Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

REFLECTIONS OF THE OPERATION PEACE SPRING IN BRITISH PRESS IN THE CONTEXT OF INTERNATIONAL PUBLIC RELATIONS / Uluslararası Halkla İlişkiler Bağlamında Barış Pınarı Harekâtı’nın İngiliz Basınında Yansımaları

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 80 - 95, 30.04.2021
https://doi.org/10.29216/ueip.776689

Öz

Communication is a process that must exist and be managed in every aspect of daily life. Whether it is an individual, a brand or a state, this management should be carried out in a conscious, planned and programmed meticulously. In this context, international public relations are a managerial communication concept that directly affects the perceptions of a state, itself and the steps taken in the international arena. The World focused on Turkey because of the civil war had been occurring in Syria since 2011. Economic, social, cultural effects of the civil war in Syria also threated the internal security of Turkey. End of the process, Turkey had launch operations on Syria. In this study, “Operation Peace Spring” which started on October 7, 2019, was examined in terms of communication in terms of international public relations. The British newspapers “The Guardian” and “The Sun” were analyzed by discourse analysis.

Kaynakça

  • Aydemir, E. (2005). Uluslararası Krizlerde Kriz İletişimi ve Uygulaması. Selçuk Üniversitesi İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 205-231.
  • Bakan, İ. ve Kefe, İ. (2012). Kurumsal Açıdan Algı ve Algı Yönetimi. Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 19-34.
  • Bromley, D. B. (2003). Relationships Between Personal and Corporate Reputation. European Journal of Marketing, 35 (3/4), 316-338.
  • Calamari, P. & Reveron. D. (2003). China’s Use of Perception Management. International Journal of Intelligence and Counter Intelligence, 1-15.
  • Cengiz, H. (2014). Kurumsal İtibar Yönetimi: Türkiye’de Bir Kurum Üzerine İnceleme. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Çakı, F. (2011) Arap Baharı: İslam Üzerine Söylemsel Dönüşümün Habercisi Mi?. Akademik İncelemeler Dergisi (AID), 6(2), 123-138.
  • Gülcan, C. (2018). Kurum Kültürü Kavramı ve Kurum Kültürünün Sınıflandırılması Üzerine Bir İnceleme. ICQH2018 International Conference on Quality in Higher Education, 166-172.
  • Güneş, İ. (2019). S. Kurumsal İtibar Yönetimi. İstanbul: Cinius Yayınları.
  • Hugh M. Culbertson. (2009), Introduction, International Public Relations. Hugh M. Culbertson ve Ni Chen. (Eds.) 2. Edition, New York, Routledge.
  • Okay,A. ve Okay,A. (2001). Uluslararası Halkla İlişkiler. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 11: 267-298.
  • Özdemirci, A. ve Önder, B. (2018). Uluslararası Halkla İlişkiler Yoluyla Ülke Algısı ve İmajı Oluşturmak: Almanya’da Türkiye Algısı ve İmajı Üzerine Ampirik Bir Araştırma (2010-2013). Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, 65-67.
  • Şimşek, U. ve S, Ilgaz (2007). Küreselleşme ve Ulusal Kimlik. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 189-199.
  • Wilcox, D. L. ve Cameron, G.T. (2006). Public Relations Strategies and Tactics. 8. Edition, Boston: Allyn and Bacon. Yılmaz, N. (2009). Uluslararası Halkla İlişkilerde Yerel ve Küresel Kültürün Etkileri. Uluslararası Halkla İlişkiler Sempozyumu, Bildiri Kitabı, Lefkoşe, 108-117.

ULUSLARARASI HALKLA İLİŞKİLER BAĞLAMINDA BARIŞ PINARI HAREKÂTI’NIN İNGİLİZ BASININDA YANSIMALARI / Reflections of The Operation Peace Spring in British Press in The Context of International Public Relations

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 80 - 95, 30.04.2021
https://doi.org/10.29216/ueip.776689

Öz

İletişim günlük yaşamın her noktasında varlığını sürdüren ve yönetilmesi gereken bir süreçtir. Söz konusu ister bir birey ister bir marka isterse bir devlet olsun iletişim yönetimi bilinçli, planlı ve programlı bir şekilde yürütülmelidir. Bu kapsamda uluslararası halkla ilişkiler de bir devletin, uluslararası arenada kendisinin yarattığı algıları doğrudan etkileyen yönetimsel bir kavramdır. Türkiye de 2011 yılından beri iç savaşa sahne olan komşusu Suriye sebebiyle Dünya gündeminde önemli bir ilgi odağı haline gelmiştir. Ekonomik, sosyolojik, kültürel etkilerinin yanında Suriye’deki iç savaş Türkiye’nin iç güvenliğini de tehdit eder hale gelmiş ve süreç en sonunda sınır dışı operasyonlarla son halini almıştır. Bu çalışmada da 7 Ekim 2019 tarihinde başlayan “Barış Pınarı Harekâtı” uluslararası halkla ilişkiler bağlamında iletişimsel açıdan incelenmiştir. İletişim çalışmalarının da bir nevi yansıması sayılabilecek olan gazetelerden İngiliz “The Guardian” ve “The Sun” gazeteleri söylem analizi yöntemiyle analiz edilmiştir.

Kaynakça

  • Aydemir, E. (2005). Uluslararası Krizlerde Kriz İletişimi ve Uygulaması. Selçuk Üniversitesi İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 205-231.
  • Bakan, İ. ve Kefe, İ. (2012). Kurumsal Açıdan Algı ve Algı Yönetimi. Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 19-34.
  • Bromley, D. B. (2003). Relationships Between Personal and Corporate Reputation. European Journal of Marketing, 35 (3/4), 316-338.
  • Calamari, P. & Reveron. D. (2003). China’s Use of Perception Management. International Journal of Intelligence and Counter Intelligence, 1-15.
  • Cengiz, H. (2014). Kurumsal İtibar Yönetimi: Türkiye’de Bir Kurum Üzerine İnceleme. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Çakı, F. (2011) Arap Baharı: İslam Üzerine Söylemsel Dönüşümün Habercisi Mi?. Akademik İncelemeler Dergisi (AID), 6(2), 123-138.
  • Gülcan, C. (2018). Kurum Kültürü Kavramı ve Kurum Kültürünün Sınıflandırılması Üzerine Bir İnceleme. ICQH2018 International Conference on Quality in Higher Education, 166-172.
  • Güneş, İ. (2019). S. Kurumsal İtibar Yönetimi. İstanbul: Cinius Yayınları.
  • Hugh M. Culbertson. (2009), Introduction, International Public Relations. Hugh M. Culbertson ve Ni Chen. (Eds.) 2. Edition, New York, Routledge.
  • Okay,A. ve Okay,A. (2001). Uluslararası Halkla İlişkiler. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 11: 267-298.
  • Özdemirci, A. ve Önder, B. (2018). Uluslararası Halkla İlişkiler Yoluyla Ülke Algısı ve İmajı Oluşturmak: Almanya’da Türkiye Algısı ve İmajı Üzerine Ampirik Bir Araştırma (2010-2013). Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, 65-67.
  • Şimşek, U. ve S, Ilgaz (2007). Küreselleşme ve Ulusal Kimlik. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 189-199.
  • Wilcox, D. L. ve Cameron, G.T. (2006). Public Relations Strategies and Tactics. 8. Edition, Boston: Allyn and Bacon. Yılmaz, N. (2009). Uluslararası Halkla İlişkilerde Yerel ve Küresel Kültürün Etkileri. Uluslararası Halkla İlişkiler Sempozyumu, Bildiri Kitabı, Lefkoşe, 108-117.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Halkla İlişkiler
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALELERİ
Yazarlar

Cem Gülcan 0000-0003-0771-3030

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gülcan, C. (2021). ULUSLARARASI HALKLA İLİŞKİLER BAĞLAMINDA BARIŞ PINARI HAREKÂTI’NIN İNGİLİZ BASININDA YANSIMALARI / Reflections of The Operation Peace Spring in British Press in The Context of International Public Relations. Uluslararası Ekonomi İşletme Ve Politika Dergisi, 5(1), 80-95. https://doi.org/10.29216/ueip.776689

Uluslararası Ekonomi, İşletme ve Politika Dergisi

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İktisat Bölümü
RİZE / TÜRKİYE