Bu çalışmanın amacı, 15 Eylül 2016 tarihinde yayınlanan ‘Eğitime
Kısa Bir Bakış 2016: OECD Göstergeleri”
ve 21 Haziran 2017 tarihinde yayınlanan “2017’ye Güçlü Bir Başlangıç:
Erken Çocukluk Eğitimi ve Bakımında Anahtar OECD Göstergeleri” raporlarından
yola çıkarak Türkiye’deki erken çocukluk eğitimi ve politikalarını; okullaşma,
okula devam, finansal destek miktarı ve eğitim programları açısından
değerlendirmektir. Çalışmada, bu raporda yer alan; 3-4 yaş çocuklarının eğitime
kayıt oranları, okul öncesi dönemde devlet okullarına kayıt oranları, okul
öncesi ve ilkokulda yaşlara göre okullaşma oranları, okul öncesi eğitime
ayrılan finansal destek oranları (kamu-özel), eğitimci başına düşen öğrenci
sayısı, OECD ülkelerindeki erken çocukluk eğitimi programlarının kapsamı ve
okul öncesi eğitim programlarının içeriği kapsamında OECD ülkeleri ve Türkiye
kıyaslaması yapılarak incelenmiştir. Yapılan
incelemeler sonucunda; OECD ülkeleri ile karşılaştırıldığında, Türkiye’deki
okul öncesi eğitime ayrılan finansal destek miktarının, okul öncesi
öğretmenlerinin çalışma koşullarının ve özellikle 0-3 yaş grubundaki çocukların
okul öncesi eğitime katılımının düşük olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın bulguları ışığında, okul öncesi
eğitime ayrılan kamu harcamalarının arttırılması, dezavantajlı çocukların
bulunduğu bölgelerdeki ailelerin bilinçlendirilmesi ve okul öncesi
öğretmenlerinin çalışma koşullarının iyileştirilmesi önerilmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: -ERTE Özel Sayısı |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr