BibTex RIS Kaynak Göster

Qualified Transition Project From Candidacy to Teaching With The Power of Thought

Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: -ÖYGE Özel Sayısı, 170 - 190, 01.06.2013

Öz

This study includes current negative situation about the process of teacher candidates of the students who studying at the last grade of education faculties and will be teach at the secondary schools and high schools, and what to do about the current negative situation. The study aimed at the adaptation of "Power of Thinking:Teacher training support project for the asking and questioning youth" carried out with the ERG, Ministry Education and Akbank between January 2009 and May 2010, for "School Experience and Teaching Practice Lessons". The aim of the study is to provide to the trainers for being self confident and having enough experience and saying "I am ready to teaching" as suitable for the student centered approach of education that foreseen at lessons plans of Ministry of Education. The study is limited firstly as for the students who are studying at the last grade of the education faculties in eight cities, counselor teaching members of this students, the director at center and practive schools, expert teacher training teacher, practive teacher and Ministry personel. Later, it will be developed training teachers at the all cities that having education faculties. In the main text of this study aim, after the meaning of containing and concepts, taken care of eficiencies in practice and unproductiveness and resolitions advisory are given.

Kaynakça

  • Gürkaynak, İpek-ÜSTEL, Füsun-GÜLGÖZ, Sami, (2008). Eleştirel Düşünme: ERG Raporları.
  • MEB, (2004). İlköğretim 1, 2, 3, 4 ve 5. Sınıflar Türkçe Dersi Öğretim Programı.
  • MEB, (Tarihsiz). Hoş Geldin Öğretmenim. MEB, (2006). İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (4-8.Sınıflar) Öğretim Programı.
  • Karagöz, Nail, “15 Yöntem ve 15 Planla Eleştirel Düşünme Uygulamaları -Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersi Örneği-” Adana 2012.
  • Karadüz, Adnan Dil Becerileri ve Eleştirel Düşünme, Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 5/3 Summer 2010.
  • Kaymakcan, Recep, (2009). Öğretmenlerine Göre Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersleri Yeni Eğilimler: Çoğulculuk ve Yapılandırmacılık. İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi. http://www.dusunmegucu.org. 15.12.2010 tarihli erişim. http://erg.sabanciuniv.edu/dusunmegucuprojesi. 15.12.2010 tarihli erişim.

Düşünmenin Gücüyle Adaylıktan Öğretmenliğe Nitelikli Geçiş Projesi

Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: -ÖYGE Özel Sayısı, 170 - 190, 01.06.2013

Öz

Bu çalışma, eğitim fakültelerinin son sınıflarında okumakta olup, ortaokul ve liselerdeki derslere girecek olan öğrencilerin aday öğretmenlik süreçleriyle ilgili mevcut olumsuz durumu ve bu olumsuzluklarla ilgili yapılabilecekleri içermektedir. Çalışma, ERG, Milli Eğitim Bakanlığı ve Akbank’ın Ocak 2009- Mayıs 2010 tarihleri arasında 8 ilde birlikte yürüttüğü “Düşünme Gücü: Soran ve Sorgulayan Gençlik için Öğretmen Eğitimi Destek Projesi”nin, “Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması” derslerine uyarlanmasına yöneliktir. Çalışmanın amacı, söz konusu aday öğretmenlerin MEB ders programlarında öngörülen öğrenci merkezli eğitim yaklaşımına uygun, kendine güvenli ve yeterli deneyime sahip olarak, “öğretmenliğe hazırım” diyebilecek nitelikte yetişmelerine katkı sağlamaktır. Çalışma, ilk etapta “Düşünme Gücü Projesi”nin, uygulandığı 8 ildeki eğitim fakültelerinin son sınıflarındaki öğrencileri, bunların danışman öğretim üyelerini, Merkez ve Uygulama Okullarındaki Müdür, uzman eğitici, eğitici öğretmen, uygulama öğretmeni gibi Bakanlık personeli ile sınırlıdır. Daha sonra, eğitim fakültelerinin bulunduğu bütün illerdeki aday öğretmenleri kapsayacak şekilde geliştirilecektir. Çalışmamızın ana metninde, amaç, kapsam ve kavram tanımlarının ardından mevcut uygulamadaki aksaklıklar ve verimsizliklere dikkat çekilmiş ve çözüm önerileri sunulmuştur.

Kaynakça

  • Gürkaynak, İpek-ÜSTEL, Füsun-GÜLGÖZ, Sami, (2008). Eleştirel Düşünme: ERG Raporları.
  • MEB, (2004). İlköğretim 1, 2, 3, 4 ve 5. Sınıflar Türkçe Dersi Öğretim Programı.
  • MEB, (Tarihsiz). Hoş Geldin Öğretmenim. MEB, (2006). İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (4-8.Sınıflar) Öğretim Programı.
  • Karagöz, Nail, “15 Yöntem ve 15 Planla Eleştirel Düşünme Uygulamaları -Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersi Örneği-” Adana 2012.
  • Karadüz, Adnan Dil Becerileri ve Eleştirel Düşünme, Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 5/3 Summer 2010.
  • Kaymakcan, Recep, (2009). Öğretmenlerine Göre Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersleri Yeni Eğilimler: Çoğulculuk ve Yapılandırmacılık. İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi. http://www.dusunmegucu.org. 15.12.2010 tarihli erişim. http://erg.sabanciuniv.edu/dusunmegucuprojesi. 15.12.2010 tarihli erişim.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nail Karagöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: -ÖYGE Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Karagöz, N. (2013). Düşünmenin Gücüyle Adaylıktan Öğretmenliğe Nitelikli Geçiş Projesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(-ÖYGE Özel Sayısı), 170-190. https://doi.org/10.12780/UUSBD181

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr