Eğitim sistemimizin temelini oluşturan ilköğretim kademesi çeşitli
problemlerin yaşandığı ve bu problemlere çözüm arandığı, bulunan
çözümlerin uygulama için çeşitli biçimlerde tartışıldığı bir yerde
bulunmaktadır.
Bu tartışılan problemlerden biri programlar diğeri de Türkçe ders
kitaplarındaki metinlerdir. Programların hazırlanmasında ortaya konan
amaçlar ile Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin moral değerler açısından
önemi eğitim açısından tartışılamayacak derecede büyüktür.
İlkokul 4 ve 5. sınıflarda (1948-1949’dan, 1967-1968’e kadar) okutulan
Türkçe ders kitaplarındaki “olaya dayalı” türlerden oluşan metinler moral
değerler açısından incelenmeye alınmıştır. Bu metinler, çocuk edebiyatı
açısından çocuklarımıza neler kazandırmış, nasıl bir değerler sistemiyle
onlarda davranış oluşturmuştur? Moral değerlerin kavratılmasında, onları
geleceğe hazırlamada anlatım içinde dilin, anlatım biçimleri içinde ise,
edebiyatın önemli bir yeri vardır.
Türkçe derslerinde çocuklara verilecek metinlerin hedefine ulaşabilmesi,
çocuklarda davranış değişikliği meydana getirebilmesi için, edebiyat ve
eğitim ilişkisini hem kitap, hem metin yazarının, hem de öğretmenin iyi bilip
kavraması gerekir.
1948 İlkokul Programı ders kitapları Türkçe moral değerler olaya dayalı türler Çocuk Edebiyatı metinleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2009 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 22 Sayı: 1 |