Proje okulları ilk olarak 2014 yılında bakanlık oluruyla açılmaya başlandı. 2014-2018 yılları arasında sınırlı sayıda proje okulu vardı. Anca 2018 yılında liselere giriş sisteminin değişmesi ile merkezi sınavla öğrenci olan okulların tamamı proje okuluna dönüştürülmüştür. Bu kararla, fen ve sosyal bilimler liselerinin tamamı ve her ilde o ilin nüfusuna göre belirlenmiş bazı anadolu liseleri, anadolu imam hatip liseleri ve meslek liseleri proje okuluna dönüştürüldü. Bu çalışma zaten hali hazırda birçok lise türü barından bir ortaöğretim sistemi içinde yeni bir okul türü olan proje okullarını tanıtmayı ve orada çalışan öğretmenlerin görüşlerine değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninde yürütülmüştür. Çalışmaya Konya, İstanbul, Antalya ve Adıyaman illerinde dört farklı tür proje okulunda çalışan farklı branşlardan 35 öğretmen katılmıştır. Çalışmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmış ve betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonunda öğretmenlerin proje okullarına karşı olumlu tutumları olduğu ancak sistemin bazı sorunları olduğunu düşündükleri bulunmuştur. Ayrıca, çalışmada proje okullarının amaçları ve burada çalışan öğretmenlerden beklentilerin neler olduğunun açık bir şekilde ifade edilmediği, öğretmenlerden görev tanımları dışında ek görevler beklendiği, proje okulu sayısının artması ile bu okulların önem ve işlevini yitireceği, öğretmen seçimi kriterlerinin belirsiz olduğu ve öğretmen seçiminin merkezi sınavı da içeren objektif kriterlere göre yapılması gerektiği ve bu okulların öğretim programlarının okulların türüne özelliklerine göre diğer okullardan farklı olması gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır.
Proje okulları Okul iyileştirme politikaları Liseler Öğretmen görüşleri
Bu araştırmanın, Hacettepe Üniversitesi Etik kurumu tarafından 24.03.2023 tarihinde E-35853172-600-00002805229 sayılı kararıyla verilen etik kurul izni bulunmaktadır.
Project schools were first introduced in 2014 with the approval of the Ministry of National Education. Between 2014-2018, there were a limited number of project schools. However, with the change in the high school entrance system in 2018, all the schools accepting their students with high school entrance exam transformed into project schools. This study aims to introduce and evaluate Project Schools, a new type of high school in an education system that already has many kinds of high schools, according to teachers’ views. The present study was conducted through a case study, a qualitative research method. 35 teachers of different branches working in four different kinds of project schools located in the central districts of Konya, İstanbul, Antalya, and Adıyaman participated in the study. Data were collected through semi-structured interviews and analyzed through descriptive analysis. At the end of the study, it was found that teachers have positive thoughts towards project schools. On the other hand, they think project schools have certain operational problems. It was also revealed that the aim of the project schools and the expectations from teachers working in these schools are not clear, that the teachers are expected to do extra work that is not stated in their job definition, that the teacher selection process is obscure and must be done according to objective criteria including central exam. The teachers also state that the curriculum of these schools needs to be different from others and must be suitable for their type and characteristics.
Project schools School improvement policies High schools Views of teachers
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 37 Sayı: 1 |