Bu çalışmanın amacı ilköğretim çağındaki öğrencilerin fen dersine
yönelik öğrenme yaklaşımlarını belirlemek üzere Fen’i Öğrenme Yaklaşımı
Ölçeği uyarlayarak geliştirmek ve bu ölçeği uygulayarak öğrencilerin feni
öğrenme yaklaşımlarını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, tesadüfü
olarak belirlenen yedinci ve sekizinci sınıfa devam eden 247 ilköğretim
öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verilerini elde etmek için Feni
Öğrenme Yaklaşımı Ölçeği geliştirilmiştir. Geçerlik ve güvenirlik çalışması
yapılarak alt faktörleri belirlenen ölçekten elde edilen veriler SPSS 11.0
paket programında analiz edilerek değerlendirilmiştir. Sonuçta öğrencilerin
hem derinlemesine hem de yüzeysel öğrenme yaklaşımlarına sahip oldukları
görülmüştür. Öğrenme Yaklaşımı açısından kız ve erkek öğrenciler arasında
anlamlı fark bulunmazken, yüzeysel öğrenme yaklaşımının alt boyutlarından
yüzeysel güdü faktörü için erkek öğrenciler lehine ve kaygı faktörü içinse
kız öğrenciler lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.
Fen öğretimi öğrenme yaklaşımı derin yaklaşım yüzeysel yaklaşım.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2008 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 21 Sayı: 2 |