Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMİNATİON OF THE RELATİONSHİP BETWEEN PRİMARY SCHOOL TEACHER CANDİDATES' 21ST CENTURY TEACHİNG AND LEARNİNG PERSPECTİVE İN TERMS OF SUB-DİMENSİONS

Yıl 2020, Sayı: 3, 364 - 376, 25.06.2020

Öz

The aim of this study is to reveal the relationship between 21st century teacher skills and learner skills of primary school teacher candidates. Alternative cognitive characteristics, changes in cultural and social values, expectations for teaching and learning as learning skills of the new millennium; The skills of the students are facilitating their learning and encouraging their creativity, designing and developing learning environments and assessment activities suitable for the digital age, working and learning in the digital age, modeling in digital citizenship, participating in professional development and leadership activities. This research is a correlational study developed by Göksün (2016) examining possible relationships between the sub-dimensions of teacher and learner skills scales. The universe of the research is composed of students of the education faculty teacher education program. It is aimed to reach the entire universe. Partial correlation was used in the analysis of the data. As a result of the research, it has been determined that there is a positive and significant relationship between primary school teacher candidates' 21st century teacher and learner skills usage levels and various sub-dimensions of this skill area.

Kaynakça

  • Ainley, J. & Luntley, M. (2007). Towards an Articulation of Expert Classroom Practice. Teaching And Teacher Education, 1127-1138. Erişim adresi: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0742051X06001417?via%3Dihub, Erişim tarihi: 10 Mart 2020.
  • Öğretir Özçelik, A. D. & Eke, K. (2019). Sosyal ve Kültürlerarası Beceriler. M. N. Ayşe Dilek Öğretir Özçelik içinde Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri (s. 137). Ankara: Pegem Akademi.
  • Bayır, Ö. G. (2016). Nitelikli Toplumları Oluşturmada Sosyal Bilgiler Dersinin Rolü: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 7(4), 493-520.
  • Bernhardt, P. E. (2015). 21st Century Learning: Professional Development In Practice. The Qualitative Report 1(20), 1-19.
  • Bozkurt, Ş. B. ve Çakır, H. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Öğrenme Beceri Düzeylerinin Cinsiyet ve Sınıf Seviyesine Göre İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 69-82.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Dede, C. (2009). Comparing Frameworks for “21st Century Skills”. Harvard Graduate School of Education.
  • Göksün, D. O. (2016). Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Öğrenen Becerileri ve 21. Yüzyıl Öğreten Becerileri Arasındaki İlişki. (Doktora tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 425506.
  • Gülay Ekici, Ö. F. (2017). 21. Yüzyıl Becerilerine Ait Veri Kaynaklarının Analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 124-134.
  • Günüç, S. (2013). 21. Yüzyıl Öğrenci Özelliklerinin Öğretmen Adayları Tarafından Tanımlanması: Bir Twitter Uygulaması. Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi Eğitimde Kuram ve Uygulama 9(4), 436-455.
  • Hamarat, E. (2019). 21. Yüzyıl Becerileri Odağında Türkiye'nin Eğitim Politikaları. İstanbul: Seta Yayıncılık.
  • Hotaman, D. (2019). Ekonomik Açıdan 21. Yüzyıl Becerileri. (Düz.). M. N. Ayşe Dilek Öğretir Özçelik, içinde Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri (s. 276). Ankara: Pegem Akademi.
  • International Society for Technology in Education. (2016). ISTE Standards For Student. Erişim adresi: https://www.iste.org/
  • ISTE (International Society for Technology in Education). (2016). https://www.iste.org/standards/for-educators. Erişim adresi: https://www.iste.org/standards/for-educators Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kurumu, M. Y. (2015). Türkiye Yeterlikler Çerçevesi. Ankara.
  • Lemov, D. (2010). Teach Like 49 Techniques that Put Students on the Path to College. Jossey-Bass.
  • MEB. (2017). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. Ankara: MEB.
  • MEB. (2018). 2023 Eğitim Vizyonu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • OECD. (2018). The Future of Education and Skills: Educatin 2030. OECD.
  • P21. (2019). The Partnership for 21st Century Learning.
  • Prensky, B. M. (2001). Digital Natives, Digital Immigrants.
  • Trilling, B. & Fadel, C. (2009). 21st Century Skills: Learning for Life in Our Times. John Wiley & Sons.
  • Tuğluk, M. N. (2019). Sanayi Toplumu ve Eğitim. A. D. Tuğluk içinde, Eğitim ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri (s. 305). Ankara: Pegem Akademi.
  • Wagner, T. (2008). The Global Achievement Gap: Why Even Our Best Schools Don't Teach the New Survival Skills Our Children Need and What We Can Do About It. Basic Books.
  • Yalçın, S. (2018). 21. Yüzyıl Becerileri ve Bu Becerilerin Ölçülmesinde Kullanılan Araçlar ve Yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bİlimleri Fakültesi Dergisi 51(1), 183-201.
  • Yılmaz, E. (2016). Eğitim Bilimlerinden Yansımalar. Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları.

SINIF ÖĞRETMENİ̇ ADAYLARININ 21. YÜZYIL ÖĞRETEN VE ÖĞRENEN BECERİLERİ̇ ARASINDAKİ̇ İLİŞKİNİN ALT BOYUTLAR AÇISINDAN İNCELENMESİ̇

Yıl 2020, Sayı: 3, 364 - 376, 25.06.2020

Öz

Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının 21. yüzyıl öğreten becerileri ile öğrenen becerileri arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Alternatif bilişsel özellikler, kültürel ve sosyal değerlerde yaşanan değişim, öğretme ve öğrenmeye yönelik beklentiler yeni bin yılın öğrenen becerileri olarak; öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştırma ve yaratıcılığını teşvik etme, dijital çağa uygun öğrenme ortamları ve değerlendirme etkinlikleri tasarımlama ve geliştirme, dijital çağda çalışma ve öğrenme konusunda model olma, dijital vatandaşlıkta model olma, mesleki gelişim ve liderlik etkinliklerine katılma ise öğreten becerileri olarak nitelendirilmektedir. Bu araştırma Göksün (2016) tarafından geliştirilen öğreten ve öğrenen becerileri ölçeklerinin alt boyutlarının arasındaki olası ilişkilerin incelendiği korelasyonel bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği programı öğrencileri oluşturmaktadır. Evrenin tümüne ulaşılması amaçlanmıştır. Verilerin analizinde kısmi korelasyon kullanılmıştır. Sonuçların öğretmen yetiştirme alanına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Ainley, J. & Luntley, M. (2007). Towards an Articulation of Expert Classroom Practice. Teaching And Teacher Education, 1127-1138. Erişim adresi: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0742051X06001417?via%3Dihub, Erişim tarihi: 10 Mart 2020.
  • Öğretir Özçelik, A. D. & Eke, K. (2019). Sosyal ve Kültürlerarası Beceriler. M. N. Ayşe Dilek Öğretir Özçelik içinde Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri (s. 137). Ankara: Pegem Akademi.
  • Bayır, Ö. G. (2016). Nitelikli Toplumları Oluşturmada Sosyal Bilgiler Dersinin Rolü: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 7(4), 493-520.
  • Bernhardt, P. E. (2015). 21st Century Learning: Professional Development In Practice. The Qualitative Report 1(20), 1-19.
  • Bozkurt, Ş. B. ve Çakır, H. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Öğrenme Beceri Düzeylerinin Cinsiyet ve Sınıf Seviyesine Göre İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 69-82.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Dede, C. (2009). Comparing Frameworks for “21st Century Skills”. Harvard Graduate School of Education.
  • Göksün, D. O. (2016). Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Öğrenen Becerileri ve 21. Yüzyıl Öğreten Becerileri Arasındaki İlişki. (Doktora tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 425506.
  • Gülay Ekici, Ö. F. (2017). 21. Yüzyıl Becerilerine Ait Veri Kaynaklarının Analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 124-134.
  • Günüç, S. (2013). 21. Yüzyıl Öğrenci Özelliklerinin Öğretmen Adayları Tarafından Tanımlanması: Bir Twitter Uygulaması. Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi Eğitimde Kuram ve Uygulama 9(4), 436-455.
  • Hamarat, E. (2019). 21. Yüzyıl Becerileri Odağında Türkiye'nin Eğitim Politikaları. İstanbul: Seta Yayıncılık.
  • Hotaman, D. (2019). Ekonomik Açıdan 21. Yüzyıl Becerileri. (Düz.). M. N. Ayşe Dilek Öğretir Özçelik, içinde Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri (s. 276). Ankara: Pegem Akademi.
  • International Society for Technology in Education. (2016). ISTE Standards For Student. Erişim adresi: https://www.iste.org/
  • ISTE (International Society for Technology in Education). (2016). https://www.iste.org/standards/for-educators. Erişim adresi: https://www.iste.org/standards/for-educators Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kurumu, M. Y. (2015). Türkiye Yeterlikler Çerçevesi. Ankara.
  • Lemov, D. (2010). Teach Like 49 Techniques that Put Students on the Path to College. Jossey-Bass.
  • MEB. (2017). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. Ankara: MEB.
  • MEB. (2018). 2023 Eğitim Vizyonu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • OECD. (2018). The Future of Education and Skills: Educatin 2030. OECD.
  • P21. (2019). The Partnership for 21st Century Learning.
  • Prensky, B. M. (2001). Digital Natives, Digital Immigrants.
  • Trilling, B. & Fadel, C. (2009). 21st Century Skills: Learning for Life in Our Times. John Wiley & Sons.
  • Tuğluk, M. N. (2019). Sanayi Toplumu ve Eğitim. A. D. Tuğluk içinde, Eğitim ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri (s. 305). Ankara: Pegem Akademi.
  • Wagner, T. (2008). The Global Achievement Gap: Why Even Our Best Schools Don't Teach the New Survival Skills Our Children Need and What We Can Do About It. Basic Books.
  • Yalçın, S. (2018). 21. Yüzyıl Becerileri ve Bu Becerilerin Ölçülmesinde Kullanılan Araçlar ve Yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bİlimleri Fakültesi Dergisi 51(1), 183-201.
  • Yılmaz, E. (2016). Eğitim Bilimlerinden Yansımalar. Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hasan Aydemir 0000-0002-3073-9194

Yalçın Karalı 0000-0002-8977-5034

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2020
Kabul Tarihi 9 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Aydemir, H., & Karalı, Y. (2020). SINIF ÖĞRETMENİ̇ ADAYLARININ 21. YÜZYIL ÖĞRETEN VE ÖĞRENEN BECERİLERİ̇ ARASINDAKİ̇ İLİŞKİNİN ALT BOYUTLAR AÇISINDAN İNCELENMESİ̇. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi(3), 364-376.

16494  16495  16496  16503  16570 16633   16823 

 16824 17564  19288 22730 22803 

 23495     

   25002    

             Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi (USBAD), İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Yerleşke / Malatya 

Telefon: 0533 5438933, https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbad -- sdurukoglu@gmail.com -- usbaddergi@gmail.com 18414