Bu araştırmada, araştırmacılar tarafından geliştirilen 12 oturumluk
Duygusal Zeka Beceri Eğitimi Programı'nın diabet hastalarının duygusal
zeka beceri düzeyleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışma grubu, Samsun
il merkezinde programa gönüllü olarak katılmak isteyen 24 diabet
hastasından oluşturulmuştur. Araştırma deseni olarak Kontrol Gruplu Öntest
Son-test İzleme Model kullanılmış ve 12 diabet hastası deney, 12 diabet
hastası kontrol grubuna alınmıştır. Diabet hastalarının duygusal zeka
düzeyleri Yılmaz ve Ergin (2000) tarafından Türkiye uyarlaması yapılmış
olan Duygusal Zeka Değerlendirme Ölçeği ile ölçülmüştür. Verilerin
analizinde Mann Whitney U Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi
kullanılmıştır. Araştırma bulguları; 12 oturumluk Duygusal Zeka Beceri
Eğitimi Programı'na katılan diabet hastalarının duygusal zeka düzeylerinin,
bu programa katılmayan diabet hastalarının duygusal zeka düzeylerinden
anlamlı düzeyde yüksek olduğunu ortaya koymuştur (p< 0.001). Deney
grubunda üç ay sonra yapılan izleme çalışmasında ise Wilcoxon İşaretli
Sıralar testi kullanılmış ve Duygusal Zeka Değerlendirme Ölçeği son-test
puanları ile izleme testi puanları arasında, izleme testi lehine 0.05 düzeyinde
anlamlı bir farklılığın bulunduğu saptanmıştır. Elde edilen bulgular,
Duygusal Zeka Beceri Eğitimi Programı'nın, diabet hastalarının duygusal
zeka düzeylerini olumlu yönde etkilediği şeklindedir.
Duygusal Zeka Duygusal Zeka Beceri Eğitimi Programı Diabet Hastası.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2006 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 19 Sayı: 2 |