Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Video Modüllerinin Matematik Dersinde Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 24 - 37, 20.08.2019

Öz

Çalışmanın amacı, sekizinci sınıf
öğrencilerinin matematik dersinde EBA (Eğitim Bilişim Ağı) videoları
kullanımına yönelik görüşlerini incelemektir. Bu araştırma nitel araştırma
desenlerinden durum çalışması ile yürütülmüştür. Araştırmada verilerin
toplanması doküman analizi ile sağlanmış olup on adet yarı yapılandırılmış
mülakat sorusundan oluşan form doküman olarak kullanılmıştır. Bu formdan elde
edilen verilerin analizi betimsel analiz kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın
katılımcıları bilgisayar ya da tabletten en az birine sahip olan, günlük 2-3
saatini bilgisayar ya da tablet kullanarak geçiren ve evinde internet
bağlantısına sahip olan öğrencilerden oluşmaktadır. Katılımcılar interneti ya
da bilgisayar/tableti hafta içi genellikle ders amaçlı kullandıklarını akademik
yılın sonunda ulusal sınava girecekleri için eğlence amaçlı kullanmadıklarını
belirtmektedirler. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre öğrencilerin derste
EBA kullanımı ile ilgili olarak sıklıkla vurguladığı nokta görsel açıdan zengin
olmasıdır. Fakat görsel zenginliğin başka şekillerde sağlanması durumunda
EBA’yı tercih etmemektedirler. Öğrenciler matematik konularını soru çözerek
daha iyi anlamaktadırlar. Ayrıca derste teknolojik araç gereç kullanımının
gereksiz olduğunu akademik yılın sonunda ulusal sınava girecekleri için bu tarz
materyallerle uğraşmaktansa bol bol soru çözmenin kendileri için daha faydalı
olacağını ifade etmektedirler. Öğrenciler EBA’daki videoları takip etmekte
zorlanmaktadırlar. EBA kullanılarak anlatılan derste odaklanma konusunda
problem yaşadıklarını bu nedenle de dersi iyi dinleyemediklerini ifade
etmektedirler. Ayrıca EBA’daki matematik videolarının soru çözümü esnasında ne
yapılacağını söylediğini fakat nedenini açıklamadığını bunun da konuyu anlamayı
zorlaştırıcı bir faktör olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca öğrenciler derste
düzenli not tuttukları zaman dersin daha akılda kalıcı olduğunu fakat EBA
kullanılan derslerin basılı materyallerin kullanımı açısından yetersiz
olmasından dolayı verimsiz geçtiğini belirtmektedirler. Öğrenciler matematik
konularının, konuya ilişkin özet anlatımın yapılıp ardından soru çözümü
yapılarak, eğlenceli ve ilgi çekici bir biçimde, öğrencinin aktif olarak rol
aldığı, daha kolay bir şekilde ve soru çözdürülerek anlatılması gerektiğini
belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Aktay, S. ve Keskin, T. (2016). Eğitim bilişim ağı (EBA) incelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi. 2(3), 27-44.
  • Altın, M.H. ve Kalelioğlu, F. (2015). Fatih projesi ile ilgili öğretmen ve öğrenci görüşleri. Başkent University Journal of Education. 2(1). 89-105.Ateş, M., Çerçi, A. ve Derman, S. (2015). Eğitim Bilişim Ağı’nda yer alan Türkçe dersi videoları üzerine bir inceleme. Sakarya University Journal of Education, 5(3). 105–117.
  • Bahçeci, F. ve Efe, B. (2018). Lise öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sitesine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi. 11(4), 676-692.
  • Bozgeyikli, H., Toprak, E. ve Derin, S. (2016). Öğretmen adaylarının mes-leki değer algılarının sıralama yargılarıyla ölçeklenmesi. Hak-İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 5(11), 204-225.
  • Creswell, J.W. (2016). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. (Çev. M. Bütün ve S.B. Demir). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Durmuşçelebi, M. ve Temircan, S. (2017). Eğitim Bilişim Ağı’ndaki materyallerinin öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 7(13). 634-652.
  • EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA). (2018). EBA Hakkında. http://www.eba.gov.tr/ adresinden 30.12.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • İskender, H. (2016). Eğitim Bilişim Ağı’nda bulunan 7. sınıf Türkçe dersi videolarının ilköğretim Türkçe dersi (6, 7, 8. sınıflar) öğretim programıyla uyumu. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 1(3). 1042–1068.
  • Kana, F. ve Saygılı, D. (2016). Ortaöğretim Türk dili ve edebiyatı dersinde Eğitim Bilişim Ağı’nın kullanımına yönelik öğrenci görüşlerine yönelik bir durum çalışması. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 20, 11-23.
  • Kurtdede-Fidan, N., Erbasan, Ö. ve Kolsuz, S. (2016). Sınıf öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı’ndan (EBA) yararlanmaya ilişkin görüşleri, Journal of International Social Research. 9(45). 627–637
  • McMillan, J.W. & Schumacher, S. (2014). Research in education: Evidence-based inquiry (Seventh Edition). Boston: Pearson.
  • MEB. (2014). Matematik dersi öğretim programı. Ankara
  • Tüysüz, C. ve Çümen, V. (2016). EBA ders web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 9(3). 278-296
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (genişletilmiş 9.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meliha Atasoy 0000-0001-7041-8558

Özge Yiğitcan Nayir 0000-0001-6136-1123

Yayımlanma Tarihi 20 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Atasoy, M., & Yiğitcan Nayir, Ö. (2019). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Video Modüllerinin Matematik Dersinde Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 2(1), 24-37.
AMA Atasoy M, Yiğitcan Nayir Ö. Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Video Modüllerinin Matematik Dersinde Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri. UBED. Ağustos 2019;2(1):24-37.
Chicago Atasoy, Meliha, ve Özge Yiğitcan Nayir. “Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Video Modüllerinin Matematik Dersinde Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 2, sy. 1 (Ağustos 2019): 24-37.
EndNote Atasoy M, Yiğitcan Nayir Ö (01 Ağustos 2019) Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Video Modüllerinin Matematik Dersinde Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 2 1 24–37.
IEEE M. Atasoy ve Ö. Yiğitcan Nayir, “Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Video Modüllerinin Matematik Dersinde Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri”, UBED, c. 2, sy. 1, ss. 24–37, 2019.
ISNAD Atasoy, Meliha - Yiğitcan Nayir, Özge. “Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Video Modüllerinin Matematik Dersinde Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 2/1 (Ağustos 2019), 24-37.
JAMA Atasoy M, Yiğitcan Nayir Ö. Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Video Modüllerinin Matematik Dersinde Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri. UBED. 2019;2:24–37.
MLA Atasoy, Meliha ve Özge Yiğitcan Nayir. “Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Video Modüllerinin Matematik Dersinde Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, c. 2, sy. 1, 2019, ss. 24-37.
Vancouver Atasoy M, Yiğitcan Nayir Ö. Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Video Modüllerinin Matematik Dersinde Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri. UBED. 2019;2(1):24-37.