Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yıl 2025, Sayı: 19, 975 - 991, 30.09.2025
https://doi.org/10.47994/usbad.1719451

Öz

Kaynakça

  • Akan, Z., & Öztürk, E. (2021). Değer eğitimi sürecinde okul-aile iş birliği: Bir nitel çalışma. Değerler Eğitimi Dergisi, 19(42), 73-112. https://doi.org/10.34234/ded.912583
  • Arslan, A., & Çelikel, S. (2025). Okul öncesinden hayat bilgisi dersine erdem-değer-eylem. Asya Studies, 9(31), 89-106. https://doi.org/10.31455/asya.1609975
  • Geçimli, M., & Yüksel, D. K. (2024). Türkiye yüzyılı maarif modeli erdem-değer-eylem çerçevesi: Güz dönemi 5. Sınıf türkçe ders kitabı bağlamında bir inceleme. Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi, 8(4), 160-174. http://dx.doi.org/10.30830/tobider.sayi.20.9
  • Gürses, İ., & Kılavuz, M. A. (2016). Kuşakların ahlâkî değerleri birlikte öğrenmesi: Kohlberg’in ahlâkî gelişim kuramı açısından bir değerlendirme. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 25(1), 97-117.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2024). Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı: Temel Eğitimden Ortaöğretime Örneklerle 3. Modül - Erdem Değer Eylem Çerçevesi. Ankara: MEB Yayınları.

Yıl 2025, Sayı: 19, 975 - 991, 30.09.2025
https://doi.org/10.47994/usbad.1719451

Öz

Kaynakça

  • Akan, Z., & Öztürk, E. (2021). Değer eğitimi sürecinde okul-aile iş birliği: Bir nitel çalışma. Değerler Eğitimi Dergisi, 19(42), 73-112. https://doi.org/10.34234/ded.912583
  • Arslan, A., & Çelikel, S. (2025). Okul öncesinden hayat bilgisi dersine erdem-değer-eylem. Asya Studies, 9(31), 89-106. https://doi.org/10.31455/asya.1609975
  • Geçimli, M., & Yüksel, D. K. (2024). Türkiye yüzyılı maarif modeli erdem-değer-eylem çerçevesi: Güz dönemi 5. Sınıf türkçe ders kitabı bağlamında bir inceleme. Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi, 8(4), 160-174. http://dx.doi.org/10.30830/tobider.sayi.20.9
  • Gürses, İ., & Kılavuz, M. A. (2016). Kuşakların ahlâkî değerleri birlikte öğrenmesi: Kohlberg’in ahlâkî gelişim kuramı açısından bir değerlendirme. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 25(1), 97-117.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2024). Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı: Temel Eğitimden Ortaöğretime Örneklerle 3. Modül - Erdem Değer Eylem Çerçevesi. Ankara: MEB Yayınları.

Yıl 2025, Sayı: 19, 975 - 991, 30.09.2025
https://doi.org/10.47994/usbad.1719451

Öz

Kaynakça

  • Akan, Z., & Öztürk, E. (2021). Değer eğitimi sürecinde okul-aile iş birliği: Bir nitel çalışma. Değerler Eğitimi Dergisi, 19(42), 73-112. https://doi.org/10.34234/ded.912583
  • Arslan, A., & Çelikel, S. (2025). Okul öncesinden hayat bilgisi dersine erdem-değer-eylem. Asya Studies, 9(31), 89-106. https://doi.org/10.31455/asya.1609975
  • Geçimli, M., & Yüksel, D. K. (2024). Türkiye yüzyılı maarif modeli erdem-değer-eylem çerçevesi: Güz dönemi 5. Sınıf türkçe ders kitabı bağlamında bir inceleme. Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi, 8(4), 160-174. http://dx.doi.org/10.30830/tobider.sayi.20.9
  • Gürses, İ., & Kılavuz, M. A. (2016). Kuşakların ahlâkî değerleri birlikte öğrenmesi: Kohlberg’in ahlâkî gelişim kuramı açısından bir değerlendirme. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 25(1), 97-117.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2024). Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı: Temel Eğitimden Ortaöğretime Örneklerle 3. Modül - Erdem Değer Eylem Çerçevesi. Ankara: MEB Yayınları.

Yıl 2025, Sayı: 19, 975 - 991, 30.09.2025
https://doi.org/10.47994/usbad.1719451

Öz

Kaynakça

  • Akan, Z., & Öztürk, E. (2021). Değer eğitimi sürecinde okul-aile iş birliği: Bir nitel çalışma. Değerler Eğitimi Dergisi, 19(42), 73-112. https://doi.org/10.34234/ded.912583
  • Arslan, A., & Çelikel, S. (2025). Okul öncesinden hayat bilgisi dersine erdem-değer-eylem. Asya Studies, 9(31), 89-106. https://doi.org/10.31455/asya.1609975
  • Geçimli, M., & Yüksel, D. K. (2024). Türkiye yüzyılı maarif modeli erdem-değer-eylem çerçevesi: Güz dönemi 5. Sınıf türkçe ders kitabı bağlamında bir inceleme. Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi, 8(4), 160-174. http://dx.doi.org/10.30830/tobider.sayi.20.9
  • Gürses, İ., & Kılavuz, M. A. (2016). Kuşakların ahlâkî değerleri birlikte öğrenmesi: Kohlberg’in ahlâkî gelişim kuramı açısından bir değerlendirme. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 25(1), 97-117.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2024). Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı: Temel Eğitimden Ortaöğretime Örneklerle 3. Modül - Erdem Değer Eylem Çerçevesi. Ankara: MEB Yayınları.

Yıl 2025, Sayı: 19, 975 - 991, 30.09.2025
https://doi.org/10.47994/usbad.1719451

Öz

Kaynakça

  • Akan, Z., & Öztürk, E. (2021). Değer eğitimi sürecinde okul-aile iş birliği: Bir nitel çalışma. Değerler Eğitimi Dergisi, 19(42), 73-112. https://doi.org/10.34234/ded.912583
  • Arslan, A., & Çelikel, S. (2025). Okul öncesinden hayat bilgisi dersine erdem-değer-eylem. Asya Studies, 9(31), 89-106. https://doi.org/10.31455/asya.1609975
  • Geçimli, M., & Yüksel, D. K. (2024). Türkiye yüzyılı maarif modeli erdem-değer-eylem çerçevesi: Güz dönemi 5. Sınıf türkçe ders kitabı bağlamında bir inceleme. Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi, 8(4), 160-174. http://dx.doi.org/10.30830/tobider.sayi.20.9
  • Gürses, İ., & Kılavuz, M. A. (2016). Kuşakların ahlâkî değerleri birlikte öğrenmesi: Kohlberg’in ahlâkî gelişim kuramı açısından bir değerlendirme. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 25(1), 97-117.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2024). Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı: Temel Eğitimden Ortaöğretime Örneklerle 3. Modül - Erdem Değer Eylem Çerçevesi. Ankara: MEB Yayınları.

Book Review: Teacher Guidebook for Curriculum Literacy – Module 3: The Virtue-Value-Action Framework from Primary to Secondary Education

Yıl 2025, Sayı: 19, 975 - 991, 30.09.2025
https://doi.org/10.47994/usbad.1719451

Öz

The Turkiye Century Education Model introduces an innovative approach by placing moral and societal values at the center of education, aiming to nurture students not only as competent but also as virtuous individuals. The teacher guidebook, published by the Ministry of National Education in 2024, provides systematic guidance to educators through the Virtue-Value-Action (VVA) Framework, facilitating the effective integration of values education into classroom practices. The book offers a holistic structure, covering theoretical foundations, curriculum alignment, classroom application examples, and activity designs, thereby reinforcing the pedagogical basis of this values-based model. It presents both global and local perspectives to support teachers in raising students as ethically responsible citizens at individual, societal, and global levels. Furthermore, the guidebook addresses the theoretical and practical challenges teachers face in values education and proposes concrete solutions. With its structured content that simplifies in-class implementations, the book fosters transformative educational practices. By enhancing curriculum literacy, it strengthens the role of teachers and contributes to bridging educational policy with classroom realities.

Kaynakça

  • Akan, Z., & Öztürk, E. (2021). Değer eğitimi sürecinde okul-aile iş birliği: Bir nitel çalışma. Değerler Eğitimi Dergisi, 19(42), 73-112. https://doi.org/10.34234/ded.912583
  • Arslan, A., & Çelikel, S. (2025). Okul öncesinden hayat bilgisi dersine erdem-değer-eylem. Asya Studies, 9(31), 89-106. https://doi.org/10.31455/asya.1609975
  • Geçimli, M., & Yüksel, D. K. (2024). Türkiye yüzyılı maarif modeli erdem-değer-eylem çerçevesi: Güz dönemi 5. Sınıf türkçe ders kitabı bağlamında bir inceleme. Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi, 8(4), 160-174. http://dx.doi.org/10.30830/tobider.sayi.20.9
  • Gürses, İ., & Kılavuz, M. A. (2016). Kuşakların ahlâkî değerleri birlikte öğrenmesi: Kohlberg’in ahlâkî gelişim kuramı açısından bir değerlendirme. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 25(1), 97-117.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2024). Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı: Temel Eğitimden Ortaöğretime Örneklerle 3. Modül - Erdem Değer Eylem Çerçevesi. Ankara: MEB Yayınları.

Kitap İncelemesi: Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı: Temel Eğitimden Ortaöğretime Örneklerle 3. Modül - Erdem Değer Eylem Çerçevesi

Yıl 2025, Sayı: 19, 975 - 991, 30.09.2025
https://doi.org/10.47994/usbad.1719451

Öz

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, ahlaki ve toplumsal değerleri eğitimin merkezine yerleştirerek öğrencilerin sadece yetkin değil, aynı zamanda erdemli bireyler olarak yetişmesini amaçlayan yenilikçi bir yaklaşım sunmaktadır. Millî Eğitim Bakanlığı’nın 2024 yılında yayımladığı bu kılavuz kitap, Erdem-Değer-Eylem (EDE) Çerçevesi aracılığıyla öğretmenlere değerler eğitimini etkili biçimde sınıf ortamına taşıma konusunda sistemli bir rehberlik sağlamaktadır. Kitap; teorik arka plan, müfredata entegrasyon, sınıf içi uygulama örnekleri ve etkinlik tasarımlarıyla bütüncül bir yaklaşım sergilerken, eğitimde ahlaki gelişimi temel alan bu modelin pedagojik zeminini de güçlendirmektedir. Aynı zamanda eser, değerler eğitimi konusunda öğretmenlere hem evrensel hem de yerel bir perspektif sunmakta; öğrencilerin bireysel, toplumsal ve küresel düzeyde sorumluluk sahibi bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlamaktadır. Ayrıca öğretmenlerin değerler eğitiminde karşılaştığı kuramsal ve uygulamalı sorunlara somut çözüm önerileri vererek, ders içi uygulamaları kolaylaştıran yapılandırılmış içerikleriyle eğitim ortamlarında dönüşüme zemin hazırlamaktadır. Eğitim politikalarının sahaya yansımasını destekleyen bu yapının, öğretim programları okuryazarlığını artırarak öğretmenlerin rolünü daha etkili hâle getirdiği düşünülmektedir.

Etik Beyan

Bu araştırma için etik kurul izni gerekmemektedir.

Kaynakça

  • Akan, Z., & Öztürk, E. (2021). Değer eğitimi sürecinde okul-aile iş birliği: Bir nitel çalışma. Değerler Eğitimi Dergisi, 19(42), 73-112. https://doi.org/10.34234/ded.912583
  • Arslan, A., & Çelikel, S. (2025). Okul öncesinden hayat bilgisi dersine erdem-değer-eylem. Asya Studies, 9(31), 89-106. https://doi.org/10.31455/asya.1609975
  • Geçimli, M., & Yüksel, D. K. (2024). Türkiye yüzyılı maarif modeli erdem-değer-eylem çerçevesi: Güz dönemi 5. Sınıf türkçe ders kitabı bağlamında bir inceleme. Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi, 8(4), 160-174. http://dx.doi.org/10.30830/tobider.sayi.20.9
  • Gürses, İ., & Kılavuz, M. A. (2016). Kuşakların ahlâkî değerleri birlikte öğrenmesi: Kohlberg’in ahlâkî gelişim kuramı açısından bir değerlendirme. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 25(1), 97-117.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2024). Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı: Temel Eğitimden Ortaöğretime Örneklerle 3. Modül - Erdem Değer Eylem Çerçevesi. Ankara: MEB Yayınları.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi (Diğer), Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç), Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ayça Kaya 0000-0001-7510-7708

Erken Görünüm Tarihi 29 Eylül 2025
Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2025
Gönderilme Tarihi 13 Haziran 2025
Kabul Tarihi 23 Eylül 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Kaya, A. (2025). Kitap İncelemesi: Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı: Temel Eğitimden Ortaöğretime Örneklerle 3. Modül - Erdem Değer Eylem Çerçevesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi(19), 975-991. https://doi.org/10.47994/usbad.1719451

16494  16495  16496  16503  16570 16633   16823 

 16824 17564  19288 22730 22803 

 23495     

   25002    30847      

             Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi (USBAD), İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Yerleşke / Malatya 

Telefon: 0533 5438933, https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbad -- sdurukoglu@gmail.com -- usbaddergi@gmail.com 18414