Çocuklarla iletişim kurmanın, onların dünyasını paylaşmanın birçok
yolu vardır. Oyun, bu yolların en doğal olanı, en sık kullanılanı ve en sağlıklı
sonuç verenidir.
Çocuk oyunları halkbiliminin çok önemli konularından biridir. Ancak gerek
Türkiye’de gerekse Türk dünyasında yapılan halkbilim çalışmalarında bu
konuya gereği kadar önem verilmediği görülmektedir. Bu araştırmanın
amacı; geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel değerini göz önünde
bulundurarak, Ahıska Türklerinde kültürün bir parçası olan, unutulmaya yüz
tutmuş çocuk oyunlarının çocukların hem sosyal hem de fiziksel gelişimleri
açısından değerlendirilmesidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2008 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 21 Sayı: 2 |