelde görev yapan öğretmenlerin puan ortalamalarından daha yüksek bulunmuştur.
Bu çalışmada kamu ve özel okullarda görev yapan öğretmenlerin motivasyon düzeylerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Çalışmanın evrenini 2018- 2019 akademik yılında Konya’nın merkez ilçeleri, Karatay, Meram ve Selçuklu’da bulunan kamu ve özel okullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Veriler nicel araştırma yaklaşımı çerçevesinde 420 öğretmenden random yoluyla ölçek tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Yaklaşık 500 ölçek bizzat araştırmacı tarafından okullara dağıtılmış olup, öğretmenler tarafından doldurulması ve geri dönüşü sağlanmıştır. Ölçekler tek tek incelenip, eksik ve doldurulmayan ölçekler çıkarıldıktan sonra analizi yapılmak üzere 420 ölçek sisteme aktarılmıştır. Yapılan analiz sonucunda kamu ve özel okul öğretmenlerinin motivasyon düzeylerinin genelde çok yüksek olmadığı ve motivasyonun tüm boyutlarında anlamlı farklılaşmanın olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmen motivasyonun içsel, dışsal ve yönetsel faktörler alt boyutları bağlamında kamuda görev yapan öğretmenlerin motivasyon algı düzeyi puan ortalamaları özelde görev yapan öğretmenlerin puan ortalamalarından daha yüksek bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ocak 2023 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2021 |
Kabul Tarihi | 9 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 1 |