Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Exploring the Impact of Digital REACT Applications on Science Education

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 3, 175 - 199
https://doi.org/10.47477/ubed.1501875

Öz

This study examines the effects of teaching the "Reproduction, Growth, and Development in Living Organisms" unit from the 7th-grade science curriculum using digital REACT applications on students' academic performance, attitudes towards science and digital technology, motivation for learning science, and knowledge retention. Conducted in a secondary school in Mersin's Akdeniz district during the 2022-2023 academic year, this quasi-experimental research involved 66 seventh-grade students. The students were divided into three groups: one control group and two experimental groups. The first experimental group participated in digital REACT activities, while the second group used the REACT strategy without digital tools. The control group followed the standard curriculum. Data collection instruments included the "Academic Achievement Test," the "Science Course Attitude Scale," the "Attitude Scale Toward Digital Technology," and the "Motivation Scale for Learning Science." The findings showed that digital REACT activities significantly improved students' academic achievement and knowledge retention. However, no significant changes were observed in their attitudes towards science or digital technology and their motivation for learning science. Based on these results, recommendations were made for future research and for consideration by the Ministry of National Education.

Kaynakça

  • Alpar, R. (2016). Spor, Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden Örneklerle Uygulamalı İstatistik ve Geçerlik-Güvenirlik (7th. Ed.). Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Arıcı, V. A. (2013). A study on 3D-virtual reality in science education programs: 'Solar system and beyond: Space puzzle' unit sample. (Thesis No: 334877) [Master’s Thesis, Aydın Adnan Menderes University]. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Ayvacı, H. Ş. (2010). Views of Physics Teachers About Context Based Approach. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (15), 42-51.

Dijital React Uygulamalarının Etkisinin Araştırılması

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 3, 175 - 199
https://doi.org/10.47477/ubed.1501875

Öz

Bu araştırma, 7. sınıf fen bilimleri müfredatındaki "Canlılarda Üreme, Büyüme ve Gelişme" ünitesinin dijital REACT uygulamalarıyla öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarıları, fen bilimlerine ve dijital teknolojiye yönelik tutumları, fen öğrenme motivasyonları ve bilgiyi hatırlama düzeyleri üzerindeki etkilerini incelemektedir. 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Mersin'in Akdeniz ilçesinde bir ortaokulda gerçekleştirilen bu yarı deneysel çalışma, 66 yedinci sınıf öğrencisini kapsamıştır. Öğrenciler, bir kontrol grubu ve iki deney grubu olarak üçe ayrılmıştır. İlk deney grubu dijital REACT etkinliklerine katılırken, ikinci grup REACT stratejisini dijital araçlar kullanmadan uygulamış, kontrol grubu ise standart müfredatı takip etmiştir. Veri toplama araçları arasında "Akademik Başarı Testi," "Fen Dersi Tutum Ölçeği," "Dijital Teknoloji Tutum Ölçeği" ve "Fen Öğrenme Motivasyon Ölçeği" yer almaktadır. Bulgular, dijital REACT etkinliklerinin akademik başarıyı ve bilgiyi hatırlamayı önemli ölçüde artırdığını göstermiştir. Ancak, fen bilimleri veya dijital teknolojiye yönelik tutum ve motivasyonda belirgin bir değişiklik gözlenmemiştir. Bu sonuçlara dayanarak, gelecekteki araştırmalar ve Milli Eğitim Bakanlığı için öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Alpar, R. (2016). Spor, Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden Örneklerle Uygulamalı İstatistik ve Geçerlik-Güvenirlik (7th. Ed.). Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Arıcı, V. A. (2013). A study on 3D-virtual reality in science education programs: 'Solar system and beyond: Space puzzle' unit sample. (Thesis No: 334877) [Master’s Thesis, Aydın Adnan Menderes University]. Turkish Council of Higher Education Theses Center.
  • Ayvacı, H. Ş. (2010). Views of Physics Teachers About Context Based Approach. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (15), 42-51.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Ali Pınar 0000-0002-7209-1998

Güldem Dönel Akgül 0000-0003-4853-0855

Erken Görünüm Tarihi 27 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 15 Haziran 2024
Kabul Tarihi 9 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Pınar, M. A., & Dönel Akgül, G. (2024). Exploring the Impact of Digital REACT Applications on Science Education. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 7(3), 175-199. https://doi.org/10.47477/ubed.1501875
AMA Pınar MA, Dönel Akgül G. Exploring the Impact of Digital REACT Applications on Science Education. UBED. Aralık 2024;7(3):175-199. doi:10.47477/ubed.1501875
Chicago Pınar, Mehmet Ali, ve Güldem Dönel Akgül. “Exploring the Impact of Digital REACT Applications on Science Education”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 7, sy. 3 (Aralık 2024): 175-99. https://doi.org/10.47477/ubed.1501875.
EndNote Pınar MA, Dönel Akgül G (01 Aralık 2024) Exploring the Impact of Digital REACT Applications on Science Education. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7 3 175–199.
IEEE M. A. Pınar ve G. Dönel Akgül, “Exploring the Impact of Digital REACT Applications on Science Education”, UBED, c. 7, sy. 3, ss. 175–199, 2024, doi: 10.47477/ubed.1501875.
ISNAD Pınar, Mehmet Ali - Dönel Akgül, Güldem. “Exploring the Impact of Digital REACT Applications on Science Education”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7/3 (Aralık 2024), 175-199. https://doi.org/10.47477/ubed.1501875.
JAMA Pınar MA, Dönel Akgül G. Exploring the Impact of Digital REACT Applications on Science Education. UBED. 2024;7:175–199.
MLA Pınar, Mehmet Ali ve Güldem Dönel Akgül. “Exploring the Impact of Digital REACT Applications on Science Education”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, c. 7, sy. 3, 2024, ss. 175-99, doi:10.47477/ubed.1501875.
Vancouver Pınar MA, Dönel Akgül G. Exploring the Impact of Digital REACT Applications on Science Education. UBED. 2024;7(3):175-99.