Türkiye’de modern fen öğretim programlarının geliştirilme çalışmalarının
1960’lı yıllarda başladığı görülmektedir. Günümüze kadar bir çok fen
öğretim programının uygulamaları yapılmış ve 2005-2006 öğretim yılında 4.
ve 5. sınıflarda Fen ve Teknoloji Öğretim Programı adı ile yeni öğretim
programı uygulamaya konulmuştur. 2006-2007 öğretim yılında 6. sınıflarda
da uygulamaya geçilen öğretim programının, her yıl kademeli olarak
uygulaması yapılacaktır. Bu araştırmada, 2000 yılında uygulamaya konulan
fen bilgisi öğretim programı ile 2005 yılında uygulamaya geçen fen ve
teknoloji öğretim programının değişik yönleri ile analizi yapılmıştır.
Verilerin elde edilmesi için Şahin ve diğ. (2005) tarafından, Malcolm
Provus’un Farklılıklar (Discrepancy) modeli ile Stake’in Uyumluluk/-
Uygunluk (Countenance) modelinden faydalanılarak oluşturulan ölçek
kullanılmıştır. Belirlenen ölçek, 2006 yılının Haziran ayında Kırşehir Eğitim
Fakültesi’nde düzenlenen Fen ve Teknoloji Öğretim Programını Tanıtma
Seminerine katılan 71 fen bilgisi öğretmenine uygulanmıştır. Öğretmenlerden,
eski ve yeni uygulayacakları öğretim programlarını belirlenen kriterlere
göre (Fen Öğretim Programlarının Amaçlarının Başarılma Düzeyleri,
İçeriklerinin Değerlendirilmesi, Öğrenme-Öğretme Süreçlerinin Değerlendirilmesi,
Farklı Öğretim Yöntemlerinin Kullanılma Düzeyleri, Öğretmenin
Rolü ve Değerlendirme) değerlendirmeleri istenmiştir. Öğretmenlerin görüş-
lerine göre, fen ve teknoloji öğretim programının incelenen kriterler yö-
nünden istenileni sağladığı yönde olmuştur.
Fen ve Teknoloji Öğretimi Öğretim Programının Değerlendirilmesi Yapılandırmacı Öğretim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2008 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 21 Sayı: 2 |