Araştırmanın
amacı, markalı ya da dökme kivi satın alan tüketicilerin kivi satın alırken
dikkat ettikleri hususlar ve demografik özelliklerin satın alma davranışlarına
etkisini incelemektir. Araştırmada Rize ilinin Merkez ilçesinde iki mahallede
bulunan marketlerde satılan markalı veya dökme kivilerden satın alan 15 ile 69
yaş arası tüketici grubu temel alınmış ve küme örnekleme yöntemi kullanılmıştır.
Araştırmanın hem birinci hem de ikinci aşamasında markalı kivi satın alan
tüketicilerin kivi satın alırken en çok dikkat ettikleri husus kivinin tadı
iken; en az dikkat ettikleri husus ise kivinin gramajıdır. Araştırma kapsamında
oluşturulan hipotezlerin analizinde Bağımsız İki Örneklem t-Testi
kullanılmıştır. Sonuç olarak, tüketicilerin demografik özelliklerinden cinsiyetin
birinci ve ikinci aşamada, ortalama aylık gelirin ise birinci aşamada satın
alma davranışları üzerinde etkili olduğu saptanmıştır. Bu çalışmanın kivi
yetiştiriciliği/pazarlaması yapılan bölgelerde ya da ülkelerde yapılması
yararlı olabilir.
The aim of the study is to examine
the effects of demographic characteristics on buying behaviors of consumers who
buy branded or unbranded kiwifruit. In this research, a group of 15- to
69-year-olds, who bought from branded or cast-in kiosks sold in grocery stores
located in two districts of Rize province, was taken as the basis, and cluster
sampling method was used. In both the first and second stage of the research, while
consumers who buy branded kiwifruits pay attention to the most when buying kiwifruit
taste; the least attention is the weight of the kiwifruit. In the analysis of
the hypotheses created within the scope of the study, Independent Two Sample
t-Test was used. As a result, the gender of consumers’ demographic
characteristics were found to be effective on the first and second stage, while
the average monthly income was found to have an effect on the buying behavior
in the first stage. It would be beneficial to conduct this research in regions
or countries where kiwifruit is cultivated or marketed.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İktisat Bölümü
RİZE / TÜRKİYE