Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

The Coronavirus: New Quests in Education

Yıl 2021, , 82 - 89, 20.04.2021
https://doi.org/10.32329/uad.797635

Öz

The rapid spread of information and technological developments with globalization affect individual and social life in different dimensions. The Covid-19 (Corona virus) epidemic in the world and in our country significantly limits individual and social life. The corona virus has caused some changes and negativities in the field of education, as in other fields. The Covid-19 epidemic deeply affects education systems, especially the economy, and social and individual life. Considering both the prevalence and the depth of its effects, it can be said that the epidemic is the biggest crisis humanity has faced in recent history. Although there are different predictions and scientific opinions about when the epidemic will end, it is predicted that the effects of the epidemic will continue in all areas of life, especially education. There have been many developments regarding digitalization in learning environments before and after the Covid-19 outbreak. With these developments, the obligatory changes experienced in the education process affected students, teachers and all education stakeholders. In this process, all decision-makers, especially the central government, have taken many measures to prevent adversities and reduce the impact and spread of the epidemic. In the field of education, one of the measures taken was to suspend face-to-face education and to realize all education processes as distance education as possible. This study is very important about what can be done against the risk of pandemic that the education. In this study, the strategies of Ministry of Education in Turkey for distance education in the pandemic process are analyzed with document scanning methods. In the very near future, it can be predicted that it will be the main educational platform such as face-to-face learning in the context of continuous learning, except for compulsory situations such as distance education and Corona virus.

Kaynakça

  • Karip, E. (2020). Covid 19 Okulların kapatılması ve sonrası. https://tedmem.org/vurus/covid-19-okullarin-kapatilmasi-ve-sonrasi. adresinden erişim sağlanmıştır (24 Ağustos 2020).
  • Keleş, M. (2020). Uzaktan Eğitim Platformlarının Avantajları ve Dezavantajları. https://binbiriz.com/blog/uzaktan-egitim-platformlarinin-avantajlari-ve-dezavantajlari adresinden erişim sağlanmıştır (23 Ağustos 2020).
  • Kırık, A. M. (2014). Uzaktan Eğitimin Tarihsel Gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi / Marmara University Journal of Communication, 73-94, 21.
  • Kırmızıgül, H. G. (2020). Covid-19 Salgını ve Beraberinde Getirdiği Eğitim Süreci, Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 283-289. ISSN:2148-9963 www.asead.com
  • Mocu, E. N. (2020). https://www.sigortacigazetesi.com.tr/salgin-ile-beraber-yasanan-zorunlu-dijitallesme-ogretmenlerin-rolunu-degistirecek-mi/ adresinden erişim sağlanmıştır (25 Ağustos 2020).
  • Moore, M. G. (1973). Towards a theory of independent learning and teaching. Journal of Higher Education, 44(9), 661-679.
  • OECD (2020, Ağustos 29). Efforts to contain virus and save lives should be intensified, and governments should plan stronger, more co-ordinated measures to absorb growing economic blow. https://www.oecd.org/coronavirus/en/ adresinden erişim sağlanmıştır.
  • Özer, M. (2020, Mayıs 18). Covid Salgını Sonrası Dünyada Eğitim. http://www.meb.gov.tr/covid-19-salgini-sonrasi-dunyada-egitim/haber/20936/tr adresinden erişim sağlanmıştır (23 Ağustos 2020). a Özgenel, M., Işık, M. ve Bahat, İ. (2019). Öğretmenlik İmajı: Bir Ölçek Geliştirme Çalışmsı, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 52(3). 871-892 DOI: 10.30964/auebfd.461440, E-ISSN: 2458-8342, P-ISSN: 1301-3718
  • Pina, A. A. (2008). How institutionalized is distance learning? A study of institutional role, locale and academic level. Online Journal of Distance Learning Administration, 11(1). http://www.westga.edu/~distance/ojdla/spring111/pina111.html Erişim tarihi: 21.06.2015.
  • Simonson, M. (2007). Institutional policy issues for Distance Education. In M. G. Moore, (Eds.), Handbook of Distance Education. (pp 355-363) Mahwah, N.J. Lawrence Erlbaum Associates.
  • Tekke, M. (2019). Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisinin en son düzeyleri: Kendini gerçekleştirme ve kendini aşmışlık. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(4), 1704-1712. doi: 10.14689/issn.2148-2624.1.7c.4s.17m
  • Telli Yamamoto, G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi, Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Telli Yamamoto, G., Demiray, U. ve Kesim, M. (2011). Türkiye'de e-öğrenme: Gelişmeler ve Uygulamalar. Elif Yayınevi.

COVID 19: Eğitimde Yeni Arayışlar

Yıl 2021, , 82 - 89, 20.04.2021
https://doi.org/10.32329/uad.797635

Öz

Küreselleşme ile bilginin hızlı yayılması ve yaşanan teknolojik gelişmeler, bireysel ve toplumsal yaşantıyı farklı boyutlarda etkilemektedir. Dünyada ve ülkemizde yaşanan Covid-19 (Korona virüs) salgını bireysel ve sosyal hayatı önemli ölçüde sınırlandırmaktadır. Korona virüs, diğer alanlarda olduğu gibi eğitim alanında da birtakım değişikliklere ve olumsuzluklara neden olmuştur. Covid-19 salgını, başta ekonomi olmak üzere eğitim sistemleri ile toplumsal ve bireysel hayatı derinden etkilemektedir. Salgının hem yaygınlığı hem de etkilerinin derinliği göz önünde bulundurulduğunda, yaşanan salgının insanlığın yakın tarihte karşılaştığı en büyük kriz olduğu söylenebilir. Salgının ne zaman sona ereceği konusunda farklı kestirimler ve bilimsel görüşler olmakla birlikte, salgının etkilerinin salgın sonrasında da başta eğitim olmak üzere tüm yaşam alanlarında da devam edeceği (Karip, 2020) öngörülmektedir. Covid-19 salgını öncesinde ve sonrasında öğrenme ortamlarında dijitalleşmeye yönelik pek çok gelişme yaşanmıştır. Bu gelişmeler ile eğitim öğretim sürecinde yaşanan zorunlu değişimler öğrenci, öğretmen ve bütün eğitim paydaşlarını etkilemiştir. Bu süreçte başta merkezi hükümet olmak üzere tüm karar vericiler yaşanacak olumsuzlukların önüne geçmek, salgının etkisini ve yayılımını azaltmak için birçok önlem almıştır. Eğitim alanında ise alınan önlemlerden birisi de yüz yüze eğitime ara vermek ve mümkün olan şekliyle tüm eğitim süreçlerini uzaktan eğitim şeklinde gerçekleştirmek olmuştur.

Kaynakça

  • Karip, E. (2020). Covid 19 Okulların kapatılması ve sonrası. https://tedmem.org/vurus/covid-19-okullarin-kapatilmasi-ve-sonrasi. adresinden erişim sağlanmıştır (24 Ağustos 2020).
  • Keleş, M. (2020). Uzaktan Eğitim Platformlarının Avantajları ve Dezavantajları. https://binbiriz.com/blog/uzaktan-egitim-platformlarinin-avantajlari-ve-dezavantajlari adresinden erişim sağlanmıştır (23 Ağustos 2020).
  • Kırık, A. M. (2014). Uzaktan Eğitimin Tarihsel Gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi / Marmara University Journal of Communication, 73-94, 21.
  • Kırmızıgül, H. G. (2020). Covid-19 Salgını ve Beraberinde Getirdiği Eğitim Süreci, Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 283-289. ISSN:2148-9963 www.asead.com
  • Mocu, E. N. (2020). https://www.sigortacigazetesi.com.tr/salgin-ile-beraber-yasanan-zorunlu-dijitallesme-ogretmenlerin-rolunu-degistirecek-mi/ adresinden erişim sağlanmıştır (25 Ağustos 2020).
  • Moore, M. G. (1973). Towards a theory of independent learning and teaching. Journal of Higher Education, 44(9), 661-679.
  • OECD (2020, Ağustos 29). Efforts to contain virus and save lives should be intensified, and governments should plan stronger, more co-ordinated measures to absorb growing economic blow. https://www.oecd.org/coronavirus/en/ adresinden erişim sağlanmıştır.
  • Özer, M. (2020, Mayıs 18). Covid Salgını Sonrası Dünyada Eğitim. http://www.meb.gov.tr/covid-19-salgini-sonrasi-dunyada-egitim/haber/20936/tr adresinden erişim sağlanmıştır (23 Ağustos 2020). a Özgenel, M., Işık, M. ve Bahat, İ. (2019). Öğretmenlik İmajı: Bir Ölçek Geliştirme Çalışmsı, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 52(3). 871-892 DOI: 10.30964/auebfd.461440, E-ISSN: 2458-8342, P-ISSN: 1301-3718
  • Pina, A. A. (2008). How institutionalized is distance learning? A study of institutional role, locale and academic level. Online Journal of Distance Learning Administration, 11(1). http://www.westga.edu/~distance/ojdla/spring111/pina111.html Erişim tarihi: 21.06.2015.
  • Simonson, M. (2007). Institutional policy issues for Distance Education. In M. G. Moore, (Eds.), Handbook of Distance Education. (pp 355-363) Mahwah, N.J. Lawrence Erlbaum Associates.
  • Tekke, M. (2019). Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisinin en son düzeyleri: Kendini gerçekleştirme ve kendini aşmışlık. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(4), 1704-1712. doi: 10.14689/issn.2148-2624.1.7c.4s.17m
  • Telli Yamamoto, G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi, Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Telli Yamamoto, G., Demiray, U. ve Kesim, M. (2011). Türkiye'de e-öğrenme: Gelişmeler ve Uygulamalar. Elif Yayınevi.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Metin Işık 0000-0002-7431-4091

İsa Bahat 0000-0002-5600-2449

Yayımlanma Tarihi 20 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Işık, M., & Bahat, İ. (2021). COVID 19: Eğitimde Yeni Arayışlar. Journal of University Research, 4(1), 82-89. https://doi.org/10.32329/uad.797635

Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License 32353.