Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 2, 175 - 194, 26.12.2024
https://doi.org/10.33907/turkjes.1580103

Öz

Kaynakça

  • Avcı, F. (2020). Öğretmenlerin sosyal medya kullanımları ve sosyal medya kavramına ilişkin metaforik algıları. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(2), 769-788.
  • Avcı, F., & Er, H. (2019). Investigation of teacher views on digital addiction and suggestions for solution. Language Teaching and Educational Research, 2(2), 132-159. DOI: https://doi.org/10.35207/later.602235.
  • Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-15.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Boyd, D. M., & Ellison, N. B. (2007). Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of Computer‐Mediated Communication, 13(1), 210-230.
  • Breakenridge, D. (2009). New media, new tools, new audiences. New Jersey: FT Press.
  • Carpenter, J.P., Shelton, C.C., Curcio, R. & Schroeder, S. (2021). The Education Influencer: New Possibilities and Challenges for Teachers in the Social Media World. In E. Langran & L. Archambault (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (pp. 1712-1721). Online, United States: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). Retrieved September 16, 2024 from https://www.learntechlib.org/primary/p/219338/.
  • Carpenter, J. P., & Krutka, D. G. (2014). How and why educators use Twitter: A survey of the field. Journal of Research on Technology in Education, 46(4), 414-434.
  • Chugh, R., Grose, R., & Macht, S. A. (2020). Social media usage by higher education academics: A scoping review of the literature. Education and Information Technologies, 26, 983-999. https://doi.org/10.1007/s10639-020-10288-z
  • Eysenbach, G., & Köhler, C. (2002). How do consumers search for and appraise health information on the world wide web? Qualitative study using focus groups, usability tests, and in-depth interviews. Bmj, 324(7337), 573-577.
  • Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). A framework for marketing management. Prentice Hall.
  • Konuk, N. ve Güntaş, S. (2019). Sosyal medya kullanımı eğitimi ve bir eğitim aracı olarak sosyal medya kullanımı. Uluslararası Girişimcilik ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 1-25.
  • Lee, Y. & Dinh, C. (2021). I want to be as trendy as influencers – how “fear of missingout” leads to buying in-Tention for product send orsed by social medias. Journal of Research in Interactive Marketing, 2040-7122.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. New York: Sage Publications, Inc.
  • Özdemir, S. M. (2016). Öğretmen niteliğinin bir göstergesi olarak sürekli mesleki gelişim. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 233-244.
  • Silius, K., Kailanto, M., & Tervakari, A. (2011, April 4-6). Evaluating the quality of social media in an educational context. Paper presented at the 2011 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), Amman. https://doi.org/10.1109/EDUCON.2011.5773183
  • Singh, S., & Diamo, S. (2015). Social Media Marketing for Dummies. John Wiley&Sons.
  • Solmaz, B., Tekin, G., Herzem, Z., & Demir, M. (2013). İnternet ve sosyal medya kullanımı Üzerine bir uygulama. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 7(4), 23-32.
  • Stathopoulou, A., Siamagka, N. T., & Christodoulides, G. (2019). A multi-stakeholder view of social media as A supporting tool in higher education: An educator student perspective. European Management Journal, 37(4), 421-431. https://doi.org/10.1016/j.emj.2019.01.008
  • Tiryakioğlu, F. & Erzurum, F. (2011). Bir eğitim aracı olarak ağlarin kullanimi. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. 27-29 April, 2011 Antalya-Turkey.
  • Toker-Gökçe, A. & Kaya, O. (2023). Sosyal medya fenomeni öğretmenler hakkında öğretmen görüşleri (Instagram örneği). 8th International New York Academic Research Congress on Humanities and Social Sciences Proceedings Book, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 26 Haziran 2023, ss.77-87.
  • Tonbuloğlu, İ. & İşman, A. (2014). Öğretmenlerin sosyal ağları kullanım profillerinin incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 320-333.
  • Tuten, T. L. (2008). Advertising2.0: Social Media Marketing in A Web 2.0 World. ABCCLIO. 89-93.
  • Uştu, H., Taş, A. M., & Sever, B. (2016). Öğretmenlerin mesleki gelişime yönelik algılarına İlişkin nitel bir araştırma. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırma Dergisi, 1(1), 5‐23. https:// DOI: 25.1234/0123456789
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Sosyal Medyada Öğretmen Olmak: Fenomen Öğretmenlerin Paylaşımlarının Eğitim Üzerindeki Etkileri

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 2, 175 - 194, 26.12.2024
https://doi.org/10.33907/turkjes.1580103

Öz

Bu araştırmanın amacı, fenomen öğretmenliğin eğitim sistemi içindeki rolünü, etkilerini ve potansiyel iyileştirme yollarını akademik bir perspektiften analiz etmektir. Bu amaç doğrultusunda, fenomen öğretmenliğin eğitim üzerindeki etkileri çok yönlü bir biçimde incelenmiş; fenomen öğretmenlerin eğitim sürecine sağladıkları olumlu katkılar ve bu öğretmenlik türünün eğitim sistemi üzerinde yaratabileceği olası zararlar değerlendirilmiştir. Ayrıca, eğitim sisteminde fenomen öğretmenliğin daha verimli hale getirilmesine yönelik stratejiler geliştirilmesi ve bu öğretmenlik türünün mesleki katkılarının incelenmesi de bu çalışmanın odak noktaları arasındadır. Araştırma, durum çalışması olarak nitel paradigmada yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, eğitim fakültesinde öğrenim gören ve mezun olup henüz çalışmaya başlamayan 48 öğretmen adayı oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak açık uçlu soru formu kullanılmış ve çevrimiçi anket formu şeklinde öğretmen adaylarına ulaştırılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının gözünden fenomen öğretmenliğin sosyal medya aracılığıyla eğitimde hem faydalar hem de riskler yarattığı ortaya çıkmıştır. Teknoloji entegrasyonu ve yenilikçi yaklaşımların olumlu etkiler sunduğu, ancak etik ve gizlilik gibi riskleri de beraberinde getirdiği belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, fenomen öğretmenliğin etik kurallar çerçevesinde geliştirilip yaygınlaştırılması ve bu süreçte gerekli denetimlerin ve eğitimlerin yapılması gerektiği önerilmiştir.

Kaynakça

  • Avcı, F. (2020). Öğretmenlerin sosyal medya kullanımları ve sosyal medya kavramına ilişkin metaforik algıları. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(2), 769-788.
  • Avcı, F., & Er, H. (2019). Investigation of teacher views on digital addiction and suggestions for solution. Language Teaching and Educational Research, 2(2), 132-159. DOI: https://doi.org/10.35207/later.602235.
  • Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-15.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Boyd, D. M., & Ellison, N. B. (2007). Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of Computer‐Mediated Communication, 13(1), 210-230.
  • Breakenridge, D. (2009). New media, new tools, new audiences. New Jersey: FT Press.
  • Carpenter, J.P., Shelton, C.C., Curcio, R. & Schroeder, S. (2021). The Education Influencer: New Possibilities and Challenges for Teachers in the Social Media World. In E. Langran & L. Archambault (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (pp. 1712-1721). Online, United States: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). Retrieved September 16, 2024 from https://www.learntechlib.org/primary/p/219338/.
  • Carpenter, J. P., & Krutka, D. G. (2014). How and why educators use Twitter: A survey of the field. Journal of Research on Technology in Education, 46(4), 414-434.
  • Chugh, R., Grose, R., & Macht, S. A. (2020). Social media usage by higher education academics: A scoping review of the literature. Education and Information Technologies, 26, 983-999. https://doi.org/10.1007/s10639-020-10288-z
  • Eysenbach, G., & Köhler, C. (2002). How do consumers search for and appraise health information on the world wide web? Qualitative study using focus groups, usability tests, and in-depth interviews. Bmj, 324(7337), 573-577.
  • Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). A framework for marketing management. Prentice Hall.
  • Konuk, N. ve Güntaş, S. (2019). Sosyal medya kullanımı eğitimi ve bir eğitim aracı olarak sosyal medya kullanımı. Uluslararası Girişimcilik ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 1-25.
  • Lee, Y. & Dinh, C. (2021). I want to be as trendy as influencers – how “fear of missingout” leads to buying in-Tention for product send orsed by social medias. Journal of Research in Interactive Marketing, 2040-7122.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. New York: Sage Publications, Inc.
  • Özdemir, S. M. (2016). Öğretmen niteliğinin bir göstergesi olarak sürekli mesleki gelişim. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 233-244.
  • Silius, K., Kailanto, M., & Tervakari, A. (2011, April 4-6). Evaluating the quality of social media in an educational context. Paper presented at the 2011 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), Amman. https://doi.org/10.1109/EDUCON.2011.5773183
  • Singh, S., & Diamo, S. (2015). Social Media Marketing for Dummies. John Wiley&Sons.
  • Solmaz, B., Tekin, G., Herzem, Z., & Demir, M. (2013). İnternet ve sosyal medya kullanımı Üzerine bir uygulama. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 7(4), 23-32.
  • Stathopoulou, A., Siamagka, N. T., & Christodoulides, G. (2019). A multi-stakeholder view of social media as A supporting tool in higher education: An educator student perspective. European Management Journal, 37(4), 421-431. https://doi.org/10.1016/j.emj.2019.01.008
  • Tiryakioğlu, F. & Erzurum, F. (2011). Bir eğitim aracı olarak ağlarin kullanimi. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. 27-29 April, 2011 Antalya-Turkey.
  • Toker-Gökçe, A. & Kaya, O. (2023). Sosyal medya fenomeni öğretmenler hakkında öğretmen görüşleri (Instagram örneği). 8th International New York Academic Research Congress on Humanities and Social Sciences Proceedings Book, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 26 Haziran 2023, ss.77-87.
  • Tonbuloğlu, İ. & İşman, A. (2014). Öğretmenlerin sosyal ağları kullanım profillerinin incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 320-333.
  • Tuten, T. L. (2008). Advertising2.0: Social Media Marketing in A Web 2.0 World. ABCCLIO. 89-93.
  • Uştu, H., Taş, A. M., & Sever, B. (2016). Öğretmenlerin mesleki gelişime yönelik algılarına İlişkin nitel bir araştırma. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırma Dergisi, 1(1), 5‐23. https:// DOI: 25.1234/0123456789
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Songül Karabatak 0000-0002-1303-2429

Aybüke Hilal Karadağ 0009-0006-9744-010X

Ayça Alper 0009-0007-1050-5984

Elif Ezgi Batur 0009-0002-0400-1118

Zeynep Sudan Bahçivan 0009-0002-9859-7126

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 7 Kasım 2024
Kabul Tarihi 16 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karabatak, S., Karadağ, A. H., Alper, A., Batur, E. E., vd. (2024). Sosyal Medyada Öğretmen Olmak: Fenomen Öğretmenlerin Paylaşımlarının Eğitim Üzerindeki Etkileri. Turkish Journal of Educational Studies, 11(2), 175-194. https://doi.org/10.33907/turkjes.1580103