Bu çalışmada, kesirler konusunun görsel materyal
ile öğretiminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik başarı ve tutumlarını
olan etkisinin incelemesi amaçlanmıştır. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden
yarı deneysel yöntem olarak tasarlanmıştır. İlkokul 4. sınıf öğrencileriyle
yapılan çalışma kapsamında deney grubunda 20, kontrol grubunda ise 18 olmak
üzere 38 öğrenci ile çalışma yürütülmüştür. Veriler Kesirler Başarı Testi ve
Matematik Tutum Ölçeği aracılığıyla elde edilmiştir. Ön test ve son test olarak
uygulanan veri toplama araçlarıyla elde edilen veriler istatistiksel olarak
analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda deney ve kontrol gruplarının
veri toplama araçları son test puanları incelendiğinde, deney grubu lehine
anlamlı bir farklılığın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Görsel materyal ile
öğretimin yapıldığı deney grubunun matematik başarısının, normal öğretim
yapılan kontrol grubuna göre anlamlı düzeyde arttığı belirlenmiştir. Ayrıca
deney grubunun matematiğe yönelik tutumunun kontrol grubuna göre daha olumlu
düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Buradan eğitim öğretim sürecinde tablo,
resim, grafik gibi gerçek malzemeler kullanılarak oluşturulan görsel materyaller
aracılığıyla yapılan öğretimin, öğrencilerin bilgileri somutlaştırmasında ve
daha etkili öğrenmelerin gerçekleşmesini sağlamada etkili olacağı
düşünülmektedir.
In this study, it is aimed to examine the effect
on mathematics achievement and attitudes of the 4th grade students with
teaching the fractions on visual materials. The study was designed as
quasi-experimental design of quantitative research methods. Within the scope of
the study conducted with the 4th grade students, the study was conducted with
38 students in the experimental group and 18 in the control group. Data were
obtained through Fractions Success Test and Mathematics Attitude Scale. Data
obtained by pre-test and post-test data collection tools were analyzed
statistically. As a result of the analysis, it was concluded that there was a
significant difference in favor of the experimental group when the final test
scores of the data collection tools of the experimental and control groups were
examined. It was determined that the mathematics achievement of the
experimental group in which visual material with teaching were performed
increased significantly compared to the control group in the normal teaching. In
addition, it was concluded that the experimental group's attitude towards
mathematics was more positive than the control group. It is thought that
teaching through visual materials created by using real materials such as
tables, pictures and graphics in the teaching process will be effective in
materializing the information of the students and ensuring that more effective
learning is realized.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 23 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |