Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Mathematics Teachers’ Experiences on Web-assisted Instruction Applications within the Scope of Teaching Practice Course

Yıl 2022, , 80 - 102, 30.06.2022
https://doi.org/10.35235/uicd.1093391

Öz

Due to the COVID-19 epidemic conditions, education activities have been carried out as emergency distance education since March 2020. The fact that the practice-based teaching practice courses taught in the last year of education faculties have to be taught according to the new conditions has led to many different experiences. In this context, applications for the teaching practice course were carried out online with web support and different experiences were experienced for teacher/preservice teachers. The aim of the study is to examine the experiences of preservice mathematics teachers on web-assisted teaching applications within the scope of teaching practice course. Case study design, one of the qualitative research methods, was preferred. The participants of the study consist of 7 preservice mathematics teachers who participated in web-assisted teaching applications within the scope of the teaching practice course in the fall and spring semesters of the 2020-2021 academic year. As a data collection tool, an evaluation form consisting of 9 open-ended questions prepared by the researchers was used. Within the scope of the study, only three questions of the form were subjected to content analysis. Obtained findings; the experiences gained in web-assisted teaching applications, positive and negative situations and the contributions of the teaching practice course were examined in the categories. Accordingly, the experiences of preservice teachers; it was included in the categories of “using of technology, classroom management, professional development and preparation of course content”. It was determined that although the expressions of the preservice teachers about positive situations were mostly in the category of “motivation”, their negative expressions were in the category of “limitation of technology”. Preservice teachers made statements regarding the contributions of the teaching practice course in the categories of “professional development, contribution to pedagogical content knowledge and motivation”.

Kaynakça

  • Akhan, N. E., & Kaymak, B. (2021). Öğretmenlik uygulamasının öğretme motivasyonu ve öğretmenlik özyeterlilik inançlarına etkisi. Journal of International Social Research, 14(76), 563-573.
  • Alhaji, I. M., Yew, W. T., & Abd Razak, N. (2020). Mathematics teacher education training for quality school teachers: an assessment of mathematics teaching needs of preservice teachers’. International Journal of Psychosocial Rehabilitation, 24(04), 2538-2547.
  • Alkan, V. (2017). Bir sistematik derleme çalışması: Öğretmenlik uygulaması. Yıldız Journal of Educational Research, 2(1), 1-23.
  • Aslan Altan, B. (2021). Uzaktan eğitimde yeni serüven: Çevrimiçi öğretmenlik uygulamaları. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 753-766.
  • Baştürk, S. (2009). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre incelenmesi. İlköğretim Online, 8(2), 439-456.
  • Bayındır, N. (2021). Adayların uzaktan öğretmenlik uygulamalarına ilişkin değerlendirmeleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESTÜDAM) Eğitim Dergisi, 6(1), 1-11.
  • Bektaş, O., & Tanşu, A. (2020). Fen bilimleri öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamasından kazandıkları tecrübelere ilişkin görüşleri. Araştırma ve Deneyim Dergisi, 5(2), 1-16.
  • Biber, M., Erbay, H. N., & Kirişci, M. (2018). Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ve öğretmenlik mesleğine yönelik görüşleri. Turkish Studies (Elektronik), 13(4), 117-138.
  • Caires, S., Almeida, L., & Vieira, D. (2012). Becoming a teacher: Student teachers’ experiences and perceptions about teaching practice. European Journal of Teacher Education, 35(2), 163-178.
  • Cengiz, C. (2021). Öğretmenlik uygulaması dersinin değerlendirilmesi: Öğretmen adaylarının bakış açısı. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (39), 48-62.
  • Conderman, G., Morin, J. & Stephens, J. T. (2005). Special education student teaching practices. Preventing School Failure, 49(3), 5-10.
  • Çelik, D., Arabacı, D., Özmen, Z. M., Aydın, S., Gürsoy, K., Güler, M., Açıkyıldız, G., Birgin, O., Gürbüz, R. Ve Güneş, G. (2021). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarına hangi öğrenme fırsatlarını sunuyoruz? Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersi örneği. Başkent University Journal of Education, 8(1), 104-116.
  • Eraslan, A. (2009). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması üzerine görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(1), 207-221.
  • Eti, İ., & Karaduman, B. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinin öğretmen adaylarının mesleki yeterlikleri açısından incelenmesi. Millî Eğitim Dergisi, 49(1), 635-656.
  • Girgin, D., & Şahin, Ç. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi kapsamındaki etkinlik hazırlama ve uygulama süreçlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(3), 1601-1636.
  • Gorgoretti, B., & Pilli, O. (2012). Pre-service teachers’ views on the effectiveness of teaching practice course. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 47, 812-817.
  • Gök Çolak, F., & Efeoğlu, G. (2021). Yeni normalleşme sürecinde öğretmenlik uygulaması dersine yönelik ihtiyaç analizi: Swot analizi örneği. Kesit Akademi Dergisi, 7(27), 176-197.
  • Grossman, P., Hammerness, K. & McDonald, M. (2009). Redefining teaching, re-imagining teacher education. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 15(2), 273-289.
  • Hong, J., & Han, I. (2018). A change of mathematics teaching efficacy of pre-service mathematics teachers in teaching practice course. East Asian Mathematical Journal, 34(2), 155-176.
  • Hopkins, S. (1995). Using the past; guiding the future. In G. A. Slick (Ed.), Emerging trends in teacher preparation: The future of field experiences, Thousand Oaks, CA: Corwin Press, 1–9.
  • Izgı Onbaşılı, Ü. & Sezginsoy Şeker, B. (2021). Distance education in the Covid-19 pandemic period: opinions of primary pre-service teachers about teaching practice course. Journal of Educational Technology & Online Learning, 4(4), 726-744.
  • İnel Ekici, D., & Delen, İ. (2016). Web destekli ortamlarda fen ve matematik öğretmen adaylarının paylaştıkları öğretmenlik uygulaması günlüklerinin incelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(2), 440-459.
  • Kadakal, S., & Yalman Polatlar, D. (2021). Okul öncesi öğretmenlik uygulaması I-II dersinin uygulama öğretmenleri ve uygulama öğrencilerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. Pearson Journal of Social Sciences & Humanities, 6(11), 1-20.
  • Karunagara, V., & Saimin, R. (2019). Challenges of pre-service teachers during teaching practice: A case study. IUKL Research Journal, 7(2), 64-72.
  • Kecik, I., Aydin, B., Sakar, N., Dikdere, M., Aydin, S., Yuksel, I., & Caner, M. (2012). Determining the feasibility of an e-portfolio application in a distance education teaching practice course. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 13(2), 160-180.
  • Kiggundu, E. M., & Nayimuli, S. T. (2009). Teaching practice: A make or break phase for student teachers. South African Journal of Education, 29(3), 345-358.
  • Koemer, M., Rust, F. O. C., & Baumgartner, F. (2002). Exploring roles in student teaching placements. Teacher Education Quarterly, 29(2), 35-58.
  • Leikin, R., & Levav-Waynberg, A. (2008). Solution spaces of multiple-solution connecting tasks as a mirror of the development of mathematics teachers’ knowledge. Canadian Journal of Science, Mathematics, and Technology Education, 8(3), 233-251.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (Çev. Ed. S. Turan). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Öner, S., & Öner, M. (2022). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının pandemi döneminde gerçekleşen uzaktan öğretmenlik uygulamalarına yönelik görüşleri: Sorunlar, öneriler ve coğrafya öğretiminde materyal kullanımı. International Journal of Geography and Geography Education (IGGE), (45), 36-52.
  • Özdaş, F. (2018). Evaluation of pre-service teachers’ perceptions for teaching practice course. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 13(2), 87-103.
  • Özdaş, F., & Çakmak, M. (2018). Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin metaforik algıları. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(4), 2747-2766.
  • Özdemir, A. A., & Yıldırım, G. (2012). The effects of teaching practice course on professional development of student teachers. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 2550-2555.
  • Özkılıç, R., Bilgin, A., & Kartal, H. (2008). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 7(3), 726-737.
  • Piştav Akmeşe, P., & Kayhan, N. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgınında özel eğitimde öğretmenlik uygulaması dersi ve öğretmen deneyimleri. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 73-104.
  • Saka, M. (2019). Fen bilgisi öğretmenlerinin okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerine yönelik değerlendirmeleri. İlköğretim Online, 18(1), 127-148.
  • Serin, H., & Çelik, B. (2021). Mathematics teacher candidates’ and their mentors’ perceptions about teaching practice courses. International Journal of Social Sciences & Educational Studies, 8(2), 232-245.
  • Shulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: Foundations of the new reform. Harvard Educational Review, 57(1), 1‐22.
  • Starman, A. B. (2013). The case study as a type of qualitative research. Journal of Contemporary Educational Studies/Sodobna Pedagogika, 64(1), 28-43.
  • Tosun, F. Ç. (2019). Öğretmenlik uygulamasının süre açısından incelenmesi ve bir çözüm önerisi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 52(3), 837-868.
  • Uzun, S., & Koparan, T. (2021). Öğretmenlik uygulaması dersine yönelik beklentilerin ve sürecin değerlendirilmesi. Journal of Computer and Education Research, 9(18), 546-573.
  • Ülger, K. (2021). Öğretmenlik uygulamasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerine ilişkin bir araştırma. Milli Eğitim Dergisi, 50(232), 71-87.
  • Ünal, S., & Durmuş, Z. (2021). Covid-19 pandemisi nedeniyle çevrimiçi yürütülen Öğretmenlik Uygulaması-II dersiyle ilgili öğretmen adaylarının görüşleri. International Eurasian Conference on Educational & Social Studies, Antalya.
  • Web1: https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/AA_Sunus_%20Onsoz_Uygulama_Yonergesi.pdf. Erişim tarihi: 28.01.2021.
  • Van Wyk, M. M. (2014). Using social media in an open distance learning teaching practice course. Mediterranean Journal of Social Sciences, 5(4), 370-377.
  • Yadigaroğlu, M. (2021). Fen Bilimleri öğretmen adaylarının gözüyle öğretmenlik uygulaması dersi: Sorunlar ve çözüm önerileri. OPUS– Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18(Eğitim Bilimleri Özel Sayısı), 4205-4224.
  • Yakar, Z. Y., Uzun, E., & Tekerek, B. (2021). Öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 220-245.
  • Yerdelen, S., Osmanoğlu, A., & Taş, Y. (2019). The influence of a teaching practice course with video-case enriched microteaching on prospective teachers’ self-efficacy for teaching. International Journal of Research in Education and Science, 5(2), 560-573.
  • Yılmaz, H., & Çavaş, P. H. (2008). The effect of the teaching practice on pre-service elementary teachers’ science teaching efficacy and classroom management beliefs. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 4(1), 45-54.

Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamında Web Destekli Öğretim Uygulamalarına Yönelik Deneyimleri

Yıl 2022, , 80 - 102, 30.06.2022
https://doi.org/10.35235/uicd.1093391

Öz

COVID-19 salgın şartları nedeniyle 2020 yılı mart ayından itibaren eğitim faaliyetleri acil uzaktan eğitim olarak yürütülmüştür. Eğitim fakültelerinin son sınıfında okutulan uygulamaya dayalı öğretmenlik uygulaması derslerinin oluşan yeni şartlara göre işlenmek durumunda kalınması birçok farklı deneyimler yaşanmasına sebep olmuştur. Bu kapsamda öğretmenlik uygulaması dersine yönelik uygulamalar web destekli olarak çevrimiçi gerçekleştirilmiş ve öğretmen/öğretmen adayları için farklılaşan deneyimler yaşanmıştır. Çalışmanın amacı matematik öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında web destekli öğretim uygulamalarına yönelik deneyimlerinin incelenmesidir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni tercih edilmiştir. Çalışmanın katılımcılarını 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz ve bahar dönemlerinde öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında web destekli öğretim uygulamalarına katılan 7 matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan 9 açık uçlu sorudan oluşan değerlendirme formu kullanılmıştır. Çalışma kapsamında formun sadece üç sorusu içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgular; web destekli öğretim uygulamalarında edinilen deneyimler, yaşanan olumlu ve olumsuz durumlar ile öğretmenlik uygulaması dersinin katkıları başlıklarında incelenmiştir. Buna göre öğretmen adaylarının edindikleri deneyimler; “teknoloji kullanımı, sınıf yönetimi, mesleki gelişim ve ders içeriği hazırlama” kategorilerinde yer almıştır. Öğretmen adaylarının olumlu durumlara yönelik ifadelerinin en fazla “motivasyon” kategorisinde olmasına rağmen olumsuz ifadelerinin ise “teknolojinin sınırlılığı” kategorisinde olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adayları öğretmenlik uygulaması dersinin katkılarına yönelik ise “mesleki gelişim, pedagojik alan bilgisine katkı ve motivasyon” kategorilerinde yer alan açıklamalarda bulunmuştur.

Kaynakça

  • Akhan, N. E., & Kaymak, B. (2021). Öğretmenlik uygulamasının öğretme motivasyonu ve öğretmenlik özyeterlilik inançlarına etkisi. Journal of International Social Research, 14(76), 563-573.
  • Alhaji, I. M., Yew, W. T., & Abd Razak, N. (2020). Mathematics teacher education training for quality school teachers: an assessment of mathematics teaching needs of preservice teachers’. International Journal of Psychosocial Rehabilitation, 24(04), 2538-2547.
  • Alkan, V. (2017). Bir sistematik derleme çalışması: Öğretmenlik uygulaması. Yıldız Journal of Educational Research, 2(1), 1-23.
  • Aslan Altan, B. (2021). Uzaktan eğitimde yeni serüven: Çevrimiçi öğretmenlik uygulamaları. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 753-766.
  • Baştürk, S. (2009). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre incelenmesi. İlköğretim Online, 8(2), 439-456.
  • Bayındır, N. (2021). Adayların uzaktan öğretmenlik uygulamalarına ilişkin değerlendirmeleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESTÜDAM) Eğitim Dergisi, 6(1), 1-11.
  • Bektaş, O., & Tanşu, A. (2020). Fen bilimleri öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamasından kazandıkları tecrübelere ilişkin görüşleri. Araştırma ve Deneyim Dergisi, 5(2), 1-16.
  • Biber, M., Erbay, H. N., & Kirişci, M. (2018). Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ve öğretmenlik mesleğine yönelik görüşleri. Turkish Studies (Elektronik), 13(4), 117-138.
  • Caires, S., Almeida, L., & Vieira, D. (2012). Becoming a teacher: Student teachers’ experiences and perceptions about teaching practice. European Journal of Teacher Education, 35(2), 163-178.
  • Cengiz, C. (2021). Öğretmenlik uygulaması dersinin değerlendirilmesi: Öğretmen adaylarının bakış açısı. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (39), 48-62.
  • Conderman, G., Morin, J. & Stephens, J. T. (2005). Special education student teaching practices. Preventing School Failure, 49(3), 5-10.
  • Çelik, D., Arabacı, D., Özmen, Z. M., Aydın, S., Gürsoy, K., Güler, M., Açıkyıldız, G., Birgin, O., Gürbüz, R. Ve Güneş, G. (2021). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarına hangi öğrenme fırsatlarını sunuyoruz? Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersi örneği. Başkent University Journal of Education, 8(1), 104-116.
  • Eraslan, A. (2009). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması üzerine görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(1), 207-221.
  • Eti, İ., & Karaduman, B. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinin öğretmen adaylarının mesleki yeterlikleri açısından incelenmesi. Millî Eğitim Dergisi, 49(1), 635-656.
  • Girgin, D., & Şahin, Ç. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi kapsamındaki etkinlik hazırlama ve uygulama süreçlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(3), 1601-1636.
  • Gorgoretti, B., & Pilli, O. (2012). Pre-service teachers’ views on the effectiveness of teaching practice course. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 47, 812-817.
  • Gök Çolak, F., & Efeoğlu, G. (2021). Yeni normalleşme sürecinde öğretmenlik uygulaması dersine yönelik ihtiyaç analizi: Swot analizi örneği. Kesit Akademi Dergisi, 7(27), 176-197.
  • Grossman, P., Hammerness, K. & McDonald, M. (2009). Redefining teaching, re-imagining teacher education. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 15(2), 273-289.
  • Hong, J., & Han, I. (2018). A change of mathematics teaching efficacy of pre-service mathematics teachers in teaching practice course. East Asian Mathematical Journal, 34(2), 155-176.
  • Hopkins, S. (1995). Using the past; guiding the future. In G. A. Slick (Ed.), Emerging trends in teacher preparation: The future of field experiences, Thousand Oaks, CA: Corwin Press, 1–9.
  • Izgı Onbaşılı, Ü. & Sezginsoy Şeker, B. (2021). Distance education in the Covid-19 pandemic period: opinions of primary pre-service teachers about teaching practice course. Journal of Educational Technology & Online Learning, 4(4), 726-744.
  • İnel Ekici, D., & Delen, İ. (2016). Web destekli ortamlarda fen ve matematik öğretmen adaylarının paylaştıkları öğretmenlik uygulaması günlüklerinin incelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(2), 440-459.
  • Kadakal, S., & Yalman Polatlar, D. (2021). Okul öncesi öğretmenlik uygulaması I-II dersinin uygulama öğretmenleri ve uygulama öğrencilerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. Pearson Journal of Social Sciences & Humanities, 6(11), 1-20.
  • Karunagara, V., & Saimin, R. (2019). Challenges of pre-service teachers during teaching practice: A case study. IUKL Research Journal, 7(2), 64-72.
  • Kecik, I., Aydin, B., Sakar, N., Dikdere, M., Aydin, S., Yuksel, I., & Caner, M. (2012). Determining the feasibility of an e-portfolio application in a distance education teaching practice course. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 13(2), 160-180.
  • Kiggundu, E. M., & Nayimuli, S. T. (2009). Teaching practice: A make or break phase for student teachers. South African Journal of Education, 29(3), 345-358.
  • Koemer, M., Rust, F. O. C., & Baumgartner, F. (2002). Exploring roles in student teaching placements. Teacher Education Quarterly, 29(2), 35-58.
  • Leikin, R., & Levav-Waynberg, A. (2008). Solution spaces of multiple-solution connecting tasks as a mirror of the development of mathematics teachers’ knowledge. Canadian Journal of Science, Mathematics, and Technology Education, 8(3), 233-251.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (Çev. Ed. S. Turan). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Öner, S., & Öner, M. (2022). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının pandemi döneminde gerçekleşen uzaktan öğretmenlik uygulamalarına yönelik görüşleri: Sorunlar, öneriler ve coğrafya öğretiminde materyal kullanımı. International Journal of Geography and Geography Education (IGGE), (45), 36-52.
  • Özdaş, F. (2018). Evaluation of pre-service teachers’ perceptions for teaching practice course. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 13(2), 87-103.
  • Özdaş, F., & Çakmak, M. (2018). Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin metaforik algıları. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(4), 2747-2766.
  • Özdemir, A. A., & Yıldırım, G. (2012). The effects of teaching practice course on professional development of student teachers. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 2550-2555.
  • Özkılıç, R., Bilgin, A., & Kartal, H. (2008). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 7(3), 726-737.
  • Piştav Akmeşe, P., & Kayhan, N. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgınında özel eğitimde öğretmenlik uygulaması dersi ve öğretmen deneyimleri. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 73-104.
  • Saka, M. (2019). Fen bilgisi öğretmenlerinin okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerine yönelik değerlendirmeleri. İlköğretim Online, 18(1), 127-148.
  • Serin, H., & Çelik, B. (2021). Mathematics teacher candidates’ and their mentors’ perceptions about teaching practice courses. International Journal of Social Sciences & Educational Studies, 8(2), 232-245.
  • Shulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: Foundations of the new reform. Harvard Educational Review, 57(1), 1‐22.
  • Starman, A. B. (2013). The case study as a type of qualitative research. Journal of Contemporary Educational Studies/Sodobna Pedagogika, 64(1), 28-43.
  • Tosun, F. Ç. (2019). Öğretmenlik uygulamasının süre açısından incelenmesi ve bir çözüm önerisi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 52(3), 837-868.
  • Uzun, S., & Koparan, T. (2021). Öğretmenlik uygulaması dersine yönelik beklentilerin ve sürecin değerlendirilmesi. Journal of Computer and Education Research, 9(18), 546-573.
  • Ülger, K. (2021). Öğretmenlik uygulamasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerine ilişkin bir araştırma. Milli Eğitim Dergisi, 50(232), 71-87.
  • Ünal, S., & Durmuş, Z. (2021). Covid-19 pandemisi nedeniyle çevrimiçi yürütülen Öğretmenlik Uygulaması-II dersiyle ilgili öğretmen adaylarının görüşleri. International Eurasian Conference on Educational & Social Studies, Antalya.
  • Web1: https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/AA_Sunus_%20Onsoz_Uygulama_Yonergesi.pdf. Erişim tarihi: 28.01.2021.
  • Van Wyk, M. M. (2014). Using social media in an open distance learning teaching practice course. Mediterranean Journal of Social Sciences, 5(4), 370-377.
  • Yadigaroğlu, M. (2021). Fen Bilimleri öğretmen adaylarının gözüyle öğretmenlik uygulaması dersi: Sorunlar ve çözüm önerileri. OPUS– Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18(Eğitim Bilimleri Özel Sayısı), 4205-4224.
  • Yakar, Z. Y., Uzun, E., & Tekerek, B. (2021). Öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 220-245.
  • Yerdelen, S., Osmanoğlu, A., & Taş, Y. (2019). The influence of a teaching practice course with video-case enriched microteaching on prospective teachers’ self-efficacy for teaching. International Journal of Research in Education and Science, 5(2), 560-573.
  • Yılmaz, H., & Çavaş, P. H. (2008). The effect of the teaching practice on pre-service elementary teachers’ science teaching efficacy and classroom management beliefs. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 4(1), 45-54.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülşah Gerez Cantimer 0000-0003-1643-6055

Sare Şengül 0000-0002-1069-9084

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 25 Mart 2022
Kabul Tarihi 31 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Gerez Cantimer, G., & Şengül, S. (2022). Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamında Web Destekli Öğretim Uygulamalarına Yönelik Deneyimleri. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, 5(9), 80-102. https://doi.org/10.35235/uicd.1093391
AMA Gerez Cantimer G, Şengül S. Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamında Web Destekli Öğretim Uygulamalarına Yönelik Deneyimleri. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi. Haziran 2022;5(9):80-102. doi:10.35235/uicd.1093391
Chicago Gerez Cantimer, Gülşah, ve Sare Şengül. “Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamında Web Destekli Öğretim Uygulamalarına Yönelik Deneyimleri”. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 5, sy. 9 (Haziran 2022): 80-102. https://doi.org/10.35235/uicd.1093391.
EndNote Gerez Cantimer G, Şengül S (01 Haziran 2022) Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamında Web Destekli Öğretim Uygulamalarına Yönelik Deneyimleri. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 5 9 80–102.
IEEE G. Gerez Cantimer ve S. Şengül, “Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamında Web Destekli Öğretim Uygulamalarına Yönelik Deneyimleri”, Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, c. 5, sy. 9, ss. 80–102, 2022, doi: 10.35235/uicd.1093391.
ISNAD Gerez Cantimer, Gülşah - Şengül, Sare. “Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamında Web Destekli Öğretim Uygulamalarına Yönelik Deneyimleri”. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 5/9 (Haziran 2022), 80-102. https://doi.org/10.35235/uicd.1093391.
JAMA Gerez Cantimer G, Şengül S. Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamında Web Destekli Öğretim Uygulamalarına Yönelik Deneyimleri. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi. 2022;5:80–102.
MLA Gerez Cantimer, Gülşah ve Sare Şengül. “Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamında Web Destekli Öğretim Uygulamalarına Yönelik Deneyimleri”. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, c. 5, sy. 9, 2022, ss. 80-102, doi:10.35235/uicd.1093391.
Vancouver Gerez Cantimer G, Şengül S. Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamında Web Destekli Öğretim Uygulamalarına Yönelik Deneyimleri. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi. 2022;5(9):80-102.

2934214343   14336    16295  15505     14338      14339      

14340   14341        14342     14344     14345


Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.