İşletme
disiplininin son zamanlarda giderek önem verdiği araştırma konularından biri yoğun
rekabet savaşlarına sahne olan kızıl okyanuslardan kaçarak yeni mavi
okyanuslara yelken açmaktır. Bu da ancak Rene ve Mauborgne (2004) tarafından
ileri sürülen Mavi Okyanus Stratejisi ile mümkün gözükmektedir. Mavi okyanus
stratejisi; ileri sürüldüğü tarihten bu yana sadece işletme disiplinin
tekelinde kalmayıp, birçok alanda yoğun bir biçimde ele alınmıştır. Kavram ile
ilgili Türkçe yazında da oldukça çalışma bulunmaktadır. Ancak Türkçe yazında
eğitim alanında konuyla ilgili yeterli çalışmanın olmaması bir eksiklik olarak
tespit edildiğinden, özellikle yeniliklere çok açık olmak durumunda olan
yükseköğretimin de Mavi Okyanus Stratejisinden faydalanabilmesi amacıyla bu
çalışma yapılmıştır. Çalışmada aslında zaten yükseköğretimde uygulanmakta olan
bu stratejinin örnekleri verilerek farkındalığın arttırılması sağlanacaktır.
Çalışmanın; yükseköğretim alanında çalışmalar yapan araştırmacılara,
uygulayıcılara, yöneticilere ve karar alıcılara ve yöneticilere rekabetin
arttığı eğitim alanında yol gösterici nitelikte olması amaçlanmıştır.
yükseköğretim mavi okyanus stratejisi inovasyon değer yaratma kızıl okyanus
The weariness of competitive business environment has
made it one of the hot topics of recent business management literature to find
ways to escape from the intense Red Ocean by creating a Blue Ocean where there
is no competition. Rene and Mauborgne’s Blue Ocean Strategy (2004) provides a
reasonable solution for this issue. Blue Ocean Strategy has been dealt not only
in Business Administration but also in many. There are also many studies in
Turkish literature on this concept. This study addresses the void in education area
to enable the practitioners of higher education, which is subject to many
innovations and changes to benefit from the strategy itself. The study aims to
increase awareness toward Blue Ocean Strategy by demonstrating the best
practices of the strategy in higher education. The study intends to generate
insights for higher education academics, practitioners, managers and policy
makers.
higher education blue ocean strategy innovation value creation red ocean
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License .