Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE ROLE OF NEWLY ESTABLISHED UNIVERSITIES IN REGIONAL DEVELOPMENT: THE CASE OF BİNGÖL / Bölgesel Kalkınmada Yeni Kurulan Üniversitelerin Rolü: Bingöl Örneği

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 51 - 78, 30.04.2018
https://doi.org/10.29216/ueip.397494

Öz

The Universities which
one of the driving forces of regional development provide significant
contributions to demographic structures, production and employment levels,
transmission and cultural structures as well as adding value to human capital.
In recent years, in order to develop cities socially and economically many
universities or colleges have been established in many underdeveloped areas. By
time as a government politics “One university for every city…” aim has been
achieved. University of Bingöl established in 2007 is one of them. In this
study, the effects of the newly established universities on the socio-economic
structures were examined for Bingöl University. After having the University of
Bingöl in 2007, the number of active members in professional groups increased.
Meanwhile, the monthly average expenditures of 850 students who were subject to
study during the time they spent in Bingöl were 6000 TL and the contributions
to the provincial economy were found to be 88 million TL during 9 months
training period.

Kaynakça

  • Akçakanat, T., Çarıkçı, İ. ve Dulupçu, M.A. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Bulundukları İl Merkezine Ekonomik Katkıları ve Harcama Eğilimleri: Isparta 2003-2009 Yılları Örneği, SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22, 165-178.
  • Altınsoy, S. (2011). Yeni Devlet Üniversitelerinin Gelişimi: Sorunlar ve Politika Önerileri, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 98-104.
  • Altuntaş, C. ve Erilli, N.A. (2015). Cumhuriyet Üniversitesi’nin Sivas İli Ekonomisine Katkısı, Siirt Üniversitesi İİBF İktisadi Yenilik Dergisi, 3(1), 11-21.
  • Aydın, A. (Ed.) (2015). Bandırma İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nin Bandırma Ekonomisine Katkılarının Hesaplanması: 2014 Yılı Örneği. Bursa: Dora Basım Yayın Dağıtım.
  • Aydın, G., Darıcı, B. ve Aydın, A. (2016). Yükseköğretim Kurumlarının Yerel Ekonomilere Katkıları: Manyas Meslek Yüksekokulu Örneği, Balıkesir University The Journal of Social Sciences Institute, 19(36), 305-328.
  • Bagozzi, R.P. (1994). Measurement in Marketing Research: Basic Principles of Questionnaire Design, In Principles of Marketing Resrearch, Bagozzi, R.P. (Ed.), Oxford: Basil Blackwell Ltd., 1-49.
  • Baş, T. (2005). Anket Nasıl Hazırlanır, Uygulanır, Değerlendirilir? 3. Basım, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Baydaş, A., Yüksel. A ve Günerigök, O. (Ed.) (2011). Bingöl İli Sanayi Potansiyeli Profilleri. Bingöl: Digital Copy Center.
  • Bingöl Ticaret ve Sanayi Odası. (2017). Erişim adresi: https://www.bintso.org.tr/
  • Bingöl Üniversitesi. (2017). Erişim adresi: www.bingol.edu.tr
  • Binici, F.Ö. ve Koyuncu, B. (2015). Üniversite Öğrencilerinin 2012-2013 Harcamalarının Bitlis İli Ekonomisine Katkısının İncelenmesi. BEU SBE. Dergisi, 4(1), 113-126.
  • Büyükdoğan, B., Afşar, B. ve Gedik, H. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Öğrenim Gördükleri Şehire Ekonomik Katkıları: KTO Karatay Üniversitesi Örneği, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(15), 161-174.
  • Ceyhan, M.S. ve Güney, G. (2011). Bartın Üniversitesi’nin Bartın İli’nin Ekonomik Gelişimine 20 Yıllık Projeksiyonda Katkılarının Değerlendirilmesi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 183-207.
  • Ceylan, M. (1992). Yeni Kurulan Üniversiteler. TBMM Tutanak Dergisi, 15, (93.birleşim, 3.7.1992), 2-7.
  • Çakmak, Ö. (2008). Eğitimin Ekonomiye ve Kalkınmaya Etkisi. D. Ü. Ziya Gökalp Fakültesi Dergisi, 11, 33-41.
  • Çalışkan, Ş. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Harcamalarının Kent Ekonomisine Katkısı (Uşak Üniversitesi Örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(31), 169-179.
  • Çalışkan, Ş. ve Demir, F. (2013). Celal Bayar Üniversitesi Köprübaşı Meslek Yüksekokulu Öğrenci Harcamalarının Bileşimi ve İlçe Ekonomisindeki Yeri, CBÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 357-371.
  • Çalışkan, Ş. ve Meçik, O. (2013). Üniversitelerin Yerel Ekonomiye Katkıları, V.Yerel Ekonomiler Kongresi’nde sunulan bildiri, 9-11 Mayıs 2013.
  • Çatalbaş, N. (2007). Üniversite-Yerel Ekonomi İlişkisinde Kutuplaşma Teorisi İyi bir Model Olabilir mi?, Selçuk Üniversitesi İİBF Dergisi Yerel Ekonomiler Özel Sayısı.
  • Çayın, M. ve Özer, H. (2015). Üniversitelerin İl Ekonomisine Katkısı ve Öğrencilerin Tüketim Yapısı: Muş Alparslan Üniversitesi Örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 30(2), 131-147.
  • Çayın, M. ve Yapraklı, S. (2014). Üniversitelerin Yerel Gelir ve İstihdam Üzerindeki Etkileri: Batman Üniversitesi Üzerine bir Uygulama. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 15(2), 155-172.
  • Çütcü, İ. (2016). Eğitim Ekonomisinin Uluslararası Karşılaştırması Kapsamında Meslek Yüksekokullarının Yerel Ekonomilere Etkisi. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), 55-74.
  • Dalğar, H., Tunç, H. ve Kaya, M. (2009). Bölgesel Kalkınmada Yükseköğretim Kurumlarının Rolü ve Bucak Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 39-50.
  • Demireli, C. ve Taşkın, E. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Bulundukları Şehre Ekonomik Katkıları: Kütahya İl Merkezi Örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 37, 321-328.
  • Dillman, D.A (1978). Mail and Telephone Surveys: The Total Design Method. John New York: Wiley and Sons.
  • Doğan, D. (2013). Yeni Kurulan Üniversitelerin Sorunları ve Çözüm Önerileri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(2), 108-116.
  • Erkan, B., Şentürk, M. ve Akbaş, Y.E. (2012). Bingöl İlinin Türkiye’nin İhracat ve GSYH’sına Katkısının Alt Sektörler İtibarıyla İncelenmesi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(21), 107-126.
  • Florax, R. (1992). The University: A Regional Booster?. AveBury, England.
  • Görkemli, H.N. (2009). Selçuk Üniversitesi’nin Konya Kent Ekonomisine Etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 169-186.
  • Günay, D. (2011). Türk Yükseköğretiminin Yeniden Yapılandırılması Bağlamında Sorunlar, Eğilimler, İlkeler ve Öneriler-I. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(3), 113-121.
  • Kaşlı, M. ve Serel, A. (2008). Üniversite Öğrenci Harcamalarının Analizi ve Bölge Ekonomilerine Katkılarını Belirlemeye Yönelik bir Araştırma. Yönetim ve Ekonomi, 15(2), 99-113.
  • Kavili Arap, S. (2009). Türkiye Yeni Üniversitelerine Kavuşurken: Türkiye’de Yeni Üniversiteler ve Kuruluş Gerekçeleri. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 61(1), 1-29.
  • Kızıldere, C. (2014). Meslek Yüksekokullarının Bulundukları Yerleşim Yerlerindeki Ekonomik Etkileri: Erciş Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31, 01-115.
  • Korkmaz, Ö. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Harcamalarının İl Ekonomisine Katkısı: Bayburt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencileri Üzerine bir Analiz. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 29(2), 233-250.
  • Mavruk, C., Tekinarslan, A.İ., Gürün, M., Ayiş Akkurt, A. (2014). Local Economic Impact of Nigde University: An Estimation Under True Inflation Effect. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 7(2), 17-37.
  • Nafziger, E. W. (2006). Economic Development. (Fourth Edition) Newyork: Cambridge University Press.
  • Özpınar, E. ve Koyuncu, E. (2016). Türkiye’de İnsani Gelişmişlik İller Arasında Nasıl Farklılaşıyor? 81 İl için İnsani Gelişmişlik Endeksi. Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı, Erişim adresi: www.tepav.org.tr
  • Öztürk, S., Torun, İ. ve Özkök, Y. (2011). Anadolu’da Kurulan Üniversitelerin İllerin Sosyo-Ekonomik Yapılarına Katkıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 145-158.
  • Patır, S., Güvem, M., Başar, E.E., Yüksel, S. (2012). Bingöl Halkının Üniversite Algılamasının Araştırılması. Erişim adresi: http://eski.bingol.edu.tr/ media/52185/bingol-halkinin-universite-algilamasi.pdf
  • Pellenbarg, P.H. (2005). How to Calculate the Impact of a University on the Regional Economy: A Case Study of the University of Groningen, the Netherlands, Paper presented to Conference on Knowledge and Regional Economic Development, Organized by Regional Quantitative Analysis Research Group, University of Barcelona, 9-11 June 2005.
  • Perkins, D.H., Radelet, S. and Lindauer, D.L. (2006). Economics of Development (Sixth Edition). Newyork: W. W. Norton&Company.
  • SEGE (2011). İllerin ve Bölgelerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması, Türkiye Cumhuriyeti Kalkınma Bakanlığı Bölgesel Gelişme ve Yapısal Uyum Genel Müdürlüğü, Ankara 2013.
  • Selçuk, G.N. ve Başar, S. (2012). Kafkas Üniversitesi Öğrencilerinin Harcamalarının Kars İli Ekonomisine Katkısı, KAÜ İİBF Dergisi, 3(4), 89-106.
  • Sen, A. (2011). Local Income and Employment Impact of Universities: The Case of Izmir University of Economics, Journal of Applied Economics and Business Research, 1:25-42.
  • Taban, S. ve Kar, M. (2008). Beşeri Sermaye ve Kalkınma. Taban, S. ve Kar, M. (Ed.), Kalkınma Ekonomisi: Seçme Konular içinde (s. 325-351). Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım
  • Tatlı, H. (2014). Bingöl Üniversitesi Öğrencilerinin Bingöl Ekonomisine Katkısı. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 79-94.
  • TÜİK. (2017). Bölgesel İstatistikler. Erişim adresi: biruni.tuik.gov.tr
  • Wolfe, D. A. (2005). The role of universities in regional development and cluster formation, Creating knowledge, strengthening nations: The changing role of higher education, 167-194.
  • Yayar, R. ve Demir, D. (2013). Gaziosmanpaşa Üniversitesinin Tokat İli Ekonomisine Etkisi. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, Sayı:8, 106-122.
  • Yıldız, E. (2010). Meslek Yüksekokullarının Yerel Ekonomiye Katkıları: Babaeski Meslek Yüksekokulu Örneği. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 87-102.
  • Yıldız, R. (2016). Üniversitenin Misyonu, Yeni Kurulan Üniversiteler ve Yerel Kalkınma Önceliği. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 47, 65-84.
  • YÖK. (2017). Yükseköğretim Kurumu İstatistikleri. Erişim adresi: istatistik.yok.gov.tr

BÖLGESEL KALKINMADA YENİ KURULAN ÜNİVERSİTELERİN ROLÜ: BİNGÖL ÖRNEĞİ / The Role Of Newly Established Universities In Regional Development: The Case Of Bingöl

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 51 - 78, 30.04.2018
https://doi.org/10.29216/ueip.397494

Öz

Bölgesel
kalkınmanın itici güçlerinden biri olan üniversiteler, yetiştirdikleri beşeri
sermayenin yanında aynı zamanda bulundukları illerin demografik yapılarına,
üretim ve istihdam düzeylerine, sosyal ve kültürel yapılarına önemli katkılar
sağlamaktadırlar. Son yıllarda, özellikle de illerin sosyal ve ekonomik anlamda
kalkınmalarını sağlamak amacıyla birçok azgelişmiş bölgede üniversiteler veya
yüksekokullar kurulmuş ve böylece bir devlet politikası olarak sürekli üstünde
durulan “Her ile bir üniversite…” hedefi gerçekleştirilmiştir. Bingöl
Üniversitesi de 2007 yılında bu amaçla kurulan üniversitelerden biridir. Bu
çalışmada, yeni kurulan üniversitelerin bulundukları illerin sosyoekonomik
yapılarına olan etkileri Bingöl Üniversitesi özelinde incelenmiştir. İlin
2007’de Bingöl Üniversitesine sahip olmasından sonra meslek gruplarındaki aktif
üye sayısında artış söz konusu olmuştur. Bununla birlikte, çalışmaya tabii olan
850 öğrencinin Bingöl’de geçirdikleri zaman zarfında gerçekleştirdikleri aylık
ortalama harcamaları 6000 TL ve 9 aylık eğitim döneminde il ekonomisine
katkıları ise 88 milyon TL olarak bulunmuştur. 

Kaynakça

  • Akçakanat, T., Çarıkçı, İ. ve Dulupçu, M.A. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Bulundukları İl Merkezine Ekonomik Katkıları ve Harcama Eğilimleri: Isparta 2003-2009 Yılları Örneği, SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22, 165-178.
  • Altınsoy, S. (2011). Yeni Devlet Üniversitelerinin Gelişimi: Sorunlar ve Politika Önerileri, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 98-104.
  • Altuntaş, C. ve Erilli, N.A. (2015). Cumhuriyet Üniversitesi’nin Sivas İli Ekonomisine Katkısı, Siirt Üniversitesi İİBF İktisadi Yenilik Dergisi, 3(1), 11-21.
  • Aydın, A. (Ed.) (2015). Bandırma İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nin Bandırma Ekonomisine Katkılarının Hesaplanması: 2014 Yılı Örneği. Bursa: Dora Basım Yayın Dağıtım.
  • Aydın, G., Darıcı, B. ve Aydın, A. (2016). Yükseköğretim Kurumlarının Yerel Ekonomilere Katkıları: Manyas Meslek Yüksekokulu Örneği, Balıkesir University The Journal of Social Sciences Institute, 19(36), 305-328.
  • Bagozzi, R.P. (1994). Measurement in Marketing Research: Basic Principles of Questionnaire Design, In Principles of Marketing Resrearch, Bagozzi, R.P. (Ed.), Oxford: Basil Blackwell Ltd., 1-49.
  • Baş, T. (2005). Anket Nasıl Hazırlanır, Uygulanır, Değerlendirilir? 3. Basım, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Baydaş, A., Yüksel. A ve Günerigök, O. (Ed.) (2011). Bingöl İli Sanayi Potansiyeli Profilleri. Bingöl: Digital Copy Center.
  • Bingöl Ticaret ve Sanayi Odası. (2017). Erişim adresi: https://www.bintso.org.tr/
  • Bingöl Üniversitesi. (2017). Erişim adresi: www.bingol.edu.tr
  • Binici, F.Ö. ve Koyuncu, B. (2015). Üniversite Öğrencilerinin 2012-2013 Harcamalarının Bitlis İli Ekonomisine Katkısının İncelenmesi. BEU SBE. Dergisi, 4(1), 113-126.
  • Büyükdoğan, B., Afşar, B. ve Gedik, H. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Öğrenim Gördükleri Şehire Ekonomik Katkıları: KTO Karatay Üniversitesi Örneği, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(15), 161-174.
  • Ceyhan, M.S. ve Güney, G. (2011). Bartın Üniversitesi’nin Bartın İli’nin Ekonomik Gelişimine 20 Yıllık Projeksiyonda Katkılarının Değerlendirilmesi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 183-207.
  • Ceylan, M. (1992). Yeni Kurulan Üniversiteler. TBMM Tutanak Dergisi, 15, (93.birleşim, 3.7.1992), 2-7.
  • Çakmak, Ö. (2008). Eğitimin Ekonomiye ve Kalkınmaya Etkisi. D. Ü. Ziya Gökalp Fakültesi Dergisi, 11, 33-41.
  • Çalışkan, Ş. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Harcamalarının Kent Ekonomisine Katkısı (Uşak Üniversitesi Örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(31), 169-179.
  • Çalışkan, Ş. ve Demir, F. (2013). Celal Bayar Üniversitesi Köprübaşı Meslek Yüksekokulu Öğrenci Harcamalarının Bileşimi ve İlçe Ekonomisindeki Yeri, CBÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 357-371.
  • Çalışkan, Ş. ve Meçik, O. (2013). Üniversitelerin Yerel Ekonomiye Katkıları, V.Yerel Ekonomiler Kongresi’nde sunulan bildiri, 9-11 Mayıs 2013.
  • Çatalbaş, N. (2007). Üniversite-Yerel Ekonomi İlişkisinde Kutuplaşma Teorisi İyi bir Model Olabilir mi?, Selçuk Üniversitesi İİBF Dergisi Yerel Ekonomiler Özel Sayısı.
  • Çayın, M. ve Özer, H. (2015). Üniversitelerin İl Ekonomisine Katkısı ve Öğrencilerin Tüketim Yapısı: Muş Alparslan Üniversitesi Örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 30(2), 131-147.
  • Çayın, M. ve Yapraklı, S. (2014). Üniversitelerin Yerel Gelir ve İstihdam Üzerindeki Etkileri: Batman Üniversitesi Üzerine bir Uygulama. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 15(2), 155-172.
  • Çütcü, İ. (2016). Eğitim Ekonomisinin Uluslararası Karşılaştırması Kapsamında Meslek Yüksekokullarının Yerel Ekonomilere Etkisi. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), 55-74.
  • Dalğar, H., Tunç, H. ve Kaya, M. (2009). Bölgesel Kalkınmada Yükseköğretim Kurumlarının Rolü ve Bucak Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 39-50.
  • Demireli, C. ve Taşkın, E. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Bulundukları Şehre Ekonomik Katkıları: Kütahya İl Merkezi Örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 37, 321-328.
  • Dillman, D.A (1978). Mail and Telephone Surveys: The Total Design Method. John New York: Wiley and Sons.
  • Doğan, D. (2013). Yeni Kurulan Üniversitelerin Sorunları ve Çözüm Önerileri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(2), 108-116.
  • Erkan, B., Şentürk, M. ve Akbaş, Y.E. (2012). Bingöl İlinin Türkiye’nin İhracat ve GSYH’sına Katkısının Alt Sektörler İtibarıyla İncelenmesi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(21), 107-126.
  • Florax, R. (1992). The University: A Regional Booster?. AveBury, England.
  • Görkemli, H.N. (2009). Selçuk Üniversitesi’nin Konya Kent Ekonomisine Etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 169-186.
  • Günay, D. (2011). Türk Yükseköğretiminin Yeniden Yapılandırılması Bağlamında Sorunlar, Eğilimler, İlkeler ve Öneriler-I. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(3), 113-121.
  • Kaşlı, M. ve Serel, A. (2008). Üniversite Öğrenci Harcamalarının Analizi ve Bölge Ekonomilerine Katkılarını Belirlemeye Yönelik bir Araştırma. Yönetim ve Ekonomi, 15(2), 99-113.
  • Kavili Arap, S. (2009). Türkiye Yeni Üniversitelerine Kavuşurken: Türkiye’de Yeni Üniversiteler ve Kuruluş Gerekçeleri. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 61(1), 1-29.
  • Kızıldere, C. (2014). Meslek Yüksekokullarının Bulundukları Yerleşim Yerlerindeki Ekonomik Etkileri: Erciş Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31, 01-115.
  • Korkmaz, Ö. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Harcamalarının İl Ekonomisine Katkısı: Bayburt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencileri Üzerine bir Analiz. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 29(2), 233-250.
  • Mavruk, C., Tekinarslan, A.İ., Gürün, M., Ayiş Akkurt, A. (2014). Local Economic Impact of Nigde University: An Estimation Under True Inflation Effect. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 7(2), 17-37.
  • Nafziger, E. W. (2006). Economic Development. (Fourth Edition) Newyork: Cambridge University Press.
  • Özpınar, E. ve Koyuncu, E. (2016). Türkiye’de İnsani Gelişmişlik İller Arasında Nasıl Farklılaşıyor? 81 İl için İnsani Gelişmişlik Endeksi. Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı, Erişim adresi: www.tepav.org.tr
  • Öztürk, S., Torun, İ. ve Özkök, Y. (2011). Anadolu’da Kurulan Üniversitelerin İllerin Sosyo-Ekonomik Yapılarına Katkıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 145-158.
  • Patır, S., Güvem, M., Başar, E.E., Yüksel, S. (2012). Bingöl Halkının Üniversite Algılamasının Araştırılması. Erişim adresi: http://eski.bingol.edu.tr/ media/52185/bingol-halkinin-universite-algilamasi.pdf
  • Pellenbarg, P.H. (2005). How to Calculate the Impact of a University on the Regional Economy: A Case Study of the University of Groningen, the Netherlands, Paper presented to Conference on Knowledge and Regional Economic Development, Organized by Regional Quantitative Analysis Research Group, University of Barcelona, 9-11 June 2005.
  • Perkins, D.H., Radelet, S. and Lindauer, D.L. (2006). Economics of Development (Sixth Edition). Newyork: W. W. Norton&Company.
  • SEGE (2011). İllerin ve Bölgelerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması, Türkiye Cumhuriyeti Kalkınma Bakanlığı Bölgesel Gelişme ve Yapısal Uyum Genel Müdürlüğü, Ankara 2013.
  • Selçuk, G.N. ve Başar, S. (2012). Kafkas Üniversitesi Öğrencilerinin Harcamalarının Kars İli Ekonomisine Katkısı, KAÜ İİBF Dergisi, 3(4), 89-106.
  • Sen, A. (2011). Local Income and Employment Impact of Universities: The Case of Izmir University of Economics, Journal of Applied Economics and Business Research, 1:25-42.
  • Taban, S. ve Kar, M. (2008). Beşeri Sermaye ve Kalkınma. Taban, S. ve Kar, M. (Ed.), Kalkınma Ekonomisi: Seçme Konular içinde (s. 325-351). Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım
  • Tatlı, H. (2014). Bingöl Üniversitesi Öğrencilerinin Bingöl Ekonomisine Katkısı. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 79-94.
  • TÜİK. (2017). Bölgesel İstatistikler. Erişim adresi: biruni.tuik.gov.tr
  • Wolfe, D. A. (2005). The role of universities in regional development and cluster formation, Creating knowledge, strengthening nations: The changing role of higher education, 167-194.
  • Yayar, R. ve Demir, D. (2013). Gaziosmanpaşa Üniversitesinin Tokat İli Ekonomisine Etkisi. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, Sayı:8, 106-122.
  • Yıldız, E. (2010). Meslek Yüksekokullarının Yerel Ekonomiye Katkıları: Babaeski Meslek Yüksekokulu Örneği. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 87-102.
  • Yıldız, R. (2016). Üniversitenin Misyonu, Yeni Kurulan Üniversiteler ve Yerel Kalkınma Önceliği. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 47, 65-84.
  • YÖK. (2017). Yükseköğretim Kurumu İstatistikleri. Erişim adresi: istatistik.yok.gov.tr
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALELERİ
Yazarlar

Meltem Erdoğan 0000-0001-9939-0173

Veysel Karagöl 0000-0001-9939-0173

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erdoğan, M., & Karagöl, V. (2018). BÖLGESEL KALKINMADA YENİ KURULAN ÜNİVERSİTELERİN ROLÜ: BİNGÖL ÖRNEĞİ / The Role Of Newly Established Universities In Regional Development: The Case Of Bingöl. Uluslararası Ekonomi İşletme Ve Politika Dergisi, 2(1), 51-78. https://doi.org/10.29216/ueip.397494

Uluslararası Ekonomi, İşletme ve Politika Dergisi

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İktisat Bölümü
RİZE / TÜRKİYE