The aim of this paper
is to identify the effect of non-ethical behaviors like pressuring and giving
misinformation in personnel selling process on sales performance. Another aim
is to evaluate non-ethical behaviors of sales representatives working in retail
stores according to their demographic characteristics, salary types and sales
trainings. The population of the research consists of sales representative
working in retail stores in Duzce. In research, the data were obtained from 238
sales representatives by face-to-face survey technique. The data were analyzed
by statistical packet program for social sciences. Results show that
non-ethical behaviors have negative effect on sales performance. Furthermore,
regardless of the demographic characteristics, performances and frequency of
performing non-ethical behaviors of sales representatives differ according to
salary types and sales training satiation.
Personal Selling Non-Ethical Behaviors Sales Performance Retail Stores Duzce
Bu
çalışmanın amacı, kişisel satış sürecinde etik olmayan davranışlar olarak
değerlendirilen müşteriye uygulanan baskı ve müşterinin yanlış bilgilendirilmesi
davranışlarının satış temsilcisinin performansı üzerindeki etkisini
belirlemektir. Ayrıca, bu etik olmayan davranışların demografik özelliklere,
satış eğitimine ve maaş alma şekline göre değerlendirilmesi araştırmanın bir
diğer amacıdır. Araştırmanın evrenini Düzce’de bulunan perakende mağazalarında
çalışan satış temsilcileri oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında, 238 satış
temsilcisinden veriler yüz yüze anket tekniğiyle toplanmıştır. Bu veriler
sosyal bilimler için istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma
sonuçlarına göre, etik olmayan davranışlar olan baskı ve yanlış bilgilendirme satış
performansını olumsuz yönde etkilemektedir. Ayrıca, demografik özelliklerden
bağımsız olarak satış eğitimi alıp almama durumuna ve maaş alma şekline göre
satış temsilcilerinin etik olmayan davranışları gerçekleştirme düzeyleri ve
performansları farklılık göstermektedir.
Kişisel Satış Etik Olmayan Davranışlar Satış Performansı Perakende Mağazaları Düzce
Bölüm | MAKALELER |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 22. UPK Ahmet Hamdi İSLAMOĞLU Özel Sayısı |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com