In addition to their previous education teachers acquire new skills, and accept the values and the norms of the school after they begin their career. Fortifying, implementing and sharing the issues related with the learning and teaching of the existing social structure of the school is possible with professional socialization. In this study, I have examined the professional socialization strategies of the teachers who have newly begun their careers, the difficulties encountered by the teachers when they newly being their careers, and the professional socialization in our country.
Öğretmenler göreve başladıktan sonra daha önceki eğitimlerine ek olarak yeni beceriler edinmekte, okulun değerlerini, normlarını kabullenmektedirler. Okulun mevcut sosyal yapısını öğrenme ve öğretimle ilgili konuları pekiştirme, uygulama ve paylaşım çalışmaları mesleki sosyalleşme ile mümkün olmaktadır. Bu çalışmalarda yeni göreve başlayan öğretmenlerin mesleki sosyalleşme stratejileri, öğretmenlerin yeni göreve başladıklarında yaşadıkları sıkıntılar, ülkemizdeki mesleki sosyalleşme uygulamaları ele alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2009 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 1 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.