BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim 8. Sınıf Bilgisayar Dersi Amaçlarının Gerçekleşme Düzeyinin Değerlendirilmesi

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 1, 293 - 312, 01.04.2009

Öz

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. & Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen Adaylarının Bilgi Okurya- zarlığı ve Bilgisayar Öz-Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 24.
  • Aydın, A. (1997). Birleştirilmiş Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinin Amaçlarının Gerçekleşme Düzeyi. Yayımlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Berglund, A. (2003). Learning Computer Systems İn A Distributed Course: Problematizing Content And Context. (http://user.it.uu.se/~andersb/ publications/ canberra- berglund.pdf), (Erişim Tarihi: 22/05/2005).
  • Büyüköztürk, Ş. (2004). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. 4. Baskı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çakmak, A. (2001). İlköğretim Okullarında Bilgisayar Destekli Öğretim, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi.
  • Davies, A.R. Klawe, M., Ng, M., Nyhus, C. And Sullivan, H. (2000). Gender Issues İn Computer Science Education, Prec. National Inst. Science Education Forum, Detroit.
  • Deliktaş, M. (1999). İlköğretim 1.2.3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Programının Amaçlarına Ulaşma Düzeyinin Saptanması. Yayımlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, Ankara Üniversitesi.
  • Devlet Planlama Teşkilatı. (1988). Bilim – Araştırma – Teknoloji Ana Planı, V. Beş Yıllık Kalkınma Planı İhtisas Komisyonu Raporu, Dpt Yayınları, No:2133, Ss. 347-349, Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı.
  • Devlet Planlama Teşkilatı. (2005). (http://www.dpt.gov.tr/bgyu), (Erişim Tarihi: 09.04.2005).
  • Hudson J. N. & Buckley P. (2004). An Evaluation Of Case-Based Teaching: Evidence For Continuing Benefit And Realization Of Aims, (http://advan. physiology.org/cgi/ content/full/28/1/15), (Erişim Tarihi: 13/09/2005).
  • İpek, İ. (2001). Bilgisayarla Öğretim, Tasarım, Geliştirme Ve Yöntemler. Ankara: Feryal Matbaacılık.
  • Kalmaz, Y. (2002). Erzurum İlindeki Farklı Sosyoekonomik Çevre İlköğretim Okullarında, 4. Sınıf Fen Bilgisi Programının Amaçlarının Gerçekleşme Düzeyi. Yayımlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Karakaş, H. (2002). İlköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Oluşturulan Hedef-Davranışların Erişi Düzeyi. Yayımlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Manisa.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 13. Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kommers, A.M. & Orhun, E.(2002). E-Information and Communication Technologies In Education. Printed At Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Mentiş, A. (1997). İlköğretim Birinci Aşama Sosyal Bilgiler Dersi Duyuşsal Amaçlarının Gerçekleşme Düzeyinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayımlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Sezer, S. (1987). İlkokul 3. Sınıf Matematik Programına Göre Ankara’da Sunulan Öğretim Hizmetinin Programın Bilişsel Hedeflerini Gerçekleştirme Yönünden Etkinlik Analizi. Yayımlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Üngan, T. N. (2001). Bilgisayar Kullanımına İlişkin Öğretmen Tutumlarının Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • An Evaluation of The Goals of 8th Grade Computer Courses: To What
  • Extent The Goals are Realized

İlköğretim 8. Sınıf Bilgisayar Dersi Amaçlarının Gerçekleşme Düzeyinin Değerlendirilmesi

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 1, 293 - 312, 01.04.2009

Öz

Bu araştırmanın amacı, İlköğretim 8. Sınıf Bilgisayar dersleri amaçlarının gerçekleşme düzeyini tespit etmektir. Araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın veri toplama aracı iki ayrı bölümden oluşmaktadır. Bunlardan ilki kişisel bilgiler formudur. Bu forma bağlı olarak öğrencilere 40 soruluk bir başarı testi uygulanmıştır. Araştırma amaçlarına ulaşmak için Çanakkale İlinde bulunan ilköğretim okullarından toplam 17 okul belirlenmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, standart sapma ve t-testi, tek yönlü varyans analizi (One-Way Anova) kullanılmıştır. Sonuç olarak, amaçlara ulaşma düzeyine etki eden faktörler, araştırma kapsamında tartışılmış ve konuyla ilgili olarak bazı öneriler sunulmuştur

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. & Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen Adaylarının Bilgi Okurya- zarlığı ve Bilgisayar Öz-Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 24.
  • Aydın, A. (1997). Birleştirilmiş Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinin Amaçlarının Gerçekleşme Düzeyi. Yayımlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Berglund, A. (2003). Learning Computer Systems İn A Distributed Course: Problematizing Content And Context. (http://user.it.uu.se/~andersb/ publications/ canberra- berglund.pdf), (Erişim Tarihi: 22/05/2005).
  • Büyüköztürk, Ş. (2004). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. 4. Baskı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çakmak, A. (2001). İlköğretim Okullarında Bilgisayar Destekli Öğretim, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi.
  • Davies, A.R. Klawe, M., Ng, M., Nyhus, C. And Sullivan, H. (2000). Gender Issues İn Computer Science Education, Prec. National Inst. Science Education Forum, Detroit.
  • Deliktaş, M. (1999). İlköğretim 1.2.3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Programının Amaçlarına Ulaşma Düzeyinin Saptanması. Yayımlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, Ankara Üniversitesi.
  • Devlet Planlama Teşkilatı. (1988). Bilim – Araştırma – Teknoloji Ana Planı, V. Beş Yıllık Kalkınma Planı İhtisas Komisyonu Raporu, Dpt Yayınları, No:2133, Ss. 347-349, Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı.
  • Devlet Planlama Teşkilatı. (2005). (http://www.dpt.gov.tr/bgyu), (Erişim Tarihi: 09.04.2005).
  • Hudson J. N. & Buckley P. (2004). An Evaluation Of Case-Based Teaching: Evidence For Continuing Benefit And Realization Of Aims, (http://advan. physiology.org/cgi/ content/full/28/1/15), (Erişim Tarihi: 13/09/2005).
  • İpek, İ. (2001). Bilgisayarla Öğretim, Tasarım, Geliştirme Ve Yöntemler. Ankara: Feryal Matbaacılık.
  • Kalmaz, Y. (2002). Erzurum İlindeki Farklı Sosyoekonomik Çevre İlköğretim Okullarında, 4. Sınıf Fen Bilgisi Programının Amaçlarının Gerçekleşme Düzeyi. Yayımlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Karakaş, H. (2002). İlköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Oluşturulan Hedef-Davranışların Erişi Düzeyi. Yayımlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Manisa.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 13. Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kommers, A.M. & Orhun, E.(2002). E-Information and Communication Technologies In Education. Printed At Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Mentiş, A. (1997). İlköğretim Birinci Aşama Sosyal Bilgiler Dersi Duyuşsal Amaçlarının Gerçekleşme Düzeyinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayımlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Sezer, S. (1987). İlkokul 3. Sınıf Matematik Programına Göre Ankara’da Sunulan Öğretim Hizmetinin Programın Bilişsel Hedeflerini Gerçekleştirme Yönünden Etkinlik Analizi. Yayımlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Üngan, T. N. (2001). Bilgisayar Kullanımına İlişkin Öğretmen Tutumlarının Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • An Evaluation of The Goals of 8th Grade Computer Courses: To What
  • Extent The Goals are Realized
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Remzi Y. Kıncal Bu kişi benim

Mehmet Ulutaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2009
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kıncal, R. Y., & Ulutaş, M. (2009). İlköğretim 8. Sınıf Bilgisayar Dersi Amaçlarının Gerçekleşme Düzeyinin Değerlendirilmesi. Journal of Uludag University Faculty of Education, 22(1), 293-312.