Bu araştırma ilkokul öğretmenlerinin bilimin doğası algılarının incelendiği bir karma yöntem araştırmasıdır. Bu çerçevede çalışma karma araştırma yöntemlerinden ‘açımlayıcı sıralı desen’ kullanılarak yürütülmüştür. Bu araştırmaya toplam 65 ilkokul öğretmeni katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak “Bilimin Doğası Hakkında Görüşler Anketi” (VOSTS) ve yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır. Öğretmenler bilimi; araştırma yapma, hayatı kolaylaştırma olarak tanımlarken, bilim insanının özelliklerini ise; araştırma yapan, çalışkan, sabırlı ve zeki olarak daha çok vurguladıkları görülmektedir. Bunun yanı sıra öğretmenlerin bilimsel bilginin karakteristik özelliğine ilişkin yetersiz görüşlere sahip olduğu görülmektedir. Öğretmenlerin hipotez, teori ve kanun arasında hiyerarşik bir ilişki bulunduğu, modellerin gerçeğin yansımaları olduğu ve bilimsel bilginin değişmez olduğu konularında yanılgılara sahip oldukları görülmüştür.
Bilimin doğası bilimsel bilgi bilimsel yöntem sınıf öğretmenleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |