Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 3, 246 - 273
https://doi.org/10.47477/ubed.1538589

Öz

Kaynakça

  • Akpınar, B. ve Köksalan, B. (2024). Eğitimde maarif ve müfredat yenileme ihtiyaci: Türkiye yüzyılı maarif modeli üzerinden teorik bir analiz. Journal of History School, 17(LXVIII), 27-48.
  • Allen, G. J., Lerner, W. M. ve Hinrichsen, J. J. (1972). Study behaviors and their relationships to test anxiety and academic performance. Psychological Reports, 30(2), 407-410. https://doi.org/10.2466/pr0.1972.30.2.407
  • Altun, S. A. ve Çakan, M. (2008). Öğrencilerin sınav başarılarına etki eden faktörler: LGS/ÖSS sınavlarındaki başarılı iller örneği. İlköğretim Online, 7(1), 2-18.

Türkiye'de Yükseköğretime Erişim: Destekleyici Hazırlık Kursları ve Paydaşlar Perspektifleri

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 3, 246 - 273
https://doi.org/10.47477/ubed.1538589

Öz

Bu araştırmanın amacı, ulusal sınavlara hazırlık sürecinde destekleyici hazırlık kurslarını farklı paydaşların perspektifinden değerlendirmektir. Araştırma ilişkisel tarama deseninde betimsel bir çalışmadır. Çalışmanın katılımcıları tabakalı küme örnekleme yöntemiyle belirlenen, 12. Sınıf lise öğrencileri, üniversite birinci sınıf öğrencileri ve lise öğretmenleridir. Veri toplama araçları olarak; kişisel bilgi formu, ölçek ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, nitel verilerin analizinde ise içerik analizi ve betimsel analizden faydalanılmıştır. Araştırmanın bulgularında, lise son sınıf öğrencileri, lisans öğrencileri ve öğretmenlerin, üniversite sınavına çalışma süresi ve kurslara harcanması gereken paraya ilişken benzer fikirlere sahip oldukları, sınava hazırlanma sürecinde; üç grubunda bireysel çalışmanın en yararlı yol olduğunu ifade ettikleri, alınan eğitimin niteliğin bakımından öğretmenlerin lise ve lisans öğrencilerine kıyasla daha olumlu algıya sahip oldukları belirlenmiştir. Ayrıca üniversite sınavının sonucuna yönelik beklentide, öğretmenlerin ve lise öğrencilerinin daha olumlu düşünceye sahip oldukları görülmüştür. Üç katılımcı grubunun da sınavın kendileri üzerinde duygusal açıdan olumsuz etkiler yarattığını bildirdikleri ve hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin görüşüne göre bu sınavın geleceği belirleyen önemli bir aşama olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Etik Beyan

Araştırma verileri 2021 yılından önce toplanmıştır.

Kaynakça

  • Akpınar, B. ve Köksalan, B. (2024). Eğitimde maarif ve müfredat yenileme ihtiyaci: Türkiye yüzyılı maarif modeli üzerinden teorik bir analiz. Journal of History School, 17(LXVIII), 27-48.
  • Allen, G. J., Lerner, W. M. ve Hinrichsen, J. J. (1972). Study behaviors and their relationships to test anxiety and academic performance. Psychological Reports, 30(2), 407-410. https://doi.org/10.2466/pr0.1972.30.2.407
  • Altun, S. A. ve Çakan, M. (2008). Öğrencilerin sınav başarılarına etki eden faktörler: LGS/ÖSS sınavlarındaki başarılı iller örneği. İlköğretim Online, 7(1), 2-18.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meltem Çengel Schovılle 0000-0002-0255-4600

Kerim Gundogdu 0000-0003-4809-3405

Ayşe Elitok Kesici 0000-0002-9776-6680

Ahmet Girgin 0000-0003-2679-3136

Erken Görünüm Tarihi 27 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 26 Ağustos 2024
Kabul Tarihi 25 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çengel Schovılle, M., Gundogdu, K., Elitok Kesici, A., Girgin, A. (2024). Türkiye’de Yükseköğretime Erişim: Destekleyici Hazırlık Kursları ve Paydaşlar Perspektifleri. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 7(3), 246-273. https://doi.org/10.47477/ubed.1538589
AMA Çengel Schovılle M, Gundogdu K, Elitok Kesici A, Girgin A. Türkiye’de Yükseköğretime Erişim: Destekleyici Hazırlık Kursları ve Paydaşlar Perspektifleri. UBED. Aralık 2024;7(3):246-273. doi:10.47477/ubed.1538589
Chicago Çengel Schovılle, Meltem, Kerim Gundogdu, Ayşe Elitok Kesici, ve Ahmet Girgin. “Türkiye’de Yükseköğretime Erişim: Destekleyici Hazırlık Kursları Ve Paydaşlar Perspektifleri”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 7, sy. 3 (Aralık 2024): 246-73. https://doi.org/10.47477/ubed.1538589.
EndNote Çengel Schovılle M, Gundogdu K, Elitok Kesici A, Girgin A (01 Aralık 2024) Türkiye’de Yükseköğretime Erişim: Destekleyici Hazırlık Kursları ve Paydaşlar Perspektifleri. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7 3 246–273.
IEEE M. Çengel Schovılle, K. Gundogdu, A. Elitok Kesici, ve A. Girgin, “Türkiye’de Yükseköğretime Erişim: Destekleyici Hazırlık Kursları ve Paydaşlar Perspektifleri”, UBED, c. 7, sy. 3, ss. 246–273, 2024, doi: 10.47477/ubed.1538589.
ISNAD Çengel Schovılle, Meltem vd. “Türkiye’de Yükseköğretime Erişim: Destekleyici Hazırlık Kursları Ve Paydaşlar Perspektifleri”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7/3 (Aralık 2024), 246-273. https://doi.org/10.47477/ubed.1538589.
JAMA Çengel Schovılle M, Gundogdu K, Elitok Kesici A, Girgin A. Türkiye’de Yükseköğretime Erişim: Destekleyici Hazırlık Kursları ve Paydaşlar Perspektifleri. UBED. 2024;7:246–273.
MLA Çengel Schovılle, Meltem vd. “Türkiye’de Yükseköğretime Erişim: Destekleyici Hazırlık Kursları Ve Paydaşlar Perspektifleri”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, c. 7, sy. 3, 2024, ss. 246-73, doi:10.47477/ubed.1538589.
Vancouver Çengel Schovılle M, Gundogdu K, Elitok Kesici A, Girgin A. Türkiye’de Yükseköğretime Erişim: Destekleyici Hazırlık Kursları ve Paydaşlar Perspektifleri. UBED. 2024;7(3):246-73.