Araştırmanın
amacı montessori okulunda okuyan çocukların ebeveynlerine uygulanan Triple P-Olumlu
Anne Babalık Eğitim Programı’nın ebeveyn tutumu, ebeveyn ruh sağlığı ve çocuk
davranışına etkisini incelemektir. Araştırma yarı-deneysel olarak
planlanmıştır. Araştırma Bursa’da özel bir anaokulunda yapılmıştır. Eğitimler
Aralık 2014-Ocak 2016 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın
örneklemini araştırmaya katılmayı kabul eden, 3-6 yaş aralığında çocuğu olan,
74 anne baba araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada veriler
Sosyo-Demografik Veri Toplama Formu, Aile Hayatı ve Çocuk Yetiştirme Tutumu Ölçeği, Genel Sağlık Anketi–12,
Güçler ve Güçlükler Anketi, Memnuniyet Anketi ile toplanmıştır. Anne
babalara 8 hafta süren Olumlu Anne-Babalık Programı
(Group Triple P) uygulanmıştır. Eğitimden sonra
toplanan veriler t-testi analizi kullanılarak değerlendirilmiştir.
Montessori okulunda okuyan çocukların ebeveynlerine uygulanan Triple P-Olumlu
Anne-Babalık Eğitim Programı anne baba tutumlarını, ebeveynlerin ruh sağlığı düzeyini
değiştirmede etkili olduğu, çocukların problemli davranışlarını azalttığı
saptanmıştır. Elde edilen sonuçlar
daha büyük örneklemde, randomize kontrollü ve ileriye dönük izlemin yapıldığı
yeni çalışmaların planlanması, Triple P-Olumlu
Anne-Babalık Eğitim Programı ve
ülkemizde mevcut uygulanan programların sonuçların karşılaştırıldığı
araştırmaların yapılması ve bu programın tüm ülkede yaygınlaştırılması
önerilmektedir.
Olumlu Anne-Babalık Eğitimi Programı davranış problemleri anne baba tutumu ebeveyn ruh sağlığı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 32 Sayı: 1 |