Bu araştırmanın amacı yaşlı bakımı ve ilk ve acil yardım (paramedik) öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Bir devlet üniversitesine bağlı Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu (SHMYO)’nda 2020-2021 eğitim öğretim yılında öğrenim gören yaşlı bakımı ve paramedik programına kayıtlı ve araştırmaya katılmayı kabul eden 291 öğrenciyle tanımlayıcı tipte bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler “Öğrenci Bilgi Formu” ve “Pozitif ve Negatif Yaşlı Ayrımcılığı Ölçeği” ile toplanmıştır. Veriler SPSS 21.0 programı ile analiz edilmiştir. Araştırmaya 291 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin %70.8’i kadın, %29.2’si erkek, yaş ortalaması 20.5±2.86 yıldır. Öğrencilerin %75.3’ü yaşlı bakımı programına, %24.7’si paramedik programına kayıtlıdır. Öğrencilerin yaşlı/yaşlılar ile yaşamaya yönelik deneyim ve görüşlerine baktığımızda %59.1’i 65 yaş ve üzeri yaşlı birey/bireyler ile aynı evde yaşamaktadır ve bu yaşlı bireylerinde %28.2’sini büyükanne-büyükbaba oluşturmaktadır. Çalışmaya katılan öğrencilerin Pozitif Yaşlı Ayrımcılığı toplam puan ortalaması 50.12±7.04, Negatif Yaşlı Ayrımcılığı toplam puan ortalaması 40.19±16.16 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin okudukları bölüm ile Pozitif ve Negatif Yaşlı Ayrımcılığı toplam puanı arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (p>0.05). Sonuç olarak çalışmaya katılan yaşlı bakımı ve paramedik öğrencilerinin yaşlılara karşı pozitif tutumlarının yüksek, negatif tutumlarının ise düşük olduğu gözlenmiştir.
Öğrenci paramedik sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu yaşlı ayrımcılığı yaşlı bakımı
Çalışmayı maddi olarak destekleyen kişi/kuruluş yoktur.
yok
Araştırmaya katılan tüm öğrencilere teşekkür ederiz.
The aim of this study is to determine the attitudes of elderly care and first and emergency aid (paramedic) students toward ageism. A descriptive study was conducted with 291 students enrolled in the elderly care and paramedic program in the Health Services Vocational School (HSVS) of a state university in the 2020-2021 academic year. The data in the study were collected using the "Student Information Form" and "Positive and Negative Elderly Discrimination Scale (PNAS)”. Data were analyzed with SPSS 21.0 program. Of the 291 students participating in the study, 70.8% are female, 29.2% are male, the mean age is 20.5±2.86, 75.3% are enrolled elderly care, 24.7% are enrolled paramedic, 59.1% of them live in the same house with the elderly, 28.2% are grandparents. The mean of the positive elderly discrimination total score of the students participating in the study was found to be 50.12 ± 7.04, whereas the negative elderly discrimination total score mean was found to be 40.19 ± 16.16. There was no significant difference between the departments they studied and the total score of Positive and Negative Elderly Discrimination (p> 0.05). As a result, the elderly care and paramedic students participating in the study have a high positive attitude toward the elderly and it was observed that their negative attitude was low.
Student paramedic vocational school of health services elder discrimination elderly care
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Geriatri ve Gerontoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 14 Sayı: 1 |