Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PERFORMANS DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE 360 DERECE GERİ BİLDİRİM SİSTEMİ

Yıl 2005, Sayı: 1, 0 - 0, 02.03.2005

Öz

Bu çalışmanın
amacı, performans değerlendirme süreci hakkında bilgi vermek ve bu süreçte
kullanılan yöntemlerden birisi olan 360 derece geri bildirim sistemini irdelemektir.
Bu amaçla ilk önce performans, performans değerlendirme, performans
değerlendirmenin amaçları, önemi, aşamaları ve performans değerlendirme modelleri
gibi konulara değinilmiştir. Daha sonra da 360 derece geri bildirim sistemi, bu
sistemin amaçları, önemi, parametreleri, bu süreçte yapılan hatalar ve 360
derece geri bildirim sisteminin sınırlılıkları, negatif yönleri gibi konulara
yer verilmiştir. 

Kaynakça

  • 1. Açıkalın, A, (2002), İnsan Kaynağının Geliştirilmesi, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • 2. Armstrong, T., Blake, S. Y. & Pitrowski, C., (2000), The application of 360-degree feedback managerial Development program in higher Education: the Florida model. Educaiton, 120, 691-695.
  • 3. Arslan, A., (2001), Bireysel performanstan kurumsal performansa geçişte etkili bir araç: 360 derece geri değerlendirme, www.akfel.com., İndirme Tarihi: 15.05.2003.
  • 4. Balcı, A., (2002), Etkili Okul-Okul Geliştirme: Kuram, Uygulama ve Araştırma, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • 5. Başaran, İ. E., (1982), Örgütsel Davranışın Yönetimi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • 6. Başaran, İ. E., (1991), Örgütsel Davranış. Ankara: Gül Yayınevi.
  • 7. Bayar, B., (2003), E-HR uygulamaları: 360 derece değerlendirme, www.insankaynaklari.com., İndirme Tarihi: 15.05.2003.
  • 8. Bernardin, J. & Beatty, R., (1984), Performance Appraisal: Assessing Human Behaviors At Work, Boston: Kent Publishing.
  • 9. Birben, G., (2000), 360 derece performans yönetimi, www.hrdergi.com., İndirme Tarihi: 15.05.2003.
  • 10. De Cenzo, D. A. & Robbins, S. P., (1988), Human Resource Management, USA: Wiley Text Books.
  • 11. Dyer, K. M., (2001), The power of 360-degree feedback, Educational Leadership, Februery, 35-39.
  • 12. Helvacı, M A., (2002), Performans yönetimi sürecinde performans değerlendirmenin önemi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1-2, 155-169.
  • 13. Kalkandelen, H., (1997), Örgütlerde Yeniden Yapılanma ve Norm Kadro, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 14. Kim, P. S., (2001), Utilizing 360-degree feedback in the public sector: a case study of the Korean central government, Asian Journal of Political Science, 9, 95-108.
  • 15. Koebelin, G., (1999), Are You Ready for 360. www.work911.com/performance, İndirme Tarihi: 15.05.2003.
  • 16. Kubota, R., (1999), Japanese culture constructed by discourse: Implications for applied linguistics research and ELT, TESOL Quarterly, 33, 9-35.
  • 17. Lepsinger, R. & Lucia, A. D., (1998), Creating champions for 360 degree feedback, Training & Development, 52, 49-54.
  • 18. Lewis, B., (2000), 360- Degree popularity performance programs are rich with problems for everyone, Info World, 22, 44-48. 19. London, M. & Beatty, R. W., (1993), 360- Degree feedback as competitive advantage, Human Resource Management, 32, 353-372.
  • 20. Maurer, T. J., Barbeite, F. G. & Mitchell, D. R. D., (2002), Predictors of Attitudes Toward a 360-degree feedback system and involvement in post-feedback management Development activity, Journal of Occupational & Organizational Psychology, 75, 87-107.
  • 21. Metcalfe, B. A., (1998), Professional forum: 360 degree feedback and leadership Development, International Journal of Selection and Assessment, 6, 35-44.
  • 22. Morical, K., (1999), A product review: 360 assessments, Training & Development, 53, 43-47.
  • 23. Noe. R. A., (1999), İnsan Kaynaklarının Eğitimi ve Gelişimi, (Çev: Canan Çetin). İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • 24. Palmer, M. & Winters, K. T., (1993), İnsan Kaynakları, (Çev: D. Şahiner), İstanbul: Rota Yayınları.
  • 25. Payne, T., (1998), 360 degree assessment and feedback, International Journal of Selection and Assessment, 6, 16-18.
  • 26. Roland, & Bee, F., (1997), Yapıcı Geribildirim, (Çev: A. Bora - O. Cankoçak), Ankara: Özkaynak Kültür ve Sanat Ürünleri Ltd. Şti.
  • 27. Rowson, A. M., (1998), Professional forum: using 360 degree feedback inst-ruments up, down and around the world: İmplications for global implementation and use of multi-rater feedback, International Journal of Selection and Assessment, 6, 45-48.
  • 28. Şişman, M., (2002), Eğitimde Mükemmellik Arayışı: Etkili Okullar, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • 29. Ülsever, C., (2003), Yirmi Birinci Yüzyılda İnsan Yönetimi, İstanbul: Om Yayınevi.
  • 30. Vinson, M. N., (1996), The pros and cons of 360-degree feedback: Making it work. Training & Development, 50, 11-13.
  • 31. Wimer, S. & Nowack, K. M., (1998), 13 common mistakes using 360-degree feedback, Tranining & Development, 52, 69-78.
  • 32. Wimer, S., (2002), The dark side of 360-degree feedback, Training & Deve-lopment, 56, 37-42.
  • 33. www.insankaynaklari.com., (2001), 360 derece performans değerlendirme sistemi, İndirme Tarihi: 15.05.2003.
  • 34. Yüce, P., (2002), 360 derece değerlendirme, Düşünceden Sonuca İnsan Kaynakları, (Edt: F. Tahiroğlu), İstanbul: Hayat Yayınları.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kürşad Yılmaz

Yayımlanma Tarihi 2 Mart 2005
Gönderilme Tarihi 31 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, K. (2005). PERFORMANS DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE 360 DERECE GERİ BİLDİRİM SİSTEMİ. Verimlilik Dergisi(1).

                                                                                                          23139       23140           29293

22408  Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.