Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eylem Odaklı Yaklaşım Açısından Konuşma Kaygısının Giderilmesi Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 81 - 103, 10.04.2020

Öz

Bu çalışmanın amacı, eylem odaklı yaklaşım temel alınarak konuşma becerisi ve konuşma kaygısının doğal ortamda, mikro öğretim tekniği ile incelenmesi, konuşma sürecinde elde edilen verilerin iletişimsel strateji maddelerine ve Avrupa Dileri Ortak Öneriler Çerçevesinin sözlü bildirişim çizelgesine göre değerlendirilmesidir. Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen A2+ seviyesindeki öğrencilerin dil yeterlilikleri mikro öğretim tekniği kullanılarak incelenmiştir. Araştırmada İstanbul’da yaşayıp yabancı dil olarak Türkçeyi öğrenmekte olan A2+ seviyesindeki 3 yabancı yetişkin öğrenci amaçlı örneklem olarak seçilmiştir. Örnek olay araştırma yöntemi çerçevesinde veriler yarı yapılandırılmış görüşme, gözlem, video çekiminden elde edilen görsel ve dökümanlar aracılığıyla toplanmıştır. Öğrencilerden toplanan veriler, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı Bildirişimsel Dil Yeterlilik Tablosuna göre değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre öğrencilerin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi A2+ bildirişimsel dil tanımlarına ve iletişimsel strateji ölçütlerine uygun cümleler kurdukları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca bu etkinliğin öğrencilerin dilsel becerilerine, dil dışı becerilerine, sosyo-duyuşsal boyuta, öz değerlendirmeye yönelik görüşlerine olumlu katkılar getirdiği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • -Aslan, F. (2013). İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitabı A2. İstanbul: Kültür Sanat Yayınevi.
  • -Aydoğu, C., Ercanlar, M. & Aydınalp, E. B.(2017). Fransızca Yabancı Dil Öğretiminde Eylem-Odaklı Yaklaşıma Dayalı Bir Uygulama Örneği: Nitel Bir Durum Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education),32(4), 760-770.
  • -Coşkun, O. (2017). Dil ve Edebiyat Araştırmaları, (16), 83-101.
  • -Değer, C., Köleci, A. & Emine, O. (2017). Yabancılara Türkçe Dilbilgisi Öğretimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • -Demirel, Ö. (2003). Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • -Günday, R.,& Atmaca, H. (2017). International Black Sea Conference on Language and Language Education.Samsun: Ondokuz Mayıs University.
  • -Günday, R. & Aycan, A. (2018). Eylem Odaklı Yaklaşıma Göre Sosyal Bağlama Dayalı Yabancı Dil Öğrenme. International Journal of Language Academy, 6(3), 146-159.
  • -Gündüz, O., & Şimşek, T. (2014). Konuşma Eğitimi. Ankara: Grafiker Yayınları.
  • -Şahin, A. (2014). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • -Şen, Ü.,& Boylu, E. (2015). Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen İranlı Öğrencilerin Konuşma Kaygılarının Değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(30), 13-25.
  • -TELC GmbH. (2013). Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi.https://tdk.gov.tr/ adresinden erişilmiştir.
  • -Yıldırım, A., &Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • -Yıldırım, F.,& Tüfekçioğlu, B. (2016). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Celile Ökten 0000-0002-5541-648X

Fatma Özcan 0000-0002-2108-8086

Yayımlanma Tarihi 10 Nisan 2020
Gönderilme Tarihi 24 Ocak 2020
Kabul Tarihi 8 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ökten, C., & Özcan, F. (2020). Eylem Odaklı Yaklaşım Açısından Konuşma Kaygısının Giderilmesi Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Ve Eğitim Dergisi, 2(2), 81-103.

 https://dergipark.org.tr/usbed

Baş Editör: Prof. Dr. Aytekin Demircioğlu

by-nc-nd.svg