BibTex RIS Kaynak Göster

Almanca Öğretmenliği Bölümlerinde Seçmeli Kırk Kredilik İngilizce Dersinin Etkileri

Yıl 2006, Cilt: 19 Sayı: 2, 415 - 430, 01.08.2006

Öz

Kaynakça

  • Abalı, Ü.& Aktaş,T. Stellungname zum neuen Curriculum. Berufsbezogene Deutschlehrerausbildung. Dokumentation zum Workshop am 26/27 Mai 2000. Ankara. Herausgegeben von Tapan, Polat,&Schmidt. Publikationen des Türkischen Deutschlehrerverbandes, 2, 2000: 75-77.
  • Balcı, T.&Balcı, H. Sprachenvielfalt oder Sprachenmonopol? Ein Beispiel für verfehlte Fremdsprachenpolitik aus der Türkei. Retrived January 27, 2006, from http://www.cu.edu.tr/insanlar/tbalci/Sprachenmonopol.html
  • Demirel, Ö. Yabancı Dil Öğretimi. PegemA. Ankara, 2003.
  • Erişkon Cangil, B. Küreselleşme ve Avrupa Birliği Yabancı Dil Politikaları Işığında 2000’li Yıllarda Türkiye’de Yabancı Dil ve Yabancı Dil Öğretmeni Yetiştirme Politikalarına Bir Bakış. Hasan Ali Yücel Eğitim Fak. Dergisi, 2, 2004: 273-283.
  • Krumm, H. J. Neue Wege in der Deutschlehrerausbildung. Fremdsprache Deutsch. Zeitschrift für die Praxis des Deutschunterrichts. Klett Edition Sondernummer, 1994:6-15.
  • Neuner, G. Mehrsprahigkeit und Tertiärsprachendidaktik. Mehrsprachigkeits- Konzept, Tertiarsprachenlernen-Deutsch nach Englisch. Hufeisen/Neuner. 2003. http:///www.ecml.at/documents/pub112G2003 pdf. march, 23, 2004, from
  • ÖSYM. 2002 Öğrenci Seçme Sınavına Başvuran Adayların Sosyo-ekonomik Düzeyleri ve Sınavdaki Başarıları. ÖSYM Yayınları. Ankara, 2005.
  • Polat, T. Avrupalılık Bağlamında Kültür Boyutuyla Yabancı Dil. Alman Dili ve Edebiyatı Dergisi. Studien zur Deutschen Sprache und Literatur, 13, 2001: 29-39.
  • Rampillon, U. Lernen Leichter Machen. Hueber (İsmaning), 1995.
  • Serindağ, E. Zur Didaktik und Methodik der Ausnutzung des Englischen als Erste Fremdsprache im Unterricht Deutsch als zweite Fremdsprache bei Mutter-Sprachlern des Türkischen. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniv. Adana 2003.
  • Tapan, N. Neue Dimensionen der Deutschlehrerausbildung in der Türkei- Erweiterung der Curricula im Rahmen eines Mehrsprachigkeitskonzepts. German-istische Untersuchungen aus türkischer Perspektive. Festschrift für Prof.Vural Ülkü zum 65.Geburtstag. (Yay. Gündoğdu, M.& Ülkü, C.) Aachen, 2003: 193-205.
  • Uslu, Z. Yabancı Diller Eğitimi Bölümlerinde Yeniden Yapılanma Programına Eleştirel Bir Yaklaşım.Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 2.Sayı:23, 2002: 33-38.
  • Uslu, Z. & Özek, Y. Yabancı Dil Öğretmeni Adaylarının İkinci Yabancı Dili Öğrenmeye İlişkin Tutum ve Görüşleri. İ.Ü. Hasan Ali Yücel Eğitim Fak. Dergisi 2, 2004: 129-140.
  • Wicke, R. E. Aktiv und Kreativ Lernen. Projektorientierte Spracharbeit im Unterricht. Hueber, 2004.
  • YÖK. Türkiye’de Öğretmen Eğitiminde Standartlar ve Akreditasyon. YÖK/ Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi. Ankara, 1999.
  • The Effects of the 40-Credit Elective English Courses Offered in
  • German Language Teaching Departments

Almanca Öğretmenliği Bölümlerinde Seçmeli Kırk Kredilik İngilizce Dersinin Etkileri

Yıl 2006, Cilt: 19 Sayı: 2, 415 - 430, 01.08.2006

Öz

Bu çalışmanın amacı Eğitim Fakültelerinin Almanca Öğretmenliği Bölümlerinde seçmeli kırk kredilik İngilizce dersi uygulamasının alan eğitimine etkilerini belirlemek ve Almanca Öğretmenliği programının geliştirilmesine yönelik öneriler ortaya koymaktır. Konuya ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesi amacıyla likert tipi bir anket ölçeği geliştirilmiştir. On beş önermeden oluşan veri toplama aracı, yüz yirmi kişilik bir örneklem grubuna uygulanmış ve elde edilen veriler frekans ve yüzde hesabıyla çözümlenerek değerlendirilmiştir. Elde edilen verilere göre Almanca öğretmenliği bölümü öğrencilerinin İngilizce yeterlilikleri Almanca’dan daha yüksektir. Bölümü tercih nedenlerinin başında İngilizce öğretmeni olma isteği yer almaktadır. Birinci yabancı dil olarak İngilizce öğrenen ve mezuniyet sonrasında İngilizce öğretmeni olmayı hedefleyen bu öğrenci- lerin, Almanca öğrenmek için yeterli güdülenmeleri yoktur. Kırk kredilik seçmeli İngilizce dersi, Almanca programındaki alan eğitimini olumsuz etkilemektedir. Bu nedenle adı geçen uygulama gözden geçirilmeli ve İngilizce dersi Almanca Öğretmenliği öğrencileri için yabancı dil dersi niteliğinde yeniden düzenlenmelidir

Kaynakça

  • Abalı, Ü.& Aktaş,T. Stellungname zum neuen Curriculum. Berufsbezogene Deutschlehrerausbildung. Dokumentation zum Workshop am 26/27 Mai 2000. Ankara. Herausgegeben von Tapan, Polat,&Schmidt. Publikationen des Türkischen Deutschlehrerverbandes, 2, 2000: 75-77.
  • Balcı, T.&Balcı, H. Sprachenvielfalt oder Sprachenmonopol? Ein Beispiel für verfehlte Fremdsprachenpolitik aus der Türkei. Retrived January 27, 2006, from http://www.cu.edu.tr/insanlar/tbalci/Sprachenmonopol.html
  • Demirel, Ö. Yabancı Dil Öğretimi. PegemA. Ankara, 2003.
  • Erişkon Cangil, B. Küreselleşme ve Avrupa Birliği Yabancı Dil Politikaları Işığında 2000’li Yıllarda Türkiye’de Yabancı Dil ve Yabancı Dil Öğretmeni Yetiştirme Politikalarına Bir Bakış. Hasan Ali Yücel Eğitim Fak. Dergisi, 2, 2004: 273-283.
  • Krumm, H. J. Neue Wege in der Deutschlehrerausbildung. Fremdsprache Deutsch. Zeitschrift für die Praxis des Deutschunterrichts. Klett Edition Sondernummer, 1994:6-15.
  • Neuner, G. Mehrsprahigkeit und Tertiärsprachendidaktik. Mehrsprachigkeits- Konzept, Tertiarsprachenlernen-Deutsch nach Englisch. Hufeisen/Neuner. 2003. http:///www.ecml.at/documents/pub112G2003 pdf. march, 23, 2004, from
  • ÖSYM. 2002 Öğrenci Seçme Sınavına Başvuran Adayların Sosyo-ekonomik Düzeyleri ve Sınavdaki Başarıları. ÖSYM Yayınları. Ankara, 2005.
  • Polat, T. Avrupalılık Bağlamında Kültür Boyutuyla Yabancı Dil. Alman Dili ve Edebiyatı Dergisi. Studien zur Deutschen Sprache und Literatur, 13, 2001: 29-39.
  • Rampillon, U. Lernen Leichter Machen. Hueber (İsmaning), 1995.
  • Serindağ, E. Zur Didaktik und Methodik der Ausnutzung des Englischen als Erste Fremdsprache im Unterricht Deutsch als zweite Fremdsprache bei Mutter-Sprachlern des Türkischen. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniv. Adana 2003.
  • Tapan, N. Neue Dimensionen der Deutschlehrerausbildung in der Türkei- Erweiterung der Curricula im Rahmen eines Mehrsprachigkeitskonzepts. German-istische Untersuchungen aus türkischer Perspektive. Festschrift für Prof.Vural Ülkü zum 65.Geburtstag. (Yay. Gündoğdu, M.& Ülkü, C.) Aachen, 2003: 193-205.
  • Uslu, Z. Yabancı Diller Eğitimi Bölümlerinde Yeniden Yapılanma Programına Eleştirel Bir Yaklaşım.Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 2.Sayı:23, 2002: 33-38.
  • Uslu, Z. & Özek, Y. Yabancı Dil Öğretmeni Adaylarının İkinci Yabancı Dili Öğrenmeye İlişkin Tutum ve Görüşleri. İ.Ü. Hasan Ali Yücel Eğitim Fak. Dergisi 2, 2004: 129-140.
  • Wicke, R. E. Aktiv und Kreativ Lernen. Projektorientierte Spracharbeit im Unterricht. Hueber, 2004.
  • YÖK. Türkiye’de Öğretmen Eğitiminde Standartlar ve Akreditasyon. YÖK/ Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi. Ankara, 1999.
  • The Effects of the 40-Credit Elective English Courses Offered in
  • German Language Teaching Departments
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeki Uslu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2006
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uslu, Z. (2006). Almanca Öğretmenliği Bölümlerinde Seçmeli Kırk Kredilik İngilizce Dersinin Etkileri. Journal of Uludag University Faculty of Education, 19(2), 415-430.