Bu araştırmada, ilköğretim öğrencilerinin bilimsel tutumlarının kalı-
cılığına yönelik olarak, sosyal öğrenme teorisine dayalı öğretim etkinliklerinin
uygulama sonuçlarına yer verilmiştir. Araştırma, ilköğretim
okullarında öğrenim gören üç farklı okulun, 7.sınıf deney ve kontrol grupları
üzerinde gerçekleştirilmiştir. İki kontrol grubunun alınması ile, öğretmen
faktörünün araştırma üzerindeki etkisi azaltılmaya çalışılmıştır. Deney
grubunda, sosyal öğrenme teorisine dayalı öğretim etkinliklerine yer
verilirken, kontrol grubu I ve kontrol grubu II’de mevcut uygulamadaki fen
bilgisi öğretim programının içerdiği öğretim etkinlikleri ele alınmıştır.
Araştırma verileri, hazırlanan ölçeklerin ön test-son test ve kalıcılık test
uygulaması sonucunda elde edilmiştir. Araştırma sonuçları, deney grubunda
uygulamasına yer verilen sosyal öğrenme teorisine dayalı öğretim etkinliklerinin,
öğrencilerin bilimsel tutumlarının kalıcılığının sağlanmasında büyük
etkiye sahip olduğunu göstermiştir.
Sosyal Öğrenme Teorisi Bilimsel Tutumlar Fen Bilgisi Öğretimi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2005 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 18 Sayı: 2 |