This study is aimed to detect whether or not online learning environment, which was developed for this study, make contributions to increase and deepen the interaction between pre-service teachers’ peers and other companions in their field experience process. In addition, this study is also aimed to detect whether or not online learning environment supported field experience increase pre-service teachers’ levels of reflective thinking. Participants of the research are composed of 31 license (17 female and 14 male) students who receive education in Pamukkale University Faculty of Education, department of primary education and take teaching practice course. As a result of the research it is seen that pre-service students perceive online learning environment, beyond a tool to support reflective thinking, as a communication environment which enable them receive support about possible problems of the process, obtain data, and realize different perspectives. It is also seen that pre-service teachers’ reflective thinking levels statistically increased within online discussions during the process of online learning environment supported field experience.
Bu çalışmanın amacı, geliştirilen çevrimiçi öğrenme ortamının öğretmen adaylarının alan deneyimi sürecinde akran ve sürecin diğer paydaşlarıyla etkileşiminin artırılması ve derinleştirilmesine katkı sağlayıp sağlamadığının belirlenmesidir. Araştırmada ayrıca çevrimiçi öğrenme ortamıyla desteklenen alan deneyimlerinin öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme düzeyini artırıp artırmadığının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Karışık desenli durum yönteminin kullanıldığı araştırmanın katılımcılarını Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünde Öğretmenlik Uygulaması dersini alan 17 kız 14 erkek toplam 31 lisans öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma sonucunda, çevrimiçi öğrenme ortamının öğretmen adayları tarafından yansıtıcı düşünmeyi desteklemek için bir araç olmasının ötesinde süreçte yaşanan sorunlarla ilgili destek almak, bilgi toplamak ve farklı görüşlerden haberdar olmaya olanak sağlayan bir iletişim ortamı olarak algılandığı görülmüştür. Öğretmen adayları, mesaj başlatıcıları mesajların tartışmacılık düzeyini artıran ancak daha fazla zaman ve çaba harcanmasına neden olan yapılandırma araçları olarak algılanmışlardır. Araştırmada elde edilen bir diğer bulgu, çevrimiçi öğrenme ortamı ile desteklenen alan deneyimi sürecinde öğretmen adaylarının çevrimiçi tartışmalarındaki yansıtıcılık düzeylerinin istatistiksel olarak anlamlı artış gösterdiğidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Şubat 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr