BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokul İkinci Devrede Türkçe Ders Kitaplarındaki Moral Değerlere Kısa Bir Bakış (1948-1968 Yılları Arası)

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 1, 245 - 262, 01.04.2009

Öz

Kaynakça

  • Aydemir, C., tarih “Ömer Seyfettin Hikâyelerinde Eğitim Değerleri” Ben Gönen’de Doğdum Ömer Seyfettin ve Eserleri Sempozyum Bildirileri, İstanbul.
  • Başman, A.(1943) Türkçe Kitabı 4 MEB, İstanbul.
  • Cemiloğlu, M. (1995) İlköğretim Okullarında Türkçe Eğitimi Bursa: Uludağ Ün. Yayınları.
  • ………., (1995). “İlköğretim Öğrencilerine Kazandırılmak İstenen temel Moral Değerler ve İki Türkçe Kitabının İncelenmesi” Eğitimciler Birliği Dergisi.
  • Güzel, A. (1996). Mustafa Kemal Atatürk’te Millî Birlik ve Beraberlik Çomü- Çanakkale.
  • Huck, S. Charlotte, Tarih Children’s Literatüre in the Elemantary School. Fourth Edition Harcourt Brace Jovanovich, Inc. The Dryden Pres Sounders College Publishing Orlando, Florida, USA.
  • İ. Yaşa, N. Baran, B. Binez (1957) Yardımcı Okuma Kitabı 4, İstanbul: Kanaat Kitabevi
  • İ. Yaşa, N. Baran, B. Binez (1957) Yardımcı Okuma Kitabı 5 İstanbul: Kanaat Kitabevi
  • İlaydın, H. (1955) Okuma Kitabı 4 İstanbul: MEB Yayını.
  • Kavcar, C. (1974). II. Meşrutiyet Devrinde Edebiyat ve Eğitim Ankara: A.Ü. Eğitim Fak. Yayını
  • ………… (1982). Edebiyat ve Eğitim, Ankara: A.Ü Eğitim Fak. Yayını No:119.
  • Komisyon (1959) Yeni Okuma Kitabı 4 İstanbul: Maarif Vekâleti Yayını.
  • Komisyon (1952-53).Okuma Kitabı 5 İstanbul: MEB.
  • Neydim, N.(1998). Çocuk ve Edebiyat İstanbul: Bu Yayınları.
  • Parlakyıldız, H.(1999). “İlkokulların Dördüncü-Beşinci Sınıflarında Türkçe Ders Kitaplarındaki Çocuk Edebiyatı Metinleri Üzerine Bir İnceleme” Gazi Üni. Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış doktora tezi. Ankara.
  • Sever, S. (2003) Çocuk ve Edebiyat Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Şirin. M. R. (1994). Çocuk Edebiyatı, İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • İlkokul Programı (1958). İstanbul:Maarif Basımevi
  • İlkokul Programı, (1968) İstanbul: MEB Yayını
  • Türkçe Öğretimi ve Sorunları (1993). Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayını.
  • A Glimpse to Moral Values in Turkish Course Books in The Second
  • Period of Primary Schools (Between 1948-1968)

İlkokul İkinci Devrede Türkçe Ders Kitaplarındaki Moral Değerlere Kısa Bir Bakış (1948-1968 Yılları Arası)

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 1, 245 - 262, 01.04.2009

Öz

Eğitim sistemimizin temelini oluşturan ilköğretim kademesi çeşitli
problemlerin yaşandığı ve bu problemlere çözüm arandığı, bulunan
çözümlerin uygulama için çeşitli biçimlerde tartışıldığı bir yerde
bulunmaktadır.
Bu tartışılan problemlerden biri programlar diğeri de Türkçe ders
kitaplarındaki metinlerdir. Programların hazırlanmasında ortaya konan
amaçlar ile Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin moral değerler açısından
önemi eğitim açısından tartışılamayacak derecede büyüktür.
İlkokul 4 ve 5. sınıflarda (1948-1949’dan, 1967-1968’e kadar) okutulan
Türkçe ders kitaplarındaki “olaya dayalı” türlerden oluşan metinler moral
değerler açısından incelenmeye alınmıştır. Bu metinler, çocuk edebiyatı
açısından çocuklarımıza neler kazandırmış, nasıl bir değerler sistemiyle
onlarda davranış oluşturmuştur? Moral değerlerin kavratılmasında, onları
geleceğe hazırlamada anlatım içinde dilin, anlatım biçimleri içinde ise,
edebiyatın önemli bir yeri vardır.
Türkçe derslerinde çocuklara verilecek metinlerin hedefine ulaşabilmesi,
çocuklarda davranış değişikliği meydana getirebilmesi için, edebiyat ve
eğitim ilişkisini hem kitap, hem metin yazarının, hem de öğretmenin iyi bilip
kavraması gerekir.

Kaynakça

  • Aydemir, C., tarih “Ömer Seyfettin Hikâyelerinde Eğitim Değerleri” Ben Gönen’de Doğdum Ömer Seyfettin ve Eserleri Sempozyum Bildirileri, İstanbul.
  • Başman, A.(1943) Türkçe Kitabı 4 MEB, İstanbul.
  • Cemiloğlu, M. (1995) İlköğretim Okullarında Türkçe Eğitimi Bursa: Uludağ Ün. Yayınları.
  • ………., (1995). “İlköğretim Öğrencilerine Kazandırılmak İstenen temel Moral Değerler ve İki Türkçe Kitabının İncelenmesi” Eğitimciler Birliği Dergisi.
  • Güzel, A. (1996). Mustafa Kemal Atatürk’te Millî Birlik ve Beraberlik Çomü- Çanakkale.
  • Huck, S. Charlotte, Tarih Children’s Literatüre in the Elemantary School. Fourth Edition Harcourt Brace Jovanovich, Inc. The Dryden Pres Sounders College Publishing Orlando, Florida, USA.
  • İ. Yaşa, N. Baran, B. Binez (1957) Yardımcı Okuma Kitabı 4, İstanbul: Kanaat Kitabevi
  • İ. Yaşa, N. Baran, B. Binez (1957) Yardımcı Okuma Kitabı 5 İstanbul: Kanaat Kitabevi
  • İlaydın, H. (1955) Okuma Kitabı 4 İstanbul: MEB Yayını.
  • Kavcar, C. (1974). II. Meşrutiyet Devrinde Edebiyat ve Eğitim Ankara: A.Ü. Eğitim Fak. Yayını
  • ………… (1982). Edebiyat ve Eğitim, Ankara: A.Ü Eğitim Fak. Yayını No:119.
  • Komisyon (1959) Yeni Okuma Kitabı 4 İstanbul: Maarif Vekâleti Yayını.
  • Komisyon (1952-53).Okuma Kitabı 5 İstanbul: MEB.
  • Neydim, N.(1998). Çocuk ve Edebiyat İstanbul: Bu Yayınları.
  • Parlakyıldız, H.(1999). “İlkokulların Dördüncü-Beşinci Sınıflarında Türkçe Ders Kitaplarındaki Çocuk Edebiyatı Metinleri Üzerine Bir İnceleme” Gazi Üni. Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış doktora tezi. Ankara.
  • Sever, S. (2003) Çocuk ve Edebiyat Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Şirin. M. R. (1994). Çocuk Edebiyatı, İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • İlkokul Programı (1958). İstanbul:Maarif Basımevi
  • İlkokul Programı, (1968) İstanbul: MEB Yayını
  • Türkçe Öğretimi ve Sorunları (1993). Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayını.
  • A Glimpse to Moral Values in Turkish Course Books in The Second
  • Period of Primary Schools (Between 1948-1968)
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hayrettin Parlakyıldız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2009
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Parlakyıldız, H. (2009). İlkokul İkinci Devrede Türkçe Ders Kitaplarındaki Moral Değerlere Kısa Bir Bakış (1948-1968 Yılları Arası). Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 245-262.