Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DİJİTALLEŞMENİN VE TEKNOLOJİK GELİŞMELERİN MUHASEBE-FİNANS EĞİTİMİNE ETKİLERİNİN COVID-19 SALGIN HASTALIK DÖNEMİNDE İNCELENMESİ

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 1, 26 - 54, 15.04.2022

Öz

Günümüzde yaşanan hızlı teknolojik gelişmeler insan yaşamında da değişiklikleri beraberinde getirmiştir. Değişiklikler arasında en çok dikkat çeken kavram dijitalleşme olmuştur. Gündemde daima güncelliğini koruyan bu kavrama uyum sağlamak dünya genelinde yaşanan COVID-19 salgın hastalığı ile birlikte bir zorunluluk halini almıştır. Çünkü hayatın olağan akışında yaşanan tüm faaliyetlerin devam edebilmesi kavramın getirdiği teknolojik ürünlere uyum sağlayabilmek ile doğrudan doğruya bağlantılıdır. Salgın hastalık süreci içerisinde yaşanan değişimler tüm sektör ve sektörde çalışanları yakından ilgilendirmektedir. Özellikle muhasebenin hem devlet hem de üçüncü kişiler için önemi dikkate alındığında dijitalleşmenin bir kişisel tercih dahilinde değil, zorunluluk haline geldiği kolaylık ile anlaşılabilmektedir. Eğitim sektörü açısından ise muhasebe profesyonelleri yetiştiren kurumların kesintisiz iyi bir eğitim sunabilmesi için bir gereklilik olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda çalışmada, Adana ilinde faaliyet gösteren muhasebe meslek mensuplarının dijitalleşmenin muhasebe-finans eğitimine etkilerine yönelik algıları tespit etmek amaçlanmıştır. Çalışmanın bir diğer amacı ise muhasebe-finans eğitimine etkilerine yönelik algıların demografik faktörler açısından değişkenlik gösterip göstermediğini tespit etmektir. Elde edilen veriler incelendiğinde; muhasebe meslek mensuplarının günümüzde verilen muhasebe-finans eğitiminin alandaki teknolojik gelişmelerle uyumlu olduğunu düşündükleri, dijital sistemler ve teknolojik gelişmeler açısından muhasebe-finans eğitiminin uluslararası standartları taşıdığı, dijitalleşme ve yeni teknolojik gelişmeler dikkate alındığında muhasebe-finans müfredatının yeterli olduğunu düşündükleri ancak dijitalleşme ışığında yeni bir eğitim modeli inşa edilmesi durumunda da bu yeni modeli destekleyebilecekleri görüşüne ulaşılmıştır. Çalışmadan elde edilen bir diğer sonuç ise dijitalleşme ışığında muhasebe-finans eğitimine yönelik algılar cinsiyet, unvan ve aylık gelir durumu açısından farklılık göstermektedir. Çalışmanın ele alınan perspektiften daha önce incelenmiş bulunmaması önemini ve değerini arttırmaktadır. Çalışma sonuçlarının literatüre ışık tutması beklenmektedir.

Destekleyen Kurum

KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ KOORDİNASYON BİRİMİ (BAP)

Proje Numarası

2020/7-2

Teşekkür

Tez çalışması, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından 2020/7-2 kod numaralı, ‘‘Dijitalleşmenin Muhasebe Mesleğine, Muhasebe Meslek Mensuplarına Ve Muhasebe-Finans Eğitimine Etkilerinin Salgın Hastalık Döneminde İncelenmesi’’ başlıklı proje ile desteklenmiştir. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) birimine katkılarından dolayı teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Albrecht, S., ve Sack, J., (2000). Accounting Education: Changing The Course Through A Perilous Future, Accounting Education Series, 16.
  • Albrecht, S., ve Sack, J., (2000). Accounting Education: Changing The Course Through A Perilous Future, Accounting Education Series, 16.
  • Arıkan, Y., ve Güvemli, B., (2013). Türkiye'de Muhasebe Mesleğinin Gelişimi ve İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası, Muhasebe Ve Finans Tarihi Araştırmaları Dergisi, (5) ss. 33-67.
  • Arıkan, Y., ve Güvemli, B., (2013). Türkiye'de Muhasebe Mesleğinin Gelişimi ve İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası, Muhasebe Ve Finans Tarihi Araştırmaları Dergisi, (5) ss. 33-67.
  • Bağlıkaya, F., (2019). Turizm Sektörü Dijitalleşme Yol Haritası Seyahat Acentaları Dijital Dönüşüm Raporu, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB), https://www.Tursab.Org.Tr/Apps//Files/Content/Ad5f3ddb-5a11-410f-9e3c-Fe8b2dc4df8b.Pdf (20.04.2021).
  • Bağlıkaya, F., (2019). Turizm Sektörü Dijitalleşme Yol Haritası Seyahat Acentaları Dijital Dönüşüm Raporu, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB), https://www.Tursab.Org.Tr/Apps//Files/Content/Ad5f3ddb-5a11-410f-9e3c-Fe8b2dc4df8b.Pdf (20.04.2021).
  • Bekçi, İ., Titiz, İ. Ve Ömürbek, N., (2006). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Bilgisayarlı Muhasebe Dersine Bakış Açılarına İlişkin Bir Araştırma, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (29), ss. 166-175.
  • Bekçi, İ., Titiz, İ. Ve Ömürbek, N., (2006). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Bilgisayarlı Muhasebe Dersine Bakış Açılarına İlişkin Bir Araştırma, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (29), ss. 166-175.
  • Brennen, S., ve Kreiss, D., (2014). Digitalization And Digitization, http://Culturedigitally.Org/2014/09/Digitalization-And-Digitization/ Cohen, L., Manıon, L. Ve Morrıson. K. (2017). Research Methods İn Education, 8.Ed., Routledge Falmer, Londra, 945s.
  • Brennen, S., ve Kreiss, D., (2014). Digitalization And Digitization, http://Culturedigitally.Org/2014/09/Digitalization-And-Digitization/ Cohen, L., Manıon, L. Ve Morrıson. K. (2017). Research Methods İn Education, 8.Ed., Routledge Falmer, Londra, 945s.
  • Cook, D., ve Hazelwood, C., (2002). An Active Learning Stragy For The Classroom Who Wants To Win Some Mini Chips A Hg?, Journal Of Accounting Education, (20), Ss. 297-306.
  • Cook, D., ve Hazelwood, C., (2002). An Active Learning Stragy For The Classroom Who Wants To Win Some Mini Chips A Hg?, Journal Of Accounting Education, (20), Ss. 297-306.
  • Çelenk, H., Atmaca, M., Ve Horasan, E., (2010). Marmara Üniversitesi’nde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Alanına Bakış Açılarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma, Öneri Dergisi, 9 (33), ss. 159-171.
  • Çelenk, H., Atmaca, M., Ve Horasan, E., (2010). Marmara Üniversitesi’nde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Alanına Bakış Açılarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma, Öneri Dergisi, 9 (33), ss. 159-171.
  • Damerjı, H., ve Salımı, A., (2021). Mediating Effect Of Use Perceptions On Technology Readiness And Adoption Of Artificial İntelligence In Accounting, Accounting Education, 30(2). ss. 107-130.
  • Damerjı, H., ve Salımı, A., (2021). Mediating Effect Of Use Perceptions On Technology Readiness And Adoption Of Artificial İntelligence In Accounting, Accounting Education, 30(2). ss. 107-130.
  • Evans, E. ve Paısey, C., (2018). Histories Of Accounting Education-An Introduction, Accounting History, 23(1-2), ss. 3-13.
  • Evans, E. ve Paısey, C., (2018). Histories Of Accounting Education-An Introduction, Accounting History, 23(1-2), ss. 3-13.
  • Fidan, M., Aslan, Ü. Ve Subaşı, Ş. (2015). Muhasebe Derslerinde Teknoloji Kullanımı İle İlgili Öğrenci Görüşleri, Journal Of Accounting Finance And Auditing Studies, 1(2), ss. 34-61.
  • Fidan, M., Aslan, Ü. Ve Subaşı, Ş. (2015). Muhasebe Derslerinde Teknoloji Kullanımı İle İlgili Öğrenci Görüşleri, Journal Of Accounting Finance And Auditing Studies, 1(2), ss. 34-61.
  • Gacar, A., (2019). Yapay Zekâ ve Yapay Zekânın Muhasebe Mesleğine Olan Etkileri: Türkiye’ye Yönelik Fırsat Ve Tehditler’’, Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, 8, ss. 389-394.
  • Gacar, A., (2019). Yapay Zekâ ve Yapay Zekânın Muhasebe Mesleğine Olan Etkileri: Türkiye’ye Yönelik Fırsat Ve Tehditler’’, Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, 8, ss. 389-394.
  • Gassmann, O., Frankenberger, K., ve Csık, M., (2014). The St. Gallen Business Model Navigator, Https://Www.Academia.Edu/7479090/The_St_Gallen_Business_Model_Navigator (20.04.2021).
  • Gassmann, O., Frankenberger, K., ve Csık, M., (2014). The St. Gallen Business Model Navigator, Https://Www.Academia.Edu/7479090/The_St_Gallen_Business_Model_Navigator (20.04.2021).
  • Gökten, P., ve Gökten, S., (2016). Uluslararası Eğitim Standartlarına Genel Bir Bakış: Geçerliğinin Türkiye Açısından Değerlendirilmesi’’, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), ss. 49-66.
  • Gökten, P., ve Gökten, S., (2016). Uluslararası Eğitim Standartlarına Genel Bir Bakış: Geçerliğinin Türkiye Açısından Değerlendirilmesi’’, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), ss. 49-66.
  • Güvemli, O., (2009). Muhasebe Eğitim ve Uygulamalarını Etkileyen ve Yeni Yüzyılın Başlarını Biçimlendiren Gelişmeler ve Bu Gelişmelerin Mufad’ın Faaliyetlerini Etkilemesi, Muhasebe Ve Finansman Dergisi. (42), ss. 229-232.
  • Güvemli, O., (2009). Muhasebe Eğitim ve Uygulamalarını Etkileyen ve Yeni Yüzyılın Başlarını Biçimlendiren Gelişmeler ve Bu Gelişmelerin Mufad’ın Faaliyetlerini Etkilemesi, Muhasebe Ve Finansman Dergisi. (42), ss. 229-232.
  • Heuer, P., ve Kıng, P., (2004). Leading The Band: The Role Of The Instructor In Online Learning For Educators’’, The Journal Of Interactive Online Learning, 3(1), ss. 1-11.
  • Heuer, P., ve Kıng, P., (2004). Leading The Band: The Role Of The Instructor In Online Learning For Educators’’, The Journal Of Interactive Online Learning, 3(1), ss. 1-11.
  • Kane, C., Palmer, D., Phıllıps, N., Kıron, D. ve Natasha, B., (2015). Strategy, Not Technology, Drives Digital Transformation, Mıt Sloan Management Review And Deloitte University Press, (14), ss. 1-25.
  • Kane, C., Palmer, D., Phıllıps, N., Kıron, D. ve Natasha, B., (2015). Strategy, Not Technology, Drives Digital Transformation, Mıt Sloan Management Review And Deloitte University Press, (14), ss. 1-25.
  • Karaca, M., (2003). Yüksek Okullarda Muhasebe Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Yolları’’; (Yüksek Lisans Tezi), Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı, Zonguldak. Karausta, T., (2004). Meslek Öncesi Ve Meslek İçi Muhasebe Eğitiminin Yeniden Yapılandırılması ve Geliştirilmesi; (Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Karaca, M., (2003). Yüksek Okullarda Muhasebe Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Yolları’’; (Yüksek Lisans Tezi), Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı, Zonguldak. Karausta, T., (2004). Meslek Öncesi Ve Meslek İçi Muhasebe Eğitiminin Yeniden Yapılandırılması ve Geliştirilmesi; (Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Kavanagh, M., ve Drennan, L., (2008). ‘‘What Skills And Attributes Does An Accounting Graduate Need? Evidence From Student Perceptions And Employer Expectations’’, Accountıng And Finance, 48(2), ss. 279-300. Koçiyit, S., (2014). Finansman Tarihi ve Gelişimi, York University, USA, 1-30s.
  • Kavanagh, M., ve Drennan, L., (2008). ‘‘What Skills And Attributes Does An Accounting Graduate Need? Evidence From Student Perceptions And Employer Expectations’’, Accountıng And Finance, 48(2), ss. 279-300. Koçiyit, S., (2014). Finansman Tarihi ve Gelişimi, York University, USA, 1-30s.
  • Kurnaz, E., Tekbaş, İ., Bozdoğan, T., Ve Çetin, O. (2019). Dijitalleşmeyle Birlikte Muhasebe Eğitiminin Muhasebe Meslek Mensupları Açısından Değerlendirilmesi, Muhasebe Bilim DüNyası Dergisi, ss. 81-96.
  • Kurnaz, E., Tekbaş, İ., Bozdoğan, T., Ve Çetin, O. (2019). Dijitalleşmeyle Birlikte Muhasebe Eğitiminin Muhasebe Meslek Mensupları Açısından Değerlendirilmesi, Muhasebe Bilim DüNyası Dergisi, ss. 81-96.
  • Lee, A., ve Busch, E., (2005). Factors Related To Instructors Willingness To Participate İn Distance Education, The Journal Of Educational Research, 99(2), ss. 109-115.
  • Lee, A., ve Busch, E., (2005). Factors Related To Instructors Willingness To Participate İn Distance Education, The Journal Of Educational Research, 99(2), ss. 109-115.
  • Lestarı, S., ve Santoso, A., (2019). The Roles Of Digital Literacy, Technology Literacy, And Human Literacy To Encourage Work Readiness Of Accounting Education Students İn The Fourth Industrial Revolution Era, 3. Iceeba International Conference On Economics, Education, Business And Accounting.
  • Lestarı, S., ve Santoso, A., (2019). The Roles Of Digital Literacy, Technology Literacy, And Human Literacy To Encourage Work Readiness Of Accounting Education Students İn The Fourth Industrial Revolution Era, 3. Iceeba International Conference On Economics, Education, Business And Accounting.
  • Mercan, N., (2010). Dijital Dünyada Zaman, Mekân, İnsan İlişkileri Ve Yabancılaşma, Silahlı Kuvvetler Dergisi, (403), ss. 100-111.
  • Mercan, N., (2010). Dijital Dünyada Zaman, Mekân, İnsan İlişkileri Ve Yabancılaşma, Silahlı Kuvvetler Dergisi, (403), ss. 100-111.
  • Özbirecikli, M., ve Pastacıgil, A., (2009). Türkiye’de Muhasebe Eğitiminin Gelişim Süreci: Ifac Standartları İle Mukayeseli Bir İnceleme, Muhasebe Ve Finansman Dergisi, 41, ss. 82-97.
  • Özbirecikli, M., ve Pastacıgil, A., (2009). Türkiye’de Muhasebe Eğitiminin Gelişim Süreci: Ifac Standartları İle Mukayeseli Bir İnceleme, Muhasebe Ve Finansman Dergisi, 41, ss. 82-97.
  • Özçam, M., (2006). Yatırımcı Eğitimi: Dünya Uygulamaları Ve Türkiye İçin Öneriler, Sermaye Piyasası Kurulu Araştırma Raporu, https://www.Spk.Gov.Tr/Siteapps/Yayin/Yayingoster/934, (25.12.2020).
  • Özçam, M., (2006). Yatırımcı Eğitimi: Dünya Uygulamaları Ve Türkiye İçin Öneriler, Sermaye Piyasası Kurulu Araştırma Raporu, https://www.Spk.Gov.Tr/Siteapps/Yayin/Yayingoster/934, (25.12.2020).
  • Pan, G., ve Seow, P., (2016). Preparing Accounting Graduates For Digital Revolution: A Critical Review Of Information Technology Competencies And Skills Development, Journal Of Education For Business, 91(3), ss. 166-175.
  • Pan, G., ve Seow, P., (2016). Preparing Accounting Graduates For Digital Revolution: A Critical Review Of Information Technology Competencies And Skills Development, Journal Of Education For Business, 91(3), ss. 166-175.
  • Stolterman, E., Ve Fors, A., (2004). Information Technology And The Good Life. Londra: Kluwer AcademicPublishers,https://www8.İnformatik.Umu.Se/~Acroon/Publikationer%20anna/Stolterman.Pdf (20.04.2021).
  • Stolterman, E., Ve Fors, A., (2004). Information Technology And The Good Life. Londra: Kluwer AcademicPublishers,https://www8.İnformatik.Umu.Se/~Acroon/Publikationer%20anna/Stolterman.Pdf (20.04.2021).
  • Şengel, S., (2010). Sürekli Muhasebe Meslek Eğitiminin Önemi ve Bir Değerlendirme, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 47, ss. 81-94.
  • Şengel, S., (2010). Sürekli Muhasebe Meslek Eğitiminin Önemi ve Bir Değerlendirme, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 47, ss. 81-94.
  • Şıtak, B,, ve Şıtak, P., (2021). Öğrencilerin Adli Muhasebesi Kavramına Yönelik Farkındalık Düzeylerinin Salgın Hastalık Döneminde İncelenmesi, Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), ss.98-108. Retrieved From: https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Yalovasosbil/İssue/61346/888330
  • Şıtak, B,, ve Şıtak, P., (2021). Öğrencilerin Adli Muhasebesi Kavramına Yönelik Farkındalık Düzeylerinin Salgın Hastalık Döneminde İncelenmesi, Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), ss.98-108. Retrieved From: https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Yalovasosbil/İssue/61346/888330
  • Şıtak, B. (2021). Dijitalleşmenin Muhasebe Mesleğine, Muhasebe Meslek Mensuplarına ve Muhasebe-Finans Eğitimine Etkilerinin Salgın Hastalık Döneminde İncelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Kahramanmaraş.
  • Şıtak, B. (2021). Dijitalleşmenin Muhasebe Mesleğine, Muhasebe Meslek Mensuplarına ve Muhasebe-Finans Eğitimine Etkilerinin Salgın Hastalık Döneminde İncelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Kahramanmaraş.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı, (2020). COVID-19 (Sars-Cov-2 Enfeksiyonu) Rehberi (Bilim Kurulu Çalışması), Ankara, 95s.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı, (2020). COVID-19 (Sars-Cov-2 Enfeksiyonu) Rehberi (Bilim Kurulu Çalışması), Ankara, 95s.
  • Temelli, F., (2018). İİBF Öğrencilerinin Muhasebe Derslerinde Teknoloji Kullanımı İle İlgili Görüşleri, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, Özel Sayı.
  • Temelli, F., (2018). İİBF Öğrencilerinin Muhasebe Derslerinde Teknoloji Kullanımı İle İlgili Görüşleri, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, Özel Sayı.
  • Tıhınen, M., ve Kääriäinen J., (2016). The Industrial Internet In Finland: On Route To Success?, https://www.Vttresearch.Com/Sites/Default/Files/Pdf/Technology/2016/T278.Pdf (20.04.2021).
  • Tıhınen, M., ve Kääriäinen J., (2016). The Industrial Internet In Finland: On Route To Success?, https://www.Vttresearch.Com/Sites/Default/Files/Pdf/Technology/2016/T278.Pdf (20.04.2021).
  • Todorovıć, M., Slobodan, M., ve Janjıć, V., (2012). The Globalization Of Professional Accountants Education And The Achieved Level In Serbia, International Scientific Conference Ebm.
  • Todorovıć, M., Slobodan, M., ve Janjıć, V., (2012). The Globalization Of Professional Accountants Education And The Achieved Level In Serbia, International Scientific Conference Ebm.
  • Tuğay, O., 2014. Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Algıları ve Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İibf Dergisi, 9(3), ss. 49-68.
  • Tuğay, O., 2014. Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Algıları ve Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İibf Dergisi, 9(3), ss. 49-68.
  • Wılson, D., Varnhagen, S., Krupa, E., Kasprzak, S., Huntıng, V. ve Taylor, A., (2007). Instructors Adaptation to Online Graduate Education in Health Promotion: A Qualitative Study, International Journal of E-Learning ve Distance Education, 18(2), ss. 1-15.
  • Wılson, D., Varnhagen, S., Krupa, E., Kasprzak, S., Huntıng, V. ve Taylor, A., (2007). Instructors Adaptation to Online Graduate Education in Health Promotion: A Qualitative Study, International Journal of E-Learning ve Distance Education, 18(2), ss. 1-15.
  • Yardımcıoğlu, M., Şıtak, B., ve Şıtak, P., (2021). İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Karşı Tutumlarının Covid-19 Pandemi Döneminde İncelenmesi, İşletme Bilimi Dergisi (Jobs), 9(1), ss. 25-49, Doı: 10.22139/Jobs.844634
  • Yardımcıoğlu, M., Şıtak, B., ve Şıtak, P., (2021). İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Karşı Tutumlarının Covid-19 Pandemi Döneminde İncelenmesi, İşletme Bilimi Dergisi (Jobs), 9(1), ss. 25-49, Doı: 10.22139/Jobs.844634
  • Yardımcıoğlu, M., Şıtak, B., ve Yörük, A. (2021). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Karşı Tutumlarının Covıd-19 Pandemi Döneminde İncelenmesi, Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi – USBED 3(4), ss. 155-180.
  • Yardımcıoğlu, M., Şıtak, B., ve Yörük, A. (2021). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Karşı Tutumlarının Covıd-19 Pandemi Döneminde İncelenmesi, Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi – USBED 3(4), ss. 155-180.
  • Yardımcıoğlu, M., ve Şıtak, B., (2020). Yapay Zekâ Teknolojisinin Muhasebe Alanına Yansımaları: Literatür İncelemesi, Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (2), ss. 342-353. DOI: 10.33905/Bseusbed.809795
  • Yardımcıoğlu, M., ve Şıtak, B., (2020). Yapay Zekâ Teknolojisinin Muhasebe Alanına Yansımaları: Literatür İncelemesi, Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (2), ss. 342-353. DOI: 10.33905/Bseusbed.809795

Investigation of the Effects of Digitalization on Accounting-Finance Education During The Covid-19 Pandemic Disease

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 1, 26 - 54, 15.04.2022

Öz

The rapid technological developments experienced today have brought about changes in human life. The most striking concept among the changes was digitalization. Adapting to this concept, which is always up-to-date on the agenda, has become a necessity with the COVID-19 epidemic worldwide. Because the continuation of all activities in the ordinary course of life is directly related to being able to adapt to the technological products brought by the concept. The changes experienced during the epidemic disease process are closely related to the entire sector and the employees in the sector. Considering the importance of accounting for both the government and third parties, it can be easily understood that digitalization has become a necessity, not a personal preference. In terms of the education sector, it is a necessity for institutions that train accounting professionals to provide uninterrupted good education. In this context, in this study, it is aimed to determine the perceptions of professional accountants operating in Adana about the effects of digitalization on accounting-finance education. Another aim of the study is to determine whether the perceptions of the effects of accounting-finance education vary in terms of demographic factors. When the obtained data are examined; Accounting professionals think that the accounting-finance education given today is compatible with the technological developments in the field, that accounting-finance education has international standards in terms of digital systems and technological developments, that the accounting-finance curriculum is sufficient when digitalization and new technological developments are taken into account, but a new education in the light of digitalization It has been reached the opinion that if the model is built, they can support this new model. Another result obtained from the study is that in the light of digitalization, perceptions of accounting-finance education differ in terms of gender, title and monthly income. The fact that the study has not been examined from the perspective discussed before increases its importance and value. The results of the study are expected to shed light on the literature.

Proje Numarası

2020/7-2

Kaynakça

  • Albrecht, S., ve Sack, J., (2000). Accounting Education: Changing The Course Through A Perilous Future, Accounting Education Series, 16.
  • Albrecht, S., ve Sack, J., (2000). Accounting Education: Changing The Course Through A Perilous Future, Accounting Education Series, 16.
  • Arıkan, Y., ve Güvemli, B., (2013). Türkiye'de Muhasebe Mesleğinin Gelişimi ve İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası, Muhasebe Ve Finans Tarihi Araştırmaları Dergisi, (5) ss. 33-67.
  • Arıkan, Y., ve Güvemli, B., (2013). Türkiye'de Muhasebe Mesleğinin Gelişimi ve İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası, Muhasebe Ve Finans Tarihi Araştırmaları Dergisi, (5) ss. 33-67.
  • Bağlıkaya, F., (2019). Turizm Sektörü Dijitalleşme Yol Haritası Seyahat Acentaları Dijital Dönüşüm Raporu, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB), https://www.Tursab.Org.Tr/Apps//Files/Content/Ad5f3ddb-5a11-410f-9e3c-Fe8b2dc4df8b.Pdf (20.04.2021).
  • Bağlıkaya, F., (2019). Turizm Sektörü Dijitalleşme Yol Haritası Seyahat Acentaları Dijital Dönüşüm Raporu, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB), https://www.Tursab.Org.Tr/Apps//Files/Content/Ad5f3ddb-5a11-410f-9e3c-Fe8b2dc4df8b.Pdf (20.04.2021).
  • Bekçi, İ., Titiz, İ. Ve Ömürbek, N., (2006). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Bilgisayarlı Muhasebe Dersine Bakış Açılarına İlişkin Bir Araştırma, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (29), ss. 166-175.
  • Bekçi, İ., Titiz, İ. Ve Ömürbek, N., (2006). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Bilgisayarlı Muhasebe Dersine Bakış Açılarına İlişkin Bir Araştırma, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (29), ss. 166-175.
  • Brennen, S., ve Kreiss, D., (2014). Digitalization And Digitization, http://Culturedigitally.Org/2014/09/Digitalization-And-Digitization/ Cohen, L., Manıon, L. Ve Morrıson. K. (2017). Research Methods İn Education, 8.Ed., Routledge Falmer, Londra, 945s.
  • Brennen, S., ve Kreiss, D., (2014). Digitalization And Digitization, http://Culturedigitally.Org/2014/09/Digitalization-And-Digitization/ Cohen, L., Manıon, L. Ve Morrıson. K. (2017). Research Methods İn Education, 8.Ed., Routledge Falmer, Londra, 945s.
  • Cook, D., ve Hazelwood, C., (2002). An Active Learning Stragy For The Classroom Who Wants To Win Some Mini Chips A Hg?, Journal Of Accounting Education, (20), Ss. 297-306.
  • Cook, D., ve Hazelwood, C., (2002). An Active Learning Stragy For The Classroom Who Wants To Win Some Mini Chips A Hg?, Journal Of Accounting Education, (20), Ss. 297-306.
  • Çelenk, H., Atmaca, M., Ve Horasan, E., (2010). Marmara Üniversitesi’nde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Alanına Bakış Açılarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma, Öneri Dergisi, 9 (33), ss. 159-171.
  • Çelenk, H., Atmaca, M., Ve Horasan, E., (2010). Marmara Üniversitesi’nde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Alanına Bakış Açılarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma, Öneri Dergisi, 9 (33), ss. 159-171.
  • Damerjı, H., ve Salımı, A., (2021). Mediating Effect Of Use Perceptions On Technology Readiness And Adoption Of Artificial İntelligence In Accounting, Accounting Education, 30(2). ss. 107-130.
  • Damerjı, H., ve Salımı, A., (2021). Mediating Effect Of Use Perceptions On Technology Readiness And Adoption Of Artificial İntelligence In Accounting, Accounting Education, 30(2). ss. 107-130.
  • Evans, E. ve Paısey, C., (2018). Histories Of Accounting Education-An Introduction, Accounting History, 23(1-2), ss. 3-13.
  • Evans, E. ve Paısey, C., (2018). Histories Of Accounting Education-An Introduction, Accounting History, 23(1-2), ss. 3-13.
  • Fidan, M., Aslan, Ü. Ve Subaşı, Ş. (2015). Muhasebe Derslerinde Teknoloji Kullanımı İle İlgili Öğrenci Görüşleri, Journal Of Accounting Finance And Auditing Studies, 1(2), ss. 34-61.
  • Fidan, M., Aslan, Ü. Ve Subaşı, Ş. (2015). Muhasebe Derslerinde Teknoloji Kullanımı İle İlgili Öğrenci Görüşleri, Journal Of Accounting Finance And Auditing Studies, 1(2), ss. 34-61.
  • Gacar, A., (2019). Yapay Zekâ ve Yapay Zekânın Muhasebe Mesleğine Olan Etkileri: Türkiye’ye Yönelik Fırsat Ve Tehditler’’, Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, 8, ss. 389-394.
  • Gacar, A., (2019). Yapay Zekâ ve Yapay Zekânın Muhasebe Mesleğine Olan Etkileri: Türkiye’ye Yönelik Fırsat Ve Tehditler’’, Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, 8, ss. 389-394.
  • Gassmann, O., Frankenberger, K., ve Csık, M., (2014). The St. Gallen Business Model Navigator, Https://Www.Academia.Edu/7479090/The_St_Gallen_Business_Model_Navigator (20.04.2021).
  • Gassmann, O., Frankenberger, K., ve Csık, M., (2014). The St. Gallen Business Model Navigator, Https://Www.Academia.Edu/7479090/The_St_Gallen_Business_Model_Navigator (20.04.2021).
  • Gökten, P., ve Gökten, S., (2016). Uluslararası Eğitim Standartlarına Genel Bir Bakış: Geçerliğinin Türkiye Açısından Değerlendirilmesi’’, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), ss. 49-66.
  • Gökten, P., ve Gökten, S., (2016). Uluslararası Eğitim Standartlarına Genel Bir Bakış: Geçerliğinin Türkiye Açısından Değerlendirilmesi’’, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), ss. 49-66.
  • Güvemli, O., (2009). Muhasebe Eğitim ve Uygulamalarını Etkileyen ve Yeni Yüzyılın Başlarını Biçimlendiren Gelişmeler ve Bu Gelişmelerin Mufad’ın Faaliyetlerini Etkilemesi, Muhasebe Ve Finansman Dergisi. (42), ss. 229-232.
  • Güvemli, O., (2009). Muhasebe Eğitim ve Uygulamalarını Etkileyen ve Yeni Yüzyılın Başlarını Biçimlendiren Gelişmeler ve Bu Gelişmelerin Mufad’ın Faaliyetlerini Etkilemesi, Muhasebe Ve Finansman Dergisi. (42), ss. 229-232.
  • Heuer, P., ve Kıng, P., (2004). Leading The Band: The Role Of The Instructor In Online Learning For Educators’’, The Journal Of Interactive Online Learning, 3(1), ss. 1-11.
  • Heuer, P., ve Kıng, P., (2004). Leading The Band: The Role Of The Instructor In Online Learning For Educators’’, The Journal Of Interactive Online Learning, 3(1), ss. 1-11.
  • Kane, C., Palmer, D., Phıllıps, N., Kıron, D. ve Natasha, B., (2015). Strategy, Not Technology, Drives Digital Transformation, Mıt Sloan Management Review And Deloitte University Press, (14), ss. 1-25.
  • Kane, C., Palmer, D., Phıllıps, N., Kıron, D. ve Natasha, B., (2015). Strategy, Not Technology, Drives Digital Transformation, Mıt Sloan Management Review And Deloitte University Press, (14), ss. 1-25.
  • Karaca, M., (2003). Yüksek Okullarda Muhasebe Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Yolları’’; (Yüksek Lisans Tezi), Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı, Zonguldak. Karausta, T., (2004). Meslek Öncesi Ve Meslek İçi Muhasebe Eğitiminin Yeniden Yapılandırılması ve Geliştirilmesi; (Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Karaca, M., (2003). Yüksek Okullarda Muhasebe Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Yolları’’; (Yüksek Lisans Tezi), Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı, Zonguldak. Karausta, T., (2004). Meslek Öncesi Ve Meslek İçi Muhasebe Eğitiminin Yeniden Yapılandırılması ve Geliştirilmesi; (Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Kavanagh, M., ve Drennan, L., (2008). ‘‘What Skills And Attributes Does An Accounting Graduate Need? Evidence From Student Perceptions And Employer Expectations’’, Accountıng And Finance, 48(2), ss. 279-300. Koçiyit, S., (2014). Finansman Tarihi ve Gelişimi, York University, USA, 1-30s.
  • Kavanagh, M., ve Drennan, L., (2008). ‘‘What Skills And Attributes Does An Accounting Graduate Need? Evidence From Student Perceptions And Employer Expectations’’, Accountıng And Finance, 48(2), ss. 279-300. Koçiyit, S., (2014). Finansman Tarihi ve Gelişimi, York University, USA, 1-30s.
  • Kurnaz, E., Tekbaş, İ., Bozdoğan, T., Ve Çetin, O. (2019). Dijitalleşmeyle Birlikte Muhasebe Eğitiminin Muhasebe Meslek Mensupları Açısından Değerlendirilmesi, Muhasebe Bilim DüNyası Dergisi, ss. 81-96.
  • Kurnaz, E., Tekbaş, İ., Bozdoğan, T., Ve Çetin, O. (2019). Dijitalleşmeyle Birlikte Muhasebe Eğitiminin Muhasebe Meslek Mensupları Açısından Değerlendirilmesi, Muhasebe Bilim DüNyası Dergisi, ss. 81-96.
  • Lee, A., ve Busch, E., (2005). Factors Related To Instructors Willingness To Participate İn Distance Education, The Journal Of Educational Research, 99(2), ss. 109-115.
  • Lee, A., ve Busch, E., (2005). Factors Related To Instructors Willingness To Participate İn Distance Education, The Journal Of Educational Research, 99(2), ss. 109-115.
  • Lestarı, S., ve Santoso, A., (2019). The Roles Of Digital Literacy, Technology Literacy, And Human Literacy To Encourage Work Readiness Of Accounting Education Students İn The Fourth Industrial Revolution Era, 3. Iceeba International Conference On Economics, Education, Business And Accounting.
  • Lestarı, S., ve Santoso, A., (2019). The Roles Of Digital Literacy, Technology Literacy, And Human Literacy To Encourage Work Readiness Of Accounting Education Students İn The Fourth Industrial Revolution Era, 3. Iceeba International Conference On Economics, Education, Business And Accounting.
  • Mercan, N., (2010). Dijital Dünyada Zaman, Mekân, İnsan İlişkileri Ve Yabancılaşma, Silahlı Kuvvetler Dergisi, (403), ss. 100-111.
  • Mercan, N., (2010). Dijital Dünyada Zaman, Mekân, İnsan İlişkileri Ve Yabancılaşma, Silahlı Kuvvetler Dergisi, (403), ss. 100-111.
  • Özbirecikli, M., ve Pastacıgil, A., (2009). Türkiye’de Muhasebe Eğitiminin Gelişim Süreci: Ifac Standartları İle Mukayeseli Bir İnceleme, Muhasebe Ve Finansman Dergisi, 41, ss. 82-97.
  • Özbirecikli, M., ve Pastacıgil, A., (2009). Türkiye’de Muhasebe Eğitiminin Gelişim Süreci: Ifac Standartları İle Mukayeseli Bir İnceleme, Muhasebe Ve Finansman Dergisi, 41, ss. 82-97.
  • Özçam, M., (2006). Yatırımcı Eğitimi: Dünya Uygulamaları Ve Türkiye İçin Öneriler, Sermaye Piyasası Kurulu Araştırma Raporu, https://www.Spk.Gov.Tr/Siteapps/Yayin/Yayingoster/934, (25.12.2020).
  • Özçam, M., (2006). Yatırımcı Eğitimi: Dünya Uygulamaları Ve Türkiye İçin Öneriler, Sermaye Piyasası Kurulu Araştırma Raporu, https://www.Spk.Gov.Tr/Siteapps/Yayin/Yayingoster/934, (25.12.2020).
  • Pan, G., ve Seow, P., (2016). Preparing Accounting Graduates For Digital Revolution: A Critical Review Of Information Technology Competencies And Skills Development, Journal Of Education For Business, 91(3), ss. 166-175.
  • Pan, G., ve Seow, P., (2016). Preparing Accounting Graduates For Digital Revolution: A Critical Review Of Information Technology Competencies And Skills Development, Journal Of Education For Business, 91(3), ss. 166-175.
  • Stolterman, E., Ve Fors, A., (2004). Information Technology And The Good Life. Londra: Kluwer AcademicPublishers,https://www8.İnformatik.Umu.Se/~Acroon/Publikationer%20anna/Stolterman.Pdf (20.04.2021).
  • Stolterman, E., Ve Fors, A., (2004). Information Technology And The Good Life. Londra: Kluwer AcademicPublishers,https://www8.İnformatik.Umu.Se/~Acroon/Publikationer%20anna/Stolterman.Pdf (20.04.2021).
  • Şengel, S., (2010). Sürekli Muhasebe Meslek Eğitiminin Önemi ve Bir Değerlendirme, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 47, ss. 81-94.
  • Şengel, S., (2010). Sürekli Muhasebe Meslek Eğitiminin Önemi ve Bir Değerlendirme, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 47, ss. 81-94.
  • Şıtak, B,, ve Şıtak, P., (2021). Öğrencilerin Adli Muhasebesi Kavramına Yönelik Farkındalık Düzeylerinin Salgın Hastalık Döneminde İncelenmesi, Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), ss.98-108. Retrieved From: https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Yalovasosbil/İssue/61346/888330
  • Şıtak, B,, ve Şıtak, P., (2021). Öğrencilerin Adli Muhasebesi Kavramına Yönelik Farkındalık Düzeylerinin Salgın Hastalık Döneminde İncelenmesi, Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), ss.98-108. Retrieved From: https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Yalovasosbil/İssue/61346/888330
  • Şıtak, B. (2021). Dijitalleşmenin Muhasebe Mesleğine, Muhasebe Meslek Mensuplarına ve Muhasebe-Finans Eğitimine Etkilerinin Salgın Hastalık Döneminde İncelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Kahramanmaraş.
  • Şıtak, B. (2021). Dijitalleşmenin Muhasebe Mesleğine, Muhasebe Meslek Mensuplarına ve Muhasebe-Finans Eğitimine Etkilerinin Salgın Hastalık Döneminde İncelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Kahramanmaraş.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı, (2020). COVID-19 (Sars-Cov-2 Enfeksiyonu) Rehberi (Bilim Kurulu Çalışması), Ankara, 95s.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı, (2020). COVID-19 (Sars-Cov-2 Enfeksiyonu) Rehberi (Bilim Kurulu Çalışması), Ankara, 95s.
  • Temelli, F., (2018). İİBF Öğrencilerinin Muhasebe Derslerinde Teknoloji Kullanımı İle İlgili Görüşleri, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, Özel Sayı.
  • Temelli, F., (2018). İİBF Öğrencilerinin Muhasebe Derslerinde Teknoloji Kullanımı İle İlgili Görüşleri, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, Özel Sayı.
  • Tıhınen, M., ve Kääriäinen J., (2016). The Industrial Internet In Finland: On Route To Success?, https://www.Vttresearch.Com/Sites/Default/Files/Pdf/Technology/2016/T278.Pdf (20.04.2021).
  • Tıhınen, M., ve Kääriäinen J., (2016). The Industrial Internet In Finland: On Route To Success?, https://www.Vttresearch.Com/Sites/Default/Files/Pdf/Technology/2016/T278.Pdf (20.04.2021).
  • Todorovıć, M., Slobodan, M., ve Janjıć, V., (2012). The Globalization Of Professional Accountants Education And The Achieved Level In Serbia, International Scientific Conference Ebm.
  • Todorovıć, M., Slobodan, M., ve Janjıć, V., (2012). The Globalization Of Professional Accountants Education And The Achieved Level In Serbia, International Scientific Conference Ebm.
  • Tuğay, O., 2014. Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Algıları ve Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İibf Dergisi, 9(3), ss. 49-68.
  • Tuğay, O., 2014. Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Muhasebe Dersine Yönelik Algıları ve Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İibf Dergisi, 9(3), ss. 49-68.
  • Wılson, D., Varnhagen, S., Krupa, E., Kasprzak, S., Huntıng, V. ve Taylor, A., (2007). Instructors Adaptation to Online Graduate Education in Health Promotion: A Qualitative Study, International Journal of E-Learning ve Distance Education, 18(2), ss. 1-15.
  • Wılson, D., Varnhagen, S., Krupa, E., Kasprzak, S., Huntıng, V. ve Taylor, A., (2007). Instructors Adaptation to Online Graduate Education in Health Promotion: A Qualitative Study, International Journal of E-Learning ve Distance Education, 18(2), ss. 1-15.
  • Yardımcıoğlu, M., Şıtak, B., ve Şıtak, P., (2021). İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Karşı Tutumlarının Covid-19 Pandemi Döneminde İncelenmesi, İşletme Bilimi Dergisi (Jobs), 9(1), ss. 25-49, Doı: 10.22139/Jobs.844634
  • Yardımcıoğlu, M., Şıtak, B., ve Şıtak, P., (2021). İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Karşı Tutumlarının Covid-19 Pandemi Döneminde İncelenmesi, İşletme Bilimi Dergisi (Jobs), 9(1), ss. 25-49, Doı: 10.22139/Jobs.844634
  • Yardımcıoğlu, M., Şıtak, B., ve Yörük, A. (2021). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Karşı Tutumlarının Covıd-19 Pandemi Döneminde İncelenmesi, Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi – USBED 3(4), ss. 155-180.
  • Yardımcıoğlu, M., Şıtak, B., ve Yörük, A. (2021). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Karşı Tutumlarının Covıd-19 Pandemi Döneminde İncelenmesi, Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi – USBED 3(4), ss. 155-180.
  • Yardımcıoğlu, M., ve Şıtak, B., (2020). Yapay Zekâ Teknolojisinin Muhasebe Alanına Yansımaları: Literatür İncelemesi, Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (2), ss. 342-353. DOI: 10.33905/Bseusbed.809795
  • Yardımcıoğlu, M., ve Şıtak, B., (2020). Yapay Zekâ Teknolojisinin Muhasebe Alanına Yansımaları: Literatür İncelemesi, Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (2), ss. 342-353. DOI: 10.33905/Bseusbed.809795
Toplam 76 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Başak Şıtak 0000-0001-7689-036X

Mahmut Yardımcıoğlu 0000-0002-1335-8357

Proje Numarası 2020/7-2
Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 29 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şıtak, B., & Yardımcıoğlu, M. (2022). DİJİTALLEŞMENİN VE TEKNOLOJİK GELİŞMELERİN MUHASEBE-FİNANS EĞİTİMİNE ETKİLERİNİN COVID-19 SALGIN HASTALIK DÖNEMİNDE İNCELENMESİ. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 26-54.
AMA Şıtak B, Yardımcıoğlu M. DİJİTALLEŞMENİN VE TEKNOLOJİK GELİŞMELERİN MUHASEBE-FİNANS EĞİTİMİNE ETKİLERİNİN COVID-19 SALGIN HASTALIK DÖNEMİNDE İNCELENMESİ. YSBD. Nisan 2022;12(1):26-54.
Chicago Şıtak, Başak, ve Mahmut Yardımcıoğlu. “DİJİTALLEŞMENİN VE TEKNOLOJİK GELİŞMELERİN MUHASEBE-FİNANS EĞİTİMİNE ETKİLERİNİN COVID-19 SALGIN HASTALIK DÖNEMİNDE İNCELENMESİ”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 12, sy. 1 (Nisan 2022): 26-54.
EndNote Şıtak B, Yardımcıoğlu M (01 Nisan 2022) DİJİTALLEŞMENİN VE TEKNOLOJİK GELİŞMELERİN MUHASEBE-FİNANS EĞİTİMİNE ETKİLERİNİN COVID-19 SALGIN HASTALIK DÖNEMİNDE İNCELENMESİ. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 12 1 26–54.
IEEE B. Şıtak ve M. Yardımcıoğlu, “DİJİTALLEŞMENİN VE TEKNOLOJİK GELİŞMELERİN MUHASEBE-FİNANS EĞİTİMİNE ETKİLERİNİN COVID-19 SALGIN HASTALIK DÖNEMİNDE İNCELENMESİ”, YSBD, c. 12, sy. 1, ss. 26–54, 2022.
ISNAD Şıtak, Başak - Yardımcıoğlu, Mahmut. “DİJİTALLEŞMENİN VE TEKNOLOJİK GELİŞMELERİN MUHASEBE-FİNANS EĞİTİMİNE ETKİLERİNİN COVID-19 SALGIN HASTALIK DÖNEMİNDE İNCELENMESİ”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 12/1 (Nisan 2022), 26-54.
JAMA Şıtak B, Yardımcıoğlu M. DİJİTALLEŞMENİN VE TEKNOLOJİK GELİŞMELERİN MUHASEBE-FİNANS EĞİTİMİNE ETKİLERİNİN COVID-19 SALGIN HASTALIK DÖNEMİNDE İNCELENMESİ. YSBD. 2022;12:26–54.
MLA Şıtak, Başak ve Mahmut Yardımcıoğlu. “DİJİTALLEŞMENİN VE TEKNOLOJİK GELİŞMELERİN MUHASEBE-FİNANS EĞİTİMİNE ETKİLERİNİN COVID-19 SALGIN HASTALIK DÖNEMİNDE İNCELENMESİ”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, c. 12, sy. 1, 2022, ss. 26-54.
Vancouver Şıtak B, Yardımcıoğlu M. DİJİTALLEŞMENİN VE TEKNOLOJİK GELİŞMELERİN MUHASEBE-FİNANS EĞİTİMİNE ETKİLERİNİN COVID-19 SALGIN HASTALIK DÖNEMİNDE İNCELENMESİ. YSBD. 2022;12(1):26-54.