bingöl üniversitesi fen edebiyat fakültesi felsefe bölümü öğretim üyesi
Bsc Bosphorous University
Msc Nottingham University UK
Phd Oxford Brookes University UK
2012 yılında Boğaziçi Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi bölümünden mezun olan Feride Öksüz Gül, 2016 yılında Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi anabilim dalında yüksek lisansını tamamladı. 2016 yılında aynı programda doktora eğitimine başlamasının ardından 2020 yılında doktora derecesi aldı. Şu anda İstanbul Medeniyet Üniversitesi’nde doktor öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Yükseköğretim kurumlarının yönetimi ve özerkliği, akademide erken kariyer evresi ve profesyonel gelişme konularında çalışmalarını yürütmektedir.
Doç.Dr. Hayal Köksal 1956 yılında Balıkesir’de doğdu. 1976 yılında İzmir Eğitim Enstitüsü İngilizce Öğretmenliği Bölümü’nden mezun olduktan sonra on yıl orta dereceli okullarda İngilizce öğretmeni olarak çalıştı. 1985 yılında Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi’nde lisans tamamlayan Köksal kitapta vurguladığı “yaşam boyu” öğrencilik anlayışına sahip bir eğitimci olarak 1992 yılında “İngilizce Dil Eğitimi (ELT)” dalında yüksek lisans, “Eğitim Bilimleri” alanında da doktora derecelerini aldı. 2019 yılında Yüksek Öğretim Çalışmaları alanında doçentliğe yükseltildi.
İstanbul, Gaziantep, Marmara, İstanbul Kültür Üniversitelerinde çalışan Dr. Köksal, 1997-2017 yılları arasında Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi’nde “Kalite, Yenilikçilik ve Barış” odaklı pedagojik formasyon dersleri verdi. Farklı dönemlerde; Yeditepe, Bahçeşehir, Yıldız Teknik Üniversitelerinde de seçimlik dersler veren Doç.Dr. Köksal; 2011 yılında İngiltere’deki Kingston Üniversitesinde yürüttüğü “İmece Halkaları Proje ve Eğitimleri” ile de uluslararası arenada kabul ve takdir gören bir öğretim üyesi oldu. 2019-2020 yıllarında Kıbrıs İlim Üniversitesi, Eğitim Yönetimi ve Teftiş Yüksek Lisans programında uçan hoca olarak ders veren, pandemiyle birlikte sanal hocalığa kaymak zorunda kalan Köksal, halen sivil toplum çalışmalarını sürdürmekte, danışmanlık yapmakta ve kitap yazmaktadır. 1992 yılından bu yana Eğitimde Toplam Kalite çalışmaları içinde olan Hayal Köksal:
• 1999-2013 yılları arasında Amerikalı kalite uzmanı Prof. John Jay Bonstingl’ın kurucusu olduğu “Kalite Okulları” Merkezinin Türkiye ve Avrasya temsilciliğini yaptı.
• 2001 yılından bu yana Güney Afrika’daki Gençlik Gelişim Konseyinin (NYDT) (www.nydt.org)Türkiye elçisi ve Projeler Etik ve Standartlar Komitesi üyesi olarak yer aldı. Türk ve Afrikalı çocukları sanal projelere katmaya devam ediyor.
• 2003 yılından bu yana; Hindistan’ın Lucknow kentindeki CMS’de 30 ülkenin kalite uzmanlarınca kurulmuş olan “Toplam Kalite ve Eğitimde Mükemmellik Dünya Konseyi’nin (WCTQEE)” Türkiye Genel Direktörlüğünü yapıyor.
• 2004-2009 yılları arasında Microsoft Türkiye’nin danışmanlığını yaparak “Innovative Teachers” programını Türkiye için yerelleştirdi, MEB-Eğitek işbirliğiyle “Yenilikçi öğretmen ve koçlar” yetiştirdi. Aynı programı Boğaziçi Üniversitesi bünyesinde seçmeli ders olarak açtı.
• 2005 yılından bu yana 180 ülkenin ve yaklaşık 40 bin kişinin içinde olduğu “Human Dignity and Humiliation Studies” (www.humiliationstudies.org) ve World Dignity University’nin Küresel Danışmanlar Kurulu üyesi. Bir kitabı Türkçe olarak Dignity Press tarafından basıldı ve pazarlanıyor (www.dignitypress.org)
• Sarıyer Kent Konseyi Yürütme Kurulu üyesidir.
On altı kitabı, 3 kitap bölümü ve çok sayıda makalesi olan Köksal kâr amaçsız bir sivil toplum kuruluşu olan Yenilikçi İmece Derneği’nin (YİMEDER) kurucu başkanlığını yürütmekte olup çeşitli Sivil Toplum Kuruluşlarında da topluma destek amaçlı çalışmalar yapmaktadır. İNGED (İngilizce Eğitimi Derneği) üyesi ve Dil Eğitiminde Kalite Özel İlgi Grubunun Direktörü, Köy Enstitülerini Araştırma ve Eğitimi Geliştirme Derneği’nin kurucu üyesi, Yeni Kuşak Köy Enstitüleri Derneği İstanbul Şubesinin kurucu üyesi ve bir dönem Başkan Yardımcısı, Yüksek Öğretim Çalışmaları Derneği üyesidir.
Türk turizmini tanıtıcı okul projelerine verdiği destek nedeniyle; 2002 yılında Turizm Bakanlığı tarafından “Turizme Hizmet Madalyası” ile onurlandırılan Köksal; “İmece Halkaları” Projesi ile Dünya Bankası “2005 Türkiye Yenilikçi Kalkınma Fikirleri Ödülü” almıştır. Dr. Hayal Köksal’a; WCTQEE tarafından 2005 yılında “Eğitimde Kalite Lideri Ödülü”, 2008 yılında “Nelum Silva Mükemmellik Ödülü” ve “Helen Keller Mükemmellik Ödülü” verilmiştir. 2009 yılında Türkiye Bilişim Derneği tarafından düzenlenen Bilişimin Yıldızları Yarışması’nda “E-Eğitim” alanında www.bilisimcimartilar.com web sayfası tasarımı ile 3. Olmuş, 2019 yılında YİMEDER çalışmaları ile WCTQEE tarafından “Kurumsal Mükemmellik Ödülü” almıştır. Evli, bir kız çocuğu annesi olan Köksal’ın bir de erkek torunu vardır.
İLETİŞİM İÇİN:
hayal@hayalkoksal.com hayal@yimeder.org.tr koksalhayal@gmail.com
www.hayalkoksal.com www.bilisimcimartilar.com www.yimeder.org.tr
Cep: 0 532 373 84 87 Tel/Faks: 0 212 341 26 02
Lisans eğitimini Hacettepe Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim Ana Bilim Dalı’nda tamamlayan yazar, yüksek lisans derecesini devlet bursuyla gittiği İngiltere Newcastle Üniversitesi Eğitim Bölümü’nden; doktora derecesini ise Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı’ndan almıştır. TÜBA bursuyla Indiana Üniversitesi'nde; Fulbright bursuyla Boston Üniversitesi'nde; DAAD bursuyla Hamburg Üniversitesi'nde akademik araştırmalar yapmıştır. 2005 yılında Dr. Öğr. Üyesi olarak Atatürk Üniversitesi'nde görev yaptıktan sonra 2012 yılında Aydın Adnan Menderes Üniversitesi'ne geçmiştir. 2017 yılından bu yana profesör olarak görev yapmaktadır. Başlıca çalışma alanları; program geliştirme ve değerlendirme, değerler eğitimi, insan hakları ve demokrasi eğitimi, akademik yazma, nitel araştırma ve öğretmen yetiştirmedir.
Doğuş Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı ve Maltepe Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Dekanı olarak görev yapmıştır. Satış, Dijital Pazarlama, Stratejik Pazarlama ve Bütünleşik Pazarlama, E-ticaret, Sosyal Medya, Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Dijital Dönüşüm gibi konularda çalışmalarını sürdürmektedir. Prof. Dr. TELLİ’nin yukarıda geçen alanlarda ulusal ve uluslararası pek çok kitabı ve makalesi bulunmaktadır. Son yıllarda özellikle mobil pazarlama, e-öğrenme ve dijitalleşme üzerinde araştırmalarını yoğunlaştıran Prof. Dr. TELLİ'nin 2009 yılında yazmış olduğu “Mobilized Marketing and The Consumer Technological Developments and Challenges” başlıklı kitabı ABD’de İşletme Referans Kitapları arasında yer almıştır. 30’dan fazla kitap, kitap bölümü ve kitap editörlükleri ve 100’den fazla makalesi yayınlanmıştır. Türkiye’de hem akademik hem de uygulayıcılık yönüyle “Uzaktan Öğrenme” ve “E-öğrenme” çalışmaları gerçekleştiren nadir araştırmacılardandır. 2018 yılında “Kamuda Dijital Dönüşüm” adlı kitabın, 2019 yılında da “Yapay Zeka ve Gelecek” adlı kitabın editörlüğünü yürütmüştür. 2020’de Dijital Dönüşüm ve Bilgi Çağında Müşteri İlişkileri Yönetimi başlıklı kitapların editörlüğünü gerçekleştirmiştir. 2021 yılında Pazarlamada Dönüşüm kitabının editörlüğünü gerçekleştirmiştir. Ayrıca gerçekleştirdiği Mobil Yaşam ve Uygulamaları Konferansları, Lise ve Üniversitelerarası Sosyal Sorumluluk Reklam Tasarımları Yarışması (2010) ve Maltepe Üniversitesinde düzenlediği Dekanla Çay Saati (2018’den itibaren) ve Maltepe Üniversitesi Plogging Yarışları (2019) gibi çizgi dışı çok yönlü çalışmaları bulunmaktadır. Türk Proje Yönetim Meslek Enstitüsü tarafından 2020’de yılın en iyi proje yöneticisi seçilmiştir.
Doçent Doktor Ulaş İlic, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Öğretim teknolojileri, uzaktan eğitim ve siber psikoloji konularında uzmanlaşmıştır.
İlic, Doktora eğitimini Anadolu Üniversitesi ve yüksek lisans eğitimini ise Ege Üniversitesi'nde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde tamamlamıştır. Akademiye geçmeden önce Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı çeşitli kademelerdeki okullarda Bilişim Teknolojileri Öğretmeni olarak çalışmıştır.
Akademik verimliğini ürünleri ile gösteren Ulaş İlic'in, 25'ten fazla uluslararası hakemli dergide yayımlanan makalesi bulunmaktadır. Projelere de önem veren İlic, birçok ulusal ve uluslararası çalışmada bursiyer, eğitmen ve araştırmacı olarak görev yapmıştır.
2023 yılında, TÜBİTAK'ın en prestijli programlarından olan 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı kapsamında desteklenen "Bilgisayar Destekli Öğrenme Ortamlarında Bionic Reading Manipülasyonlarının Öğrenme Çıktılarına, Bilişsel Yüke ve Üst Bilişsel Yargılara Etkisini İncelemeye Yönelik Veri Toplama Yazılımının Geliştirilmesi" başlıklı projenin yürütücülüğünü üstlenmiştir. Bu 24 ay sürecek projede, hızlı okuma tekniklerinin anlama üzerindeki etkileri bilimsel olarak incelenmektedir.
Eğitim Programları ve Öğretim alanında doçent olup öğrenme- öğretme süreçlerinde teknoloji entegrasyonu, öğretim tasarımı, çevrimiçi öğrenme, program geliştirme ve öğretmen eğitimi konularında çalışmalar yürütmektedir. Araştırmacının yüksek lisans ve doktora tezleri Tübitak tarafından desteklenmiştir. Araştırmacının devam eden 1 adet Tübitak 1001 projesinde araştırmacı, tamamlanmış 1 adet Tübitak 2237-A bilimsel eğitim etkinliklerinde etkinlik yürütücüsü, tamamlanmış 1 adet Tübitak 2237-A bilimsel eğitim etkinliklerinde eğitmen, tamamlanmış 3 adet Tübitak 2209-A öğrenci projesinde danışmanlık görevleri bulunmaktadır. Ayrıca Tübitak 4006 projelerinde değerlendirici görevleri yürütmenin yanında Tübitak bilim söyleşilerinde konuşmacı olarak görevler yürütmüştür.
Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Meslek Yüksekokulu Yer Hizmetleri Önlisans Programından 1988 yılında mezun olduktan. sonra sırasıyla; Anadolu Üniversitesi İktisat bölümünden 1997 yılında; Sosyoloji Bölümünden 2019 yılında; Havacılık Yönetimi Bölümünden ise 2021 tarihinde mezun oldu. 2012-2015 yılları arasında Üsküdar Üniversitesi’nde Uygulamalı Psikoloji alanında yüksek lisans yaptı. Şema Terapi, Kişilerarası İlişkiler Psikoterapisi, Havacılık ve Uzay Psikolojisi konularında yapılan çalışmalara katıldı. 2021 yılında Maltepe Üniversitesi İletişim Bilimleri Doktora Programını tamamladı.
Çalışma hayatına 1989 yılında Havaalanları Yer Hizmetleri A.Ş.’de Harekat Memuru olarak başladı. 1996-2016 yılları arasında Havaş, Çelebi Hava Servisi ve HEAŞ’ta Dispeçer, Meydan Memuru, Terminal İşletme Şefi, Eğitim Uzmanı gibi farklı pozisyonlarda görev yaptı. Ulaştırma Bakanlığı tarafından gerçekleştirilen sektöre özgü proje ve çalıştaylarda görev aldı. 2016 yılından itibaren Maltepe Üniversitesi Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Bölümünde öğretim görevlisi ve program başkanı olarak çalışmaktadır. Havacılık Sektöründe çeşitli kurum ve kuruluşlara eğitim ve danışmanlık hizmeti vermektedir.
Dergi, yükseköğretim kurumlarının dinamik yapıları, işlevleri ve yükseköğretim alanına dair çok boyutlu meseleleri konu alır. Üniversite kültürüne katkı sağlamayı ve yapılan araştırma çalışmalarını yükseköğretimin tüm paydaşlarının yararına sunmayı amaçlamaktadır. Daha önce başka bir yerde yayımlanmamış inovatif ve özgün bilimsel araştırma makaleleri dergide yayımlanmak üzere kabul edilmektedir.
Dergi Kapsamındaki Konular
Makalenizi dilediğiniz formatta gönderebilirsiniz (Your Paper Your Way).
Sorumlu yazar, bir makale gönderirken, makalenin yayınlanma hakkına sahip olduğunu ve içeriğin herhangi bir itiraza yol açacak materyal içermediğini taahhüt etmelidir. Üniversite Araştırmaları Dergisi (ÜAD), tüm ortak yazarların makalenin sunulmasını onayladığını kabul eder.
Dergi, yükseköğretim alanındaki çok boyutlu konuları ele alan çalışmalar yayımlamaktadır. Amacı, üniversite kültürüne katkı sağlamak ve daha önce başka bir yerde yayımlanmamış, inovatif ve özgün bilimsel araştırma makaleleri ile yükseköğretim alanında yüksek etki yaratmaktır. Dergi, yalnızca belirli alan uzmanlarını değil, aynı zamanda geniş bir kamuoyunu da hedeflemektedir.
Çalışmalar Microsoft Word (*.doc, *.docx) formatında gönderilmelidir.
Yapay Zeka Kullanımı Beyanı
The author(s) declare that no generative artificial intelligence (AI) tools (such as ChatGPT or similar) were used to generate content (text, data analysis, images, or figures) in this manuscript. If AI tools were used for supportive purposes such as language editing, the authors retained full control over the final content and accept full responsibility for its accuracy and integrity.
Özet
- Özet metni 250 kelimeyi aşmamalıdır.
- Özet metni genel olarak çalışmanın amacını, yöntemini, bulgularını ve sonuçlarını içermelidir.
- Özette kısaltma kullanılmamalıdır.
Anahtar Kelimeler
- Dizinleme için en az üç, en çok beş anahtar kelime verilmelidir.
- Özel isimler dışında, anahtar kelimelerin ilk harfi büyük olmalıdır.
- Anahtar kelimeler arasında virgül kullanılmadır.
Giriş
Giriş bölümünde, derginin geniş bir okuyucu kitlesine hitap edildiği unutulmamalıdır. Bu bölüm, çalışmanın genel okuyucu için önemini vurgulamalı ve onları spesifik çalışmaya yönlendirecek şekilde yazılmalıdır. Çalışmanın kapsamı ve potansiyel etkisi açık ve net bir şekilde ifade edilmelidir.
Ortak Yazarlık
Başlığın altına yazarın adı, bağlı olduğu kurum ve tam adresi yazılmalıdır. Birden fazla yazar olması durumunda, her yazarın bağlı olduğu kurum ve tam adresi eksiksiz belirtilmelidir. Birden fazla yazar varsa, yayın sürecinin tüm aşamalarında (hakem değerlendirmesi ve yayın süreci dahil) yazışmalardan sorumlu olacak yazarın adı, yıldız işareti (*) ile açıkça belirtilmelidir. Gönderilen makalede yazar eklemeleri, silmeleri veya sıralama değişiklikleri gibi değişiklikler yapılması durumunda, tüm ortak yazarların onay belgesi gerekmektedir. Makale kabul edildikten sonra yazar değişiklikleri yapılması yasaktır.
Çıkar Çatışmaları
Yazarlar, sponsor kuruluşlarla mali ilişkileri olup olmadığını beyan etmelidir. Bu açıklama, referans listesinden önce numarasız ayrı bir bölüm olarak sunulmalıdır. Herhangi bir çıkar çatışması bulunmuyorsa, şu ifade kullanılmalıdır: "Yazarlar, bu makalenin yayınlanmasıyla ilgili herhangi bir çıkar çatışması olmadığını beyan ederler."
Etik Kurallar
Gönderilen yazının özgünlüğü yazarların sorumluluğundadır. Yazarlar, teslim sırasında intihalden ve kendi kendine intihalden kaçınmalıdır. Makaleler, iThenticate.com, Turnitin ya da intihal.net gibi sistemler üzerinden intihal açısından kontrol edilebilir. iThenticate, Turnitin ve intihal.net, gönderilen materyalin orijinalliğini test eden ve intihal tespitine yardımcı olan sistemlerdir. Yazarlar, gönderimden önce kendi kimlik bilgilerini görüntülemek ve intihal açısından kontrol etmek için bu sistemleri kullanabilirler. Ayrıca, makaleler DERGIPARK sistemimi üzerinden otomatik olarak intihal.net aracılığıyla kontrol edilecektir.
İzinler
Yazarlar, daha önce başka bir yerde yayımlanmış istatistik, tablo veya metin pasajlarını makalelerine dahil etmek istiyorlarsa, hem basılı hem de çevrimiçi formatlar için telif hakkı sahiplerinden izin almalı ve makaleyi gönderdiklerinde bu iznin alındığına dair kanıt sunmalıdır. Bu tür bir izin kanıtı olmadan gönderilen materyallerin, yazarlar tarafından sağlandığı varsayılacaktır.
Makale ve Metin Formatı
Makale, Microsoft Word kullanılarak yazılmalıdır. Yazı dili İngilizce olmalıdır (az sayıda makale Türkçe olabilir) ve dil bilgisi ile noktalama kurallarına uygun olmalıdır. Metin, mümkünse çift aralıklı yazılmalı ve bibliyografya ile ekler dahil olmak üzere ardışık sayfa numaralarıyla numaralandırılmalıdır. Makale, ilk sayfadan başlayarak aşağıdaki sıraya göre bölümler içermelidir: Özet, Giriş, Yöntem ve Metodoloji, Bulgular, Tartışma ve Sonuçlar.
Tablolar, Şekiller ve Görseller
İnceleme süreci için tablolar, yazının içine yerleştirilmeli. Tablolarda gölgelendirme, renk, çizim, grafik veya diğer görsel unsurlardan kaçınılmalıdır. Tablolar yalnızca verileri sunmak için kullanılmalı, çizimler, grafikler ve illüstrasyonlar ise ayrı şekiller olarak sunulmalıdır. Histogramlar, fazla yer kapladığı için, metin veya küçük tablolarda rahatça ifade edilebilecek veriler için kullanılmamalıdır.
Şekillerin altında bir başlık yer almalıdır. Metinde tablolara yapılan atıflar kısaltılmamalı; örneğin, "Tablo I’de" ifadesi kullanılmalıdır. Şekliniz birden fazla bölümden oluşuyorsa, her bölüm ayrı etiketlenerek "(a)", "(b)" şeklinde belirtilmelidir. Şekillerdeki eksen etiketlerinin karmaşa yaratmaması için semboller yerine sözcükler tercih edilmelidir. Şekil etiketleri, yaklaşık 8-9 punto boyutunda olmalı ve okunabilir olmalıdır. Şekiller, eksen etiketlerini ve diğer gerekli öğeleri içermelidir. Doküman içerisinde tüm şekil ve tablolara atıfta bulunulmalıdır.
Grafiklerin çoğaltılması için görüntü kalitesi büyük önem taşır. Grafikler çeşitli formatlarda kabul edilebilse de, düşük kaliteli grafikler yükseltilemez. Tüm dosyalar şu çözünürlük aralıklarına uymalıdır: Yarım ton (renkli veya siyah-beyaz) görüntüler: 200-300 dpi, gri tonlamalı ve renk kombinasyonu içeren görüntüler: 300-500 dpi. Derginin çevrimiçi versiyonlarında renkli figürler, basılı versiyonlarında ise siyah-beyaz figürler yayınlandığını lütfen unutmayın. Renkli figürler, siyah-beyaz versiyonlarda da anlaşılır olmalıdır. Her dosyanın boyutu 10 MB’ı geçmemelidir.
Denklemler
Makalenizde yer alan matematiksel ifadelerin doğru bir şekilde temsil edilmesi için, klavyede bulunmayan özel matematik karakterlerine ihtiyaç duyulan denklemler uygun bir denklem düzenleme aracıyla yazılmalıdır. Denklemler, sağ kenar boşluğuna sahip olacak şekilde ardışık sayılarla, örneğin (1) gibi parantez içinde etiketlenmelidir. Ayrıca, denklemlerde kullanılan tüm semboller, denklemden önce veya hemen sonra tanımlanmalıdır.
Kısaltmalar ve Kısa Adlar
Yaygın olarak anlaşılmadıkları sürece kısaltmalardan veya soyut kısaltmalardan kaçınılmalıdır. Makalede bir kısaltma veya akronim kullanılacaksa, ilk kez kullanıldığında tam olarak açık şekilde tanımlanmalıdır. Kısaltmalar özette mümkün olduğunca kullanılmamalıdır; ana metinde ilk kullanımda açıklanması yeterlidir.
Referanslar
İlk gönderim için referanslar, herhangi bir formatta sunulabilir. Ancak, makaleniz yayınlanmak üzere kabul edildiğinde, referansların APA 7. sürüm kurallarına göre düzenlenmesi gerekmektedir.
Detaylı bilgi için: https://www.youtube.com/watch?v=xXn2UITEqlo
Tartışma ve Sonuçlar
Tartışma bölümü, araştırma sonuçlarının genel bir yorumunu sunabilir. Sonuçların net bir şekilde belirtilmesi gereklidir. Makalenizin en önemli bulgularını vurgulayan sonuçlar bölümünde özetin tekrarlanmasından kaçınılmalıdır. Sonuçlar, makalenin kapsamını genişletebilir veya tartışmadan daha somut bir düzeyde uygulama ve öneriler sunabilir.
Yayınlanmak Üzere Gönderilen Makalelerin Değerlendirilmesi
Üniversite Araştırmaları Dergisi'ne (ÜAD) gönderilen makalelerin değerlendirilmesinde akademik tarafsızlık ve bilimsel kalite en önemli kriterlerdir. Bu nedenle, dergimize gönderilen bilimsel makalelerde ICMJE (International Committee of Medical Journal Editors) ve COPE (Committee on Publication Ethics) gibi uluslararası standartlara uygunluk dikkate alınmalıdır.
Yazarlar İçin Diğer Genel Bilgiler
- ÜAD, yükseköğretim üzerine çok boyutlu meseleleri ele alan uluslararası hakemli bir dergidir.
- ÜAD sayıları her yıl dört kez (20 Mart, Haziran, Eylül ve Aralık) yayınlanmaktadır.
- Makalelerin dili İngilizce'dir (az sayıda makale Türkçe olabilir).
- Makalelerdeki benzerlik oranı, kaynak gösterilmeden %20'i geçmemelidir.
- Makale gönderimleri e-posta yoluyla kabul edilmemektedir.
- Anket Çalışmalarında: Ölçek ve toplanan ham verilerin excel dosyası halinde sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Bu bilgilerin yer almadığı ankete dayalı çalışmalar değerlendirme sürecine sokulmayacaktır.
- Yayınlanacak makaleler "Makale Gönder" sayfası üzerinden gönderilmelidir.
- İnsan ve hayvanlar üzerinde yapılan tüm çalışmalar için etik kurul onayı alınmalıdır.
Etik Kurul İzni Hakkında
Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda, izinle ilgili bilgiler (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde ve ayrıca makalenin sonunda belirtilmelidir. Dergimize çalışma yüklerken, makale dosyanızla birlikte etik kurul belgenizi de yüklemeniz gerekmektedir. Eğer çalışmanız etik kurul izni gerektirmiyorsa, bu durumu belirten bir beyan formunu imzalamanız ve makalenizde bu durumu açıkça belirtmeniz gerekmektedir.
Etik kurul izni gerektiren araştırmalar detaylı olarak aşağıda sıralanmıştır:
Gönderim Kontrol Listesi
Makale gönderim ekranında aşağıdaki gönderim kontrol listesi yer alacaktır. Lütfen bu maddeleri dikkatlice okuyup onayladıktan sonra makalenizi dergiye gönderiniz.
Ücret Politikası
Üniversite Araştırmaları Dergisi'nde (ÜAD) tüm makaleler Açık Erişim olarak yayınlanmaktadır. Okuyuculara ücretsiz erişim sağlanması amacıyla ve hakem incelemesi, metin düzenleme, dizgi, tanıtım, teknik destek ve dergi yönetimi için, gönderilen yazıların işlenmesi ile ilgili maliyetleri karşılamak üzere bir makale işlem ücreti alınmaktadır. Bu konudaki detaylı bilgiye dergi ücret https://dergipark.org.tr/tr/pub/uad/price-policy sayfasından erişebilirsiniz.
Bir makale sisteme yüklediğinde, sorumlu yazar ödemenin zamanı geldiğinde bilgilendirilecek ve ödeme talimatları dergi ekibi tarafından sağlanacaktır.
Telif Hakkı Sözleşmesi
Etik Hususlar
İntihal, alıntı manipülasyonu veya veri tahrifatı gibi araştırma suiistimallerine dair şüpheler olduğunda, Yayın Kurulu COPE akış şemalarını takip edecek ve buna göre hareket edecektir.
Çıkar Çatışma Beyanı
Yazarlar, bilinen mali çıkar çatışmalarının veya kişisel ilişkilerin, bu makalede sunulan araştırmayı etkilemediğini beyan ederler.
Veri Paylaşımı
Üniversite Araştırmaları Dergisi (ÜAD), araştırma verilerinin şeffaf ve erişilebilir olmasını desteklemektedir. Bu bağlamda, makalede yer verilen verilerin kamuya açık hale getirilmesi teşvik edilir. Eğer çalışma verileri paylaşılabiliyorsa, yazarlar verilerini aşağıdaki şekilde sunabilir:
Not: İnsan katılımcılara ait veri gibi hassas içerikler için veri paylaşımında dikkatli olunmalı ve etik ilkelere uyulmalıdır. Her veri paylaşımı, yasal düzenlemeler ve etik onay gereklilikleri çerçevesinde yapılmalıdır.
İntihal ve Benzerlik
Üniversite Araştırmaları Dergisi, intihal konusunda katı politikalara sahiptir. %20'den fazla benzerlik gösteren makaleler dikkate alınmamaktadır.
ORCID Numaraları
Tüm yazarların ORCID numaralarının ve e-posta adreslerinin makalede belirtilmesi zorunludur. ORCID hakkında daha fazla bilgi için: https://orcid.org
Üniversite Araştırmaları Dergisi (ÜAD), tüm yayın süreçlerinde tarafsızlık, saygı ve bilimsel yöntemlere uygunluk ilkelerine sıkı sıkıya bağlıdır. Bilginin doğru bir şekilde yayılmasını sağlayarak bilimsel gelişmeye katkı sunmayı hedefler. Yayın sürecine dahil olan tüm taraflar (yazarlar, hakemler, baş editör, baş editör yardımcısı, editör kurulu ve editör danışma kurulu) etik sorumluluklara uygun hareket etmek zorundadır.
Aşağıdaki etik görev ve sorumluluklar, Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından hazırlanan rehber ve politikalar ışığında yazılmıştır.
1.1. Yazarların Etik Sorumlulukları
Üniversite Araştırmaları Dergisi'ne makale gönderen yazarların aşağıdaki etik sorumluluklara uyması beklenir:
1.2. Baş Editör, Baş Editör Yardımcısı ve Editör Kurulunun Etik Sorumlulukları
Üniversite Araştırmaları Dergisi'nde (ÜAD), baş editör, baş editör yardımcısı ve editör kurulu, derginin bilimsel kalite ve etik ilkeler doğrultusunda yayınlanmasını sağlamak için birlikte çalışırlar.Üniversite Araştırmaları Dergisi (ÜAD) baş editörü, baş editör yardımcısı ve editör kurulu, Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan "COPE Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors" ve "COPE Best Practice Guidelines for Journal Editors" kılavuzlarına dayanarak aşağıdaki etik sorumlulukları üstlenir:
1.2.a. Tarafsızlık ve Bağımsızlık
1.2.b. Yayın Sürecinin Yönetimi
1.2.c. Çıkar Çatışmalarının Yönetimi
1.2.d. Hakem ve Yazarlarla İlişkiler
1.2.e. Yayın Kararlarının Alınması
1.2.f. Bilimsel Kalite ve Etik Standartların Korunması
1.2.g. Editöryal ve Bilimsel Gelişimi Destekleme
1.3. Editör Danışma Kurulunun Etik Sorumlulukları
Editör Danışma Kurulu, derginin akademik ve etik standartlarını korumak ve geliştirmek amacıyla faaliyet gösterir. Bu kurulun temel sorumlulukları şunlardır:
1.4. Hakemlerin Etik Sorumlulukları
Hakemler, Üniversite Araştırmaları Dergisi (ÜAD)'nde yayımlanacak makalelerin bilimsel kalitesini ve bütünlüğünü sağlamak açısından kritik bir rol üstlenirler. Aşağıda hakemlerin temel etik sorumlulukları belirtilmiştir:
1.5. Yayıncının Etik Sorumlulukları
Yayıncının etik sorumlulukları aşağıdaki gibidir:
1.6. Etik İhlallerin Bildirilmesi ve Süreci
Üniversite Araştırmaları Dergisi (ÜAD), etik ihlallerin derhal bildirilmesini ve şeffaf bir şekilde soruşturulmasını teşvik eder. Dergi, etik standartların korunmasını sağlamak amacıyla aşağıdaki süreci uygular:
2.1. Yayın Süreci ve Karar Aşamaları
Üniversite Araştırmaları Dergisi (ÜAD), gönderilen makalelerin titizlikle değerlendirildiği bir yayın süreci yürütür. Tüm makaleler, bilimsel yeterlilik, özgünlük ve etik ilkelere uygunluk açısından incelenir. Baş editör veya baş editör yardımcısı tarafından yönlendirilen bu süreçte, Editör Kurulu ve hakem raporları doğrultusunda makalenin kabulüne, revizyonuna veya reddine karar verilir. Yayın sürecinin her aşamasında şeffaflık ve tarafsızlık esastır. Hakem değerlendirme süreciyle ilgili detaylı bilgiler, derginin ilgili sayfasında yer almaktadır. Hakem değerlendirme süreciyle ile ilgili sayfadan detaylı bilgiler yer almaktadır.
2.2. İntihal ve Orijinallik Kontrolü
ÜAD, intihale karşı sıfır tolerans politikası izler. Yazarlar, makalelerinin özgün olduğunu ve başka bir yerde yayımlanmadığını veya yayımlanma sürecinde olmadığını beyan etmelidir. Makaleler, intihal tespit yazılımları ile taranarak benzerlik oranı kontrol edilir. %20’den fazla benzerlik oranına sahip makaleler doğrudan reddedilebilir veya yazar(lar)dan gerekli düzeltmeleri yapmaları talep edilebilir.
2.3. Düzeltme, Geri Çekme ve Şikayet Prosedürleri
Yayınlanan makalelerde önemli bir hata veya etik ihlal tespit edildiğinde, yazar(lar) ve editörler tarafından hızlı bir şekilde harekete geçilir. Düzeltme veya geri çekme süreci şu adımları takip eder:
2.4. Kişisel Bilgilerin Korunması
ÜAD, yazarlar, hakemler ve okuyucuların kişisel bilgilerini gizli tutar. Makale değerlendirme sürecinde yazarların ve hakemlerin kimlikleri çift kör hakemlik ilkesi gereğince gizli tutulur. Yayınlanan makalelerde yer alan katılımcıların veya üçüncü şahısların gizliliği de korunur.
2.5. Bilimsel Bütünlük ve Şeffaflık
ÜAD, yayın sürecinde bilimsel bütünlük ve şeffaflık ilkesini benimser. Yazarlar, çalışmalarında elde ettikleri tüm verileri doğru bir şekilde raporlamakla ve yanıltıcı bilgi sunmamakla yükümlüdür. Editörler, hakemler ve yayın kurulu, bilimsel süreçlerin şeffaf ve adil bir şekilde yürütülmesini sağlar.
3.2. Akademik Bütünlüğü Sağlama Yükümlülüğü
Yazarlar, hakemler ve editörler, akademik bütünlüğü sağlamak için üst düzeyde sorumluluk taşır. Bilimsel yayıncılığın güvenilirliğini koruma amacıyla her bir taraf, dürüst ve tarafsız olmalıdır.
3.3. Hakem, Editör ve Yazar Arasındaki Çıkar Çatışmaları
Çıkar çatışmaları, bilimsel süreçlerin tarafsızlığını zedeleyebilir. ÜAD, yazarlar, editörler ve hakemler arasında oluşabilecek çıkar çatışmalarını tespit etmek ve bu durumu şeffaf bir şekilde yönetmek için belirli protokoller uygular.
3.4. Etik Şikayetlerin Değerlendirilmesi
ÜAD, etik ihlallere dair tüm şikayetleri titizlikle değerlendirir. Şikayet süreci, tarafsız ve şeffaf bir şekilde yönetilir, ihlal tespit edildiğinde gerekli düzeltici adımlar atılır. Şikayetlerin değerlendirilme süreci şu adımları içerir:
4.2. İnsan Katılımcıların Hakları
İnsan deneklerle yapılan araştırmalarda, katılımcıların haklarının korunması esastır. Yazarlar, katılımcılardan bilgilendirilmiş onam almalı ve bu durumu makalelerinde açıkça beyan etmelidir. İnsan katılımcıların mahremiyetine saygı gösterilmeli ve kişisel bilgilerin gizliliği korunmalıdır.
4.3. Hayvan Refahı İlkeleri
Hayvan deneklerle yapılan araştırmalarda, hayvanların refahı ve etik standartlara uygun bir şekilde muamele görmesi temel bir gerekliliktir. Araştırmaların, hayvanların gereksiz acı veya strese maruz kalmaması için dikkatli bir şekilde planlanması ve uygulanması zorunludur.
Üniversite Araştırmaları Dergisi (ÜAD)’ne makale gönderen yazarlardan makale gönderimi sonrasında, kabul/ret şartına bağlı olmaksızın ücret alınmaktadır. Dergiye gönderilen makalelerin dijital baskı, dizgi işlemleri, uluslararası indekslere tanıtılması gibi işlemlere ve mizanpaj yazılımı vb. masraflarına katkı olarak katılım bedeli talep edilecektir.
Bir makale sisteme yüklediğinde, sorumlu yazar ödemenin zamanı geldiğinde bilgilendirilecek ve ödeme talimatları dergi ekibi tarafından sağlanacaktır.
A waiver is granted for authors from countries outside Türkiye, and no payment is required from them.
Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License .