BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Öğrencilerinin Feni Öğrenme Yaklaşımları

Yıl 2008, Cilt: 21 Sayı: 2, 271 - 293, 01.08.2008

Öz

İlköğretim Öğrencilerinin Feni Öğrenme Yaklaşımları

Yıl 2008, Cilt: 21 Sayı: 2, 271 - 293, 01.08.2008

Öz

Bu çalışmanın amacı ilköğretim çağındaki öğrencilerin fen dersine
yönelik öğrenme yaklaşımlarını belirlemek üzere Fen’i Öğrenme Yaklaşımı
Ölçeği uyarlayarak geliştirmek ve bu ölçeği uygulayarak öğrencilerin feni
öğrenme yaklaşımlarını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, tesadüfü
olarak belirlenen yedinci ve sekizinci sınıfa devam eden 247 ilköğretim
öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verilerini elde etmek için Feni
Öğrenme Yaklaşımı Ölçeği geliştirilmiştir. Geçerlik ve güvenirlik çalışması
yapılarak alt faktörleri belirlenen ölçekten elde edilen veriler SPSS 11.0
paket programında analiz edilerek değerlendirilmiştir. Sonuçta öğrencilerin
hem derinlemesine hem de yüzeysel öğrenme yaklaşımlarına sahip oldukları
görülmüştür. Öğrenme Yaklaşımı açısından kız ve erkek öğrenciler arasında
anlamlı fark bulunmazken, yüzeysel öğrenme yaklaşımının alt boyutlarından
yüzeysel güdü faktörü için erkek öğrenciler lehine ve kaygı faktörü içinse
kız öğrenciler lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gül Ünal Çoban Bu kişi benim

Ömer Ergin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2008
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 21 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çoban, G. Ü., & Ergin, Ö. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Feni Öğrenme Yaklaşımları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 271-293.