Araştırmanın
amacı okul öncesi eğitim alan çocukların öz düzenleme becerileri ile oyun
tercihleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma, ilişkisel tarama
modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları 2018–2019 eğitim-öğretim
yılı, güz döneminde İstanbul ili Avrupa ve Anadolu yakasında yer alan
anaokulları arasından seçilen yedi farklı okul öncesi eğitim kurumuna devam eden
dört-beş yaş grubu 167 çocuk ve ebeveynlerinden oluşmaktadır. Araştırmada, veri
toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Öz-Düzenleme Ölçeği ve Oyun Tercihi
Gözlem Formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda çocukların Öz-Düzenleme
Becerileri Ölçeği’nin Düzenleme Becerileri alt boyutunda öğrenme merkezlerinde
seçilen oyun türü değişkenine göre anlamlı farklılık bulunmuştur. Öz-Düzenleme
Becerileri Ölçeğinin, Kontrol Becerileri alt boyutunda oyun tercihi değişkenine
göre anlamlı farklılık göstermiştir. Ayrıca öz düzenleme becerileri puanlarıyla
cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık gösterdiği ve bu farklılığın kız
çocukları lehine olduğu bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1 |