Hayat bilgisi dersi ilkokulun ilk üç yılı içerisinde yer alan temel dersler arasındadır. Temel değerleri içeren bu ders evrensel değerlere de katkı sağlanmaktadır. Hayat bilgisi dersi temel yaşam becerilerine sahip, kendini tanıyan, sağlıklı ve güvenli bir yaşam süren, yaşadığı toplumun değerlerini özümseyen, doğaya ve çevreye duyarlı, araştıran, üreten ve ülkesini seven bireyler yetiştirmeyi amaçlarken aynı zamanda ilkokul çağındaki öğrencilere birey, toplum ve doğa ekseninde temel bilgi, beceri ve değerler kazandırmaktadır Bu araştırmada, Hayat bilgisi dersi öğretim programının sosyal-duygusal beceriler kapsamında incelenerek değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda CASEL beşlisi olarak ifade edilen öz farkındalık, öz yönetim, sosyal farkındalık, ilişki kurma ve karar alma becerileri doğrulusunda program incelenmiştir. Araştırma, durum çalışması deseninde olup veriler doküman analizi tekniği ile toplanmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen bulgular, öğretim programının özel amaçları, temel becerileri ve kazanımlarının sosyal-duygusal öğrenmenin beş boyutuna ilişkin pek çok unsuru içerdiğini göstermektedir. Bu kapsamda, hayat bilgisi dersinin çocuklarda sosyal-duygusal becerilerin gelişimine katkı sağladığı, bununla birlikte mutlu ve başarılı bir gelecek için gerekli yaşam boyu öğrenme becerilerini sunduğu anlaşılmaktadır.
Hayat bilgisi İlkokul programları Sosyal-duygusal beceriler, Hayat bilgisi, İlkokul programları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 9 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.