Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de faaliyet gösteren
işletmelerin kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) söylemlerinin, işletmelerin kurumsal
itibarları üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Araştırma, Brand Finance
Kurumu tarafından yayınlanan “Turkey 100-2017: Türkiye’nin En Değerli
Markalarının Yıllık Raporu” kapsamında yer alan işletmelerden kasıtlı örnekleme
yöntemi ile seçilen 65 işletme üzerinde yürütülmüştür. Araştırma bulguları,
işletmelerin çevre ve sosyal alanlarda yapılan kurumsal sosyal sorumluluk
faaliyetlerine dair söylemlerinin toplamını ifade eden toplam KSS skorlarının,
marka değeri skorları üzerinden ölçümlenen kurumsal itibarları üzerinde anlamlı
ve pozitif yönlü bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymaktadır. Kontrol
değişkenleri olarak modele dâhil edilen, sektör ve finansal performans değişkenlerinin
kurumsal itibar üzerinde anlamlı bir etkisi gözlenemezken, öz sermaye tutarı
üzerinden ölçümlenen işletme büyüklüğü kurumsal itibar üzerinde pozitif yönlü
bir etkiye sahiptir.
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kurumsal İtibar Brand Finance-100
The aim of this research is to reveal the impact of
corporate social responsibility (CSR) discourses of firms operating in Turkey
on firms’ corporate reputation. Research is conducted on 65 firms selected by
intentional sampling from “Turkey 100-2017: The Annual Report on the Most
Valuable Turkish Brands” published by Brand Finance. Research findings show
that the total CSR scores expressing the sum of the discourses of firms on
corporate social responsibility activities in the environmental and social
areas have a significant and positive effect on their corporate reputation,
which is measured on brand value scores. While the sector and financial
performance variables, which are included in research model as control
variables, do not have a significant effect on corporate reputation, the size
of the firm measured over the equity capital has a positive effect on corporate
reputation.
Corporate Social Responsibility Corporate Reputation Brand Finance-100
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, İİBF, İktisat Bölümü, 61080, Trabzon/Türkiye
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.