Bu
çalışmanın amacı Isparta ilindeki okul yöneticileri ve bilişim teknolojileri
(BT) öğretmenlerinin teknoloji liderliği yeterlilik düzeylerini belirlemek,
kıyaslamak ve bu düzeylerin demografik özelliklerle ilişkilerini incelemektir.
Araştırma nicel yöntemlerden ilişkisel tarama modeliyle desenlenmiştir.
Araştırmanın örneklemi Isparta ilinde bulunan ilk ve ortaöğretim düzeyindeki
okullarda görev yapan 71 müdür, 108 müdür yardımcısı ve 103 BTR öğretmeni
oluşturmaktadır. Veriler anket yoluyla toplanmıştır. Teknoloji liderliği, 2009
yılında ISTE (International Society for Technology in Education-Uluslararası
Eğitimde Teknoloji Topluluğu) tarafından eğitim yöneticileri için geliştirilmiş
standartlar dikkate alınarak beş boyut altında işe koşulmuştur: vizyoner
liderlik, dijital çağ öğrenme kültürü, profesyonel uygulamada mükemmellik,
sistematik gelişim ve dijital vatandaşlık. Belirlenen beş boyut ile yöneticiler
ve BTR öğretmenleri üzerinde karşılaştırmalar yapılmıştır. Yöneticiler arasında
okul düzeylerine ve liderlik boyutlarına göre yapılan karşılaştırmada anlamlı
fark bulunmuştur. BTR öğretmenleri arasında yapılan liderlik boyutları ile
cinsiyetleri arasında yapılan karşılaştırmada anlamlı fark bulunmuştur. BTR
öğretmenleri ve yöneticiler arasında unvan değişkeni üzerinde yapılan
karşılaştırmada anlamlı fark bulunmuştur.
Teknoloji Liderliği Okul Yöneticileri Bilişim Teknolojileri Rehber Öğretmenleri Karşılaştırma.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 17 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |