Bu çalışmanın amacı ortaöğretim biyoloji dersi “Taşıma ve Dolaşım
Sistemleri” ünitesinin kavratılmasında, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayalı
çalışma yaprağının hazırlanarak öğretim açısından etkililiğini değerlendirmektir.
Çalışma grubunu Erzurum il merkezinden uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiş
özel bir dershanede biyoloji dersini alan toplam 39 öğrenci oluşturmaktadır.
Çalışmada ön-test son-test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Etkinlikler,
kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemiyle, deney grubunda ise
yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayalı hazırlanan çalışma yaprağının
kullanıldığı grup aktiviteleri ile yürütülmüştür. Araştırmacılar tarafından geliştirilen
20 soruluk çoktan seçmeli kavramsal başarı testi veri toplama aracı olarak
kullanılmıştır. Başarı testinden elde edilen verilerin değerlendirilmesi sonucunda,
gruplar arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı düzeyde (p < 0,05) bir
farklılık olduğu belirlenmiştir.
Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı Çalışma yaprağı Kavram yanılgısı Taşıma ve dolaşım sistemleri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2011 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 24 Sayı: 1 |