İklim değişikliğinin sonuçları sürdürülebilirlik için en büyük tehditlerden birisidir. İklim değişikliği konusunda farkındalık hem iklim değişikliği ile mücadele ve hem de sürdürülebilir kalkınma hedeflerine (SKH) ulaşmak için hayati öneme sahiptir. Bu çalışma, özellikle yaş ve çevreyle ilişkili eğitimin (E-Re) iklim değişikliği farkındalığı ve SKH üzerindeki düzenleyici etkilerini incelemiştir. İlk olarak, ölçekler 1067 katılımcıya uygulanmıştır. İkinci olarak, gönüllü olan yükseköğretim öğrencilerinin %31,4’ü (n = 335), çevrim içi portallar aracılığıyla E-Re dersleri almıştır. İklim değişikliğinin SKH üzerindeki etkisi ile etkileşim etkilerini tanımlayan düzenleyici faktörler ve değişkenler incelenmiş, hipotezler test edilmiştir. Araştırmanın en kritik bulgusu, çevre eğitimi almamış genç öğrenciler arasında iklim değişikliği farkındalığı artsa bile SKH’ye yönelik davranışların değişmediğini göstermektedir. Bu, E-Re almamış genç nesillerin SKH uygulamalarının göz ardı edilebileceğine işaret etmektedir. Bu çalışmanın sonuçları özellikle, iklim değişikliği farkındalığına ve yaş, eğitim düzeyi, uzun süreli yerleşim gibi sosyo-demografik özelliklere göre SKH uygulamalarında yeniden gözden geçirilmesi ve özelleştirilen eğitimler yapılması gerekliliğini de ortaya koymaktadır.
İklim Değişikliği Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Farkındalık Yükseköğretim Öğrencileri Çevreyle İlişkili Eğitim
The various repercussions of climate change are perhaps the greatest threat to sustainability, while awareness is crucial for reaching sustainable development goals (SDGs). The study specifically investigated the moderate influence of age and environmental-related education (E-Re) on climate change awareness and SDGs.First, the scales were applied to 1067 participants. Second, %31.4 (n = 335) of higher education students who volunteered took E-Re courses through online portals. The impact of climate change on SDGs and the moderators and variables that define the interaction effects were examined, and hypotheses were tested. The most critical finding of the research shows that even if there is increased awareness of climate change among young students who have not received E-Re, the SDGs do not change. This indicates that the SDG practices of the younger generations without E-Re could be disregarded. This study focuses on how environmental-related education can be viable in the curriculums of different education levels. E-Re needs to be revised in SDG practices according to climate change awareness and socio-demographic characteristics such as age, education level, long-term settlements, etc.
Climate Change Sustainable Development Goals Awareness Environmental-Related Education Higher Education Students
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Yükseköğretim Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 23 Nisan 2025 |
Kabul Tarihi | 27 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License .