As a result of the
acception of historical and cultural values as common heritage, the protection
of cultural and natural properties became more important which is a duty of
State within the article 63 of Turkish Constitution of 1982. In international
area there are many studies, signed international treaties and also a wide
legislation in national law on this subject. During the fulfillment of this
duty the State encorages the operations of natural persons aimed the protection
of cultural and natural properties and supports them by providing exemptions
and assistance because of high costs of protection activities, The subject of
this study is to examine the financial means provided by the State, the
sufficiency of the legislation and to analyze the financial means system which
is the way of performing the constitutional duty mentioned above.
1982 Anayasasının 63. maddesi ile devlete bir ödev olarak yüklenen
kültür ve tabiat varlıklarının korunması olgusu, tarihi ve kültürel değerlerin
ortak miras olduğu anlayışının yerleşmesi ile daha da önem kazanmaktadır. Bu
doğrultuda uluslararası alanda yapılan çalışmalar, imzalanan antlaşmaların yanı
sıra iç hukukumuzda da geniş bir mevzuat karşımıza çıkmaktadır. Devlet anayasal
görevini yerine getirirken, özel kişilerce kültür ve tabiat varlıklarının
korunmasına yönelik faaliyetlere girişilmesini teşvik edici bir tutum
takınmakta, ekonomik açıdan külfetli bir iş olan koruma faaliyetinde özel
kişiyi birtakım yükümlülüklerden muaf tutarak ya da birtakım yardımlar yaparak
desteklemektedir. Çalışmamız işte devletin bu konuda sağladığı mali
kolaylıkların neler olduğunun araştırılması üzerinde olup, bu alanda mevzuatın
yeterli olup olmadığı ve anayasal görevin gereği gibi yerine getirilip
getirilmesinde mali kolaylıklar rejiminin tatmin edici olup olmadığı
irdelenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | KAMU HUKUKU MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 YBHD 2018/2 |