Bu çalışmanın amacı psikolojik sermayenin iş tatmini üzerindeki etkisinde işte kendini yetiştirmenin aracı rolünün incelenmesidir. Araştırmanın örneklemi, 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılının bahar yarıyılında devlet üniversitelerinin çeşitli fakültelerinde görev yapan akademisyenlerden oluşmaktadır. Veriler kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak 211 kişiden anket yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın veri analizinde SPSS 22 ve AMOS 21 programları kullanılmıştır. Hipotezlerin test edilmesinde ise Hayes (2018) tarafından geliştirilen Process Macro eklentisinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular işte kendini yetiştirmenin psikolojik sermaye ile iş tatmini arasındaki ilişkide aracı etkiye sahip olduğunu göstermiştir. Bu bulgulara göre, sonuçlar literatür kapsamında tartışılmış önerilerde bulunulmuştur.
The aim of this study is to examine the mediating role of thiriving at work in the effect of psychological capital on job satisfaction. The sample of the study consists of academics working in various faculties of public universities in the spring term of the 2019-2020 academic year. The data was gathered from 211 people via survey using convenience sampling method. SPSS 22 and AMOS 21 were used for analyzing the data of research. Process Macro of SPSS developed by (Hayes 2018) was also used for testing the hypotheses. Findings indicated that thriving at work had a mediator effect on relationships between psychological capital and job satisfaction According to the finding, results were discussed within literature and several suggestions were made.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |