Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İngilizce Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Sürecine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi1

Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 3, 271 - 294, 04.11.2023
https://doi.org/10.33907/turkjes.1078877

Öz

Bu çalışmada, İngilizce öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini belirleyerek “uzaktan eğitim süreci” ile ilgili önerilerde bulunmak amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Mardin ili sınırları içerisinde bulunan resmî eğitim kurumlarında (ilkokul, ortaokul, lise) görev yapan 439 kadrolu İngilizce öğretmeninden kolay ulaşılabilir örnekleme yoluyla ulaşılan 228 öğretmen katılmıştır. Araştırma verilerinin istatistiksel çözümlenmesi, SPSS 22.00 programı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Kolmogorov-Smirnov test istatistikleri uygulanmış ve sonuçlarda katılımcıların verdikleri cevapların homojen dağılım gösterdiği görülmüştür (p>0.05). Bağımlı değişkenlerin etkisini test etmek amacıyla maddelere ANOVA ve t tesi uygulanmıştır. Ayrıca verilerin incelenmesinde LSD (Least Significant Difference) testi uygulanmıştır. Araştırmada Cronbach Alpha değeri; 0,905 çıkmıştır. Araştırma sonuçlarına göre İngilizce öğretmenlerinin %14,9’u uzaktan eğitimden memnun olduklarını, %53,9’u geliştirilmesi gerektiğini, %31,1’i memnun olmadıklarını belirtmektedirler.

Kaynakça

  • Aksoğan, Mustafa & Çalış Duman, Meral. (2020). A Research On Academician Opinions On Distance Education İn The COVID-19 Process. NATURENGS MTU Journal of Engineering and Natural Sciences, Malatya Turgut Ozal University. Special Issue. 38-49. 10.46572/nat.2020.10.
  • Akyavuz, E. K., & Çakın, M. (2020). Covid-19 Salgınının Eğitime Etkisi Konusunda Okul Yöneticilerinin Görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 723-737.
  • Al, U., ve Madran, R. O. (2004). Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemleri: Sahip Olması Gereken Özellikler ve Standartlar. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271.
  • Bakioğlu, A. ve, Ertuğ C. (2007). Uzaktan Öğretim Öğrencilerinin TV Ders Programları Bağlamında Yönetimi Değerlendirmeleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 25, 17-33.
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 109-129.
  • Balaman, F., ve Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona Virüs (Covid-19) Nedeniyle Mecburi Yürütülen Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Baştürk, S. (2010). Uygulama Öğretmenlerine Göre Okul Deneyimi Grubu Dersleri ve Öğretmen Adayları. Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 869-894.
  • Bozkurt, A. & Sharma, R. (2020). Emergency Remote Teaching in a Time Of Global Crisis Due To Coronavirus Pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15. i-vi. 10.5281/zenodo.3778083.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Anket geliştirme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151.
  • Büyüköztürk, Ş.(2010). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) Pandemisi Ve Pedagojik Yansımaları: Türkiye’de Açık ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 11-53.
  • Christensen, B, L., Johnson, R, B. &Turner, L, A. (2015). Araştırma Yöntemleri Desen ve Analiz. (Çev Ed.Ahmet Aypay) Ankara: Anı yayıncılık
  • Çoban, B. T., & Vardar, A. K. (2021). Evaluation of Distance English Language Teaching Education during COVID-19 Pandemic from the Perspectives of ELT Student Teachers and Their Instructors. Journal of Pedagogical Research, 5(3), 198-220.
  • Daimary, P., (2020). E-Learning in Schools During COVID-19 Pandemic in Rural Areas. International Journal Of Management, 11(10), 659-664.
  • Demi̇r, F, Özdaş, F. (2020). Covi̇d-19 Süreci̇ndeki̇ Uzaktan Eği̇ti̇me İli̇şki̇n Öğretmen Görüşleri̇ni̇n İncelenmesi̇. Milli Eğitim Dergisi, Salgin Süreci̇nde Türki̇ye'de ve Dünyada Eği̇ti̇m, 273-292. Doi: 10.37669/Milliegitim.775620
  • Dinçer, S., ve Doğanay, A. (2016). Öğretim Materyali'ne İlişkin Motivasyon Ölçeği (ÖMMÖ) Türkçe Uyarlama Çalışması. Ilkogretim Online, 15(4).
  • Ekici, G. (2003). Uzaktan Eğitim Ortamlarının Seçiminde Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (24)
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş: Nicel ve Eleştirel Kuram Metodolojiler, Ankara: Anı Yayıncılık
  • Engzell, P., Frey, A., & Verhagen, M. D. (2020). Learning Inequality During the COVID-19 Pandemic.
  • Erarslan, A. (2021). English language teaching and learning during Covid-19: A global perspective on the first year. Journal of Educational Technology & Online Learning, 4(2), 349-367
  • Ferri, F., Grifoni, P., & Guzzo, T. (2020). Online Learning and Emergency Remote Teaching: Opportunities and Challenges in Emergency Situations. Societies, 10(4), 86. doi:10.3390/soc10040086
  • Fielding, N., & Schreier, M. (2001, February). Introduction: On the compatibility between qualitative and quantitative research methods. In Forum Qualitative Sozialforschung/forum: qualitative social research (Vol. 2, No. 1).
  • G.S. Ypsilandis. (2002). Feedback in Distance Education, Computer Assisted Language Learning, 15:2, 167-181, DOI: 10.1076/call.15.2.167.8191
  • Gök, B. (2011). Uzaktan Eğitimde Görev Alan Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Algısı (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü.
  • Gök, B. (2017). Üniversitelerde Uzaktan Eğitim Programlarının Hizmet Kalitesi ve Etkinliğinin Değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü.
  • Gündüz, A. Y. (2013). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Algısı (Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi
  • Gündüz, A. Y., & İşman, A. (2018). Pre-Service Teachers’ Perception Of Distance Education. Tojet: The Turkish Online Journal Of Educational Technology, 17(1).
  • Harry, K., & Rumble, G. (1982). The Distance Teaching Universities. New York: St. Martin's Press.
  • Harry, Keegan, D., & Magnus, J. (1993).Distance Education: New Perspectives, London: Routledge.
  • Jena, P. K. (2020). Impact of Pandemic COVID-19 on Education in India. Doi:10.31235/osf.io/2kasu
  • Jung, J., Horta, H., & Postiglione, G. A. (2021). Living in uncertainty: the COVID-19 pandemic and higher education in Hong Kong. Studies in Higher Education, 1-14.
  • Kalaycı, S. (2014). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli Istatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım
  • Kamal, M. I., Zubanova, S., Isaeva, A., & Movchun, V. (2021). Distance learning impact on the English language teaching during COVID-19. Education and Information Technologies, 26(6), 7307-7319.
  • Karagül İ, Banu & Aykut, Cansu & Ulu, Büşra. (2020). Analysis of Articles and Theses on Discourse of English as a Foreign Language Classrooms Published Between the Years of 2010 and 2019 in Turkey. Turkish Studies, 15, 1-13.
  • Karasar, N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N., & Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of social and humanities sciences research, 7(53), 1262-1274.
  • Kasap, S. (2019). Akademisyenlerin Gözünden Türkiye’deki İngilizce Eğitimi. Yüzüncü Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 16(1), 1032-1053.
  • Keegan, D. (1980). On Defining Distance Education. Distance Education, 1(1), 13-36.
  • Kirk, R., E. (1968). Experimental Design Procedures for The Behavioral Sciences. Belmont: Brooks/Cole
  • Kres, H. (2012). Statistical Tables For Multivariate Analysis: A Handbook With References To Applications. Springer Science & Business Media.
  • Kurnaz, A, Kaynar, H, Şentürk Barışık, C. ve Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 293-232.
  • Lazaraton, A. (2005). Quantitative research methods. In Handbook of research in second language teaching and learning. Routledge.
  • Mahundu, G. F. (2020). COVID-19 Disease Pandemic Lockdown: Schools Closure and Students E-Learning Options in Tanzania. SSRN Electronic Journal. Doi:10.2139/ssrn.3698554
  • McIsaac, M.S. & Gunawardena, C.N. (1996). Distance Education. In D.H. Jonassen, ed. Handbook Of Research For Educational Communications and Technology: A Project Of The Association For Educational Communications and Technology. 403-437. New York: Simon & Schuster Macmillan
  • MEB. (2020). Eba,Canlı Ders,EBATV,Akademik Destek,Mesleki Gelişim,Eğitim Bilişim Ağı. EBA,Canlı Ders,EBATV,Akademik Destek,Mesleki Gelişim,Eğitim Bilişim Ağı. Retrieved November 10, 2020, from https://www.eba.gov.tr/.
  • Orhan, A. (2016). Uzaktan Eğitimle Yürütülen Yabancı Dil Dersi Öğretim Programının Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (Cıpp) Modeli ile Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora tezi. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Düzce.
  • Parmaksız, R, Sıcak, A. (2015). Uzaktan Hizmetiçi Eğitime İlişkin Öğretmen Görüşleri, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(4) 187-212.
  • Pittman, V. (1991). Rivalry for respectability: Collegiate and Proprietary Correspondence Programs. In Second American Symposium On Research in Distance Education. University Park, PA: Pennsylvania State University.
  • Ren, H., & Li, Y. (2011). A Comparison Study on the Rhetorical Moves of Abstracts in Published Research Articles and Master’s Foreign-language Theses. English Language Teaching, 4(1), 162. doi:10.5539/elt. V4n1p162
  • Richardson, J. T., & Long, G. L. (2003). Academic Engagement And Perceptions of Quality in Distance Education. Open Learning: The Journal Of Open, Distance And E-Learning, 18(3), 223-244.
  • Schifter, C. (2002). Perception Differences About Participating in Distance Education. Online Journal of Distance Learning Administration, 5(1), 1-15.
  • Seçer, İ. (2017). SPSS ve LISREL ile Pratik Veri Analizi Analiz ve Raporlaştırma. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sezer, A. (1988). Çağdaş Gelişmeler Işığında Türkiye’de Eğitim Fakültelerinin Yeri ve Rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 183-189.
  • Şanli, Ö. (2021). English Teachers’ Views on Distance Education in the COVID-19 Pandemic Process. Education Quarterly Reviews, 4(1), 339-353.
  • Şen, Ü. S. (2005). Sanat Eği̇ti̇mi̇nde Bi̇li̇msel Araştırma Yöntemleri̇ni̇n Kullanılması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 343-360.
  • Tekindal, S. (2009). Duyuşsal Özelliklerin Ölçülmesi için Araç Oluşturma. Ankara: Pegem akademi
  • Thoms, J. J. (2012). Classroom Discourse in Foreign Language Classrooms: A Review of the Literature. Foreign Language Annals, 45(S1). Doi:10.1111/j.1944-9720.2012.01177.x
  • Tümen Akyıldız, S. (2020). Pandemi döneminde yapılan uzaktan eğitim çalışmalarıyla ilgili İngilizce öğretmenlerinin görüşleri (bir odak grup tartışması). RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları, 21, 679-676.
  • Wallis, L. (2020). Quality Information, Informed Choices. Retrieved October 24, 2020, from https://www.qualityinfo.org/-/growth-in-distance-learning-outpaces-total-enrollment-growth
  • Wazed, S. (2012). Gender and Social Exclusion/Inclusion: A Study of Indigenous Women in Bangladesh. Doctoral Dissertation. University of Birmingham, Birmingham.
  • World Health Organization. (November 18, 2021). Who coronavirus (COVID-19) dashboard. World Health Organization. Retrieved from https://covid19.who.int/.
  • Yaman, İ. (2018). Türkiye’de İngilizce Öğrenmek: Zorluklar ve Fırsatlar” RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 11, 161-175.
  • Yıldırım, S., Yıldırım, G., Çelik, E., & Karaman, S. (2014). Perception Of Distance Education Students About Distance Education: A Scale Development Study. Journal of Research in Education and Teaching, 3(3), 365-370.

An Evaluation of English Teachers' Views On Distance Education Process

Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 3, 271 - 294, 04.11.2023
https://doi.org/10.33907/turkjes.1078877

Öz

This study aimed to determine the views of English teachers about the "distance education process". The research was carried out with 228 out of 439 English teachers working in the state primary, secondary and high schools in Mardin in the 2020-2021 academic year. The statistical analysis was carried out with the SPSS 22.0 program. ANOVA and t-tests were applied to the items to test the effect of dependent variables. In addition, Kolmogorov-Smirnova test statistics were applied and it was seen that the answers given by the participants showed a homogeneous distribution (p>0.05). Also, the LSD (Least Significant Difference) test was used to analyze the data. In the study, the Cronbach Alpha value was found to be 0.905. In the research, 14.9% of the teachers stated that they were satisfied with distance education, 53.9% of them stated that it should be improved, 31.1% of them were not satisfied.

Kaynakça

  • Aksoğan, Mustafa & Çalış Duman, Meral. (2020). A Research On Academician Opinions On Distance Education İn The COVID-19 Process. NATURENGS MTU Journal of Engineering and Natural Sciences, Malatya Turgut Ozal University. Special Issue. 38-49. 10.46572/nat.2020.10.
  • Akyavuz, E. K., & Çakın, M. (2020). Covid-19 Salgınının Eğitime Etkisi Konusunda Okul Yöneticilerinin Görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 723-737.
  • Al, U., ve Madran, R. O. (2004). Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemleri: Sahip Olması Gereken Özellikler ve Standartlar. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271.
  • Bakioğlu, A. ve, Ertuğ C. (2007). Uzaktan Öğretim Öğrencilerinin TV Ders Programları Bağlamında Yönetimi Değerlendirmeleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 25, 17-33.
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 109-129.
  • Balaman, F., ve Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona Virüs (Covid-19) Nedeniyle Mecburi Yürütülen Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Baştürk, S. (2010). Uygulama Öğretmenlerine Göre Okul Deneyimi Grubu Dersleri ve Öğretmen Adayları. Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 869-894.
  • Bozkurt, A. & Sharma, R. (2020). Emergency Remote Teaching in a Time Of Global Crisis Due To Coronavirus Pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15. i-vi. 10.5281/zenodo.3778083.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Anket geliştirme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151.
  • Büyüköztürk, Ş.(2010). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) Pandemisi Ve Pedagojik Yansımaları: Türkiye’de Açık ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 11-53.
  • Christensen, B, L., Johnson, R, B. &Turner, L, A. (2015). Araştırma Yöntemleri Desen ve Analiz. (Çev Ed.Ahmet Aypay) Ankara: Anı yayıncılık
  • Çoban, B. T., & Vardar, A. K. (2021). Evaluation of Distance English Language Teaching Education during COVID-19 Pandemic from the Perspectives of ELT Student Teachers and Their Instructors. Journal of Pedagogical Research, 5(3), 198-220.
  • Daimary, P., (2020). E-Learning in Schools During COVID-19 Pandemic in Rural Areas. International Journal Of Management, 11(10), 659-664.
  • Demi̇r, F, Özdaş, F. (2020). Covi̇d-19 Süreci̇ndeki̇ Uzaktan Eği̇ti̇me İli̇şki̇n Öğretmen Görüşleri̇ni̇n İncelenmesi̇. Milli Eğitim Dergisi, Salgin Süreci̇nde Türki̇ye'de ve Dünyada Eği̇ti̇m, 273-292. Doi: 10.37669/Milliegitim.775620
  • Dinçer, S., ve Doğanay, A. (2016). Öğretim Materyali'ne İlişkin Motivasyon Ölçeği (ÖMMÖ) Türkçe Uyarlama Çalışması. Ilkogretim Online, 15(4).
  • Ekici, G. (2003). Uzaktan Eğitim Ortamlarının Seçiminde Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (24)
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş: Nicel ve Eleştirel Kuram Metodolojiler, Ankara: Anı Yayıncılık
  • Engzell, P., Frey, A., & Verhagen, M. D. (2020). Learning Inequality During the COVID-19 Pandemic.
  • Erarslan, A. (2021). English language teaching and learning during Covid-19: A global perspective on the first year. Journal of Educational Technology & Online Learning, 4(2), 349-367
  • Ferri, F., Grifoni, P., & Guzzo, T. (2020). Online Learning and Emergency Remote Teaching: Opportunities and Challenges in Emergency Situations. Societies, 10(4), 86. doi:10.3390/soc10040086
  • Fielding, N., & Schreier, M. (2001, February). Introduction: On the compatibility between qualitative and quantitative research methods. In Forum Qualitative Sozialforschung/forum: qualitative social research (Vol. 2, No. 1).
  • G.S. Ypsilandis. (2002). Feedback in Distance Education, Computer Assisted Language Learning, 15:2, 167-181, DOI: 10.1076/call.15.2.167.8191
  • Gök, B. (2011). Uzaktan Eğitimde Görev Alan Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Algısı (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü.
  • Gök, B. (2017). Üniversitelerde Uzaktan Eğitim Programlarının Hizmet Kalitesi ve Etkinliğinin Değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü.
  • Gündüz, A. Y. (2013). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Algısı (Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi
  • Gündüz, A. Y., & İşman, A. (2018). Pre-Service Teachers’ Perception Of Distance Education. Tojet: The Turkish Online Journal Of Educational Technology, 17(1).
  • Harry, K., & Rumble, G. (1982). The Distance Teaching Universities. New York: St. Martin's Press.
  • Harry, Keegan, D., & Magnus, J. (1993).Distance Education: New Perspectives, London: Routledge.
  • Jena, P. K. (2020). Impact of Pandemic COVID-19 on Education in India. Doi:10.31235/osf.io/2kasu
  • Jung, J., Horta, H., & Postiglione, G. A. (2021). Living in uncertainty: the COVID-19 pandemic and higher education in Hong Kong. Studies in Higher Education, 1-14.
  • Kalaycı, S. (2014). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli Istatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım
  • Kamal, M. I., Zubanova, S., Isaeva, A., & Movchun, V. (2021). Distance learning impact on the English language teaching during COVID-19. Education and Information Technologies, 26(6), 7307-7319.
  • Karagül İ, Banu & Aykut, Cansu & Ulu, Büşra. (2020). Analysis of Articles and Theses on Discourse of English as a Foreign Language Classrooms Published Between the Years of 2010 and 2019 in Turkey. Turkish Studies, 15, 1-13.
  • Karasar, N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N., & Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of social and humanities sciences research, 7(53), 1262-1274.
  • Kasap, S. (2019). Akademisyenlerin Gözünden Türkiye’deki İngilizce Eğitimi. Yüzüncü Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 16(1), 1032-1053.
  • Keegan, D. (1980). On Defining Distance Education. Distance Education, 1(1), 13-36.
  • Kirk, R., E. (1968). Experimental Design Procedures for The Behavioral Sciences. Belmont: Brooks/Cole
  • Kres, H. (2012). Statistical Tables For Multivariate Analysis: A Handbook With References To Applications. Springer Science & Business Media.
  • Kurnaz, A, Kaynar, H, Şentürk Barışık, C. ve Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 293-232.
  • Lazaraton, A. (2005). Quantitative research methods. In Handbook of research in second language teaching and learning. Routledge.
  • Mahundu, G. F. (2020). COVID-19 Disease Pandemic Lockdown: Schools Closure and Students E-Learning Options in Tanzania. SSRN Electronic Journal. Doi:10.2139/ssrn.3698554
  • McIsaac, M.S. & Gunawardena, C.N. (1996). Distance Education. In D.H. Jonassen, ed. Handbook Of Research For Educational Communications and Technology: A Project Of The Association For Educational Communications and Technology. 403-437. New York: Simon & Schuster Macmillan
  • MEB. (2020). Eba,Canlı Ders,EBATV,Akademik Destek,Mesleki Gelişim,Eğitim Bilişim Ağı. EBA,Canlı Ders,EBATV,Akademik Destek,Mesleki Gelişim,Eğitim Bilişim Ağı. Retrieved November 10, 2020, from https://www.eba.gov.tr/.
  • Orhan, A. (2016). Uzaktan Eğitimle Yürütülen Yabancı Dil Dersi Öğretim Programının Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (Cıpp) Modeli ile Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora tezi. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Düzce.
  • Parmaksız, R, Sıcak, A. (2015). Uzaktan Hizmetiçi Eğitime İlişkin Öğretmen Görüşleri, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(4) 187-212.
  • Pittman, V. (1991). Rivalry for respectability: Collegiate and Proprietary Correspondence Programs. In Second American Symposium On Research in Distance Education. University Park, PA: Pennsylvania State University.
  • Ren, H., & Li, Y. (2011). A Comparison Study on the Rhetorical Moves of Abstracts in Published Research Articles and Master’s Foreign-language Theses. English Language Teaching, 4(1), 162. doi:10.5539/elt. V4n1p162
  • Richardson, J. T., & Long, G. L. (2003). Academic Engagement And Perceptions of Quality in Distance Education. Open Learning: The Journal Of Open, Distance And E-Learning, 18(3), 223-244.
  • Schifter, C. (2002). Perception Differences About Participating in Distance Education. Online Journal of Distance Learning Administration, 5(1), 1-15.
  • Seçer, İ. (2017). SPSS ve LISREL ile Pratik Veri Analizi Analiz ve Raporlaştırma. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sezer, A. (1988). Çağdaş Gelişmeler Işığında Türkiye’de Eğitim Fakültelerinin Yeri ve Rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 183-189.
  • Şanli, Ö. (2021). English Teachers’ Views on Distance Education in the COVID-19 Pandemic Process. Education Quarterly Reviews, 4(1), 339-353.
  • Şen, Ü. S. (2005). Sanat Eği̇ti̇mi̇nde Bi̇li̇msel Araştırma Yöntemleri̇ni̇n Kullanılması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 343-360.
  • Tekindal, S. (2009). Duyuşsal Özelliklerin Ölçülmesi için Araç Oluşturma. Ankara: Pegem akademi
  • Thoms, J. J. (2012). Classroom Discourse in Foreign Language Classrooms: A Review of the Literature. Foreign Language Annals, 45(S1). Doi:10.1111/j.1944-9720.2012.01177.x
  • Tümen Akyıldız, S. (2020). Pandemi döneminde yapılan uzaktan eğitim çalışmalarıyla ilgili İngilizce öğretmenlerinin görüşleri (bir odak grup tartışması). RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları, 21, 679-676.
  • Wallis, L. (2020). Quality Information, Informed Choices. Retrieved October 24, 2020, from https://www.qualityinfo.org/-/growth-in-distance-learning-outpaces-total-enrollment-growth
  • Wazed, S. (2012). Gender and Social Exclusion/Inclusion: A Study of Indigenous Women in Bangladesh. Doctoral Dissertation. University of Birmingham, Birmingham.
  • World Health Organization. (November 18, 2021). Who coronavirus (COVID-19) dashboard. World Health Organization. Retrieved from https://covid19.who.int/.
  • Yaman, İ. (2018). Türkiye’de İngilizce Öğrenmek: Zorluklar ve Fırsatlar” RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 11, 161-175.
  • Yıldırım, S., Yıldırım, G., Çelik, E., & Karaman, S. (2014). Perception Of Distance Education Students About Distance Education: A Scale Development Study. Journal of Research in Education and Teaching, 3(3), 365-370.
Toplam 64 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Güler Shaıkh 0000-0002-1094-6110

Faysal Özdaş 0000-0002-2261-9504

Yayımlanma Tarihi 4 Kasım 2023
Gönderilme Tarihi 25 Şubat 2022
Kabul Tarihi 13 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Shaıkh, G., & Özdaş, F. (2023). İngilizce Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Sürecine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi1. Turkish Journal of Educational Studies, 10(3), 271-294. https://doi.org/10.33907/turkjes.1078877