BibTex RIS Kaynak Göster

İŞLETMELERDE YILDIRMAYA MARUZ KALMA ALGISININ ÇALIŞANLARIN İŞTEN AYRILMA NİYETİNE VE ÖRGÜTSEL SESSİZLİK DAVRANIŞLARINA ETKİSİ: HİZMET SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2016, Cilt: 14 Sayı: 1, 125 - 149, 27.01.2016

Öz

Çalışmanın amacı, işgörenlerin yıldırmaya maruz kalmasının örgütsel sessizliğe ve işten ayrılma niyetine etkilerini incelemektir. Ayrıca demografik özellikler ile bahsi geçen değişkenler arasında anlamlı bir ilişkinin varlığını test etmektir. Bu amaçla, İstanbul’da faaliyet gösteren hizmet sektöründe yer alan 23 farklı işletmenin çalışanlarına uygulanan anket sonucunda elde edilen bulgular, çalışma ortamında yıldırmaya maruz kalmanın işten ayrılma niyetini arttırdığı ve sessiz kalma davranışının tercih edildiğini göstermiştir. Yıldırma algısının uysal sessizlik ve savunmacı sessizlik üzerinde pozitif; toplum yanlısı sessizlik üzerinde ise negatif bir etkide bulunduğu anlaşılmaktadır. Öte yandan, yaşın artması işten ayrılma niyetini azaltmıştır. Yaş ile örgütsel sessizlik arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmazken; yaş, toplum yanlısı sessizliğe pozitif yönde etki etmektedir. Araştırmadan elde edilen bir başka sonuç ise; yönetici konumunda olmayan çalışanların, üst düzey yönetici pozisyonundaki çalışanlara göre daha fazla yıldırma algısına sahip olduğu, dolayısıyla daha fazla sessiz kalma davranışı göstermesi ve daha fazla işten ayrılma niyeti taşımasıdır.

Yıl 2016, Cilt: 14 Sayı: 1, 125 - 149, 27.01.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meral Elçi

Melisa Erdilek Karabay

Yayımlanma Tarihi 27 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Elçi, M., & Erdilek Karabay, M. (2016). İŞLETMELERDE YILDIRMAYA MARUZ KALMA ALGISININ ÇALIŞANLARIN İŞTEN AYRILMA NİYETİNE VE ÖRGÜTSEL SESSİZLİK DAVRANIŞLARINA ETKİSİ: HİZMET SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 14(1), 125-149.
AMA Elçi M, Erdilek Karabay M. İŞLETMELERDE YILDIRMAYA MARUZ KALMA ALGISININ ÇALIŞANLARIN İŞTEN AYRILMA NİYETİNE VE ÖRGÜTSEL SESSİZLİK DAVRANIŞLARINA ETKİSİ: HİZMET SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. Ocak 2016;14(1):125-149.
Chicago Elçi, Meral, ve Melisa Erdilek Karabay. “İŞLETMELERDE YILDIRMAYA MARUZ KALMA ALGISININ ÇALIŞANLARIN İŞTEN AYRILMA NİYETİNE VE ÖRGÜTSEL SESSİZLİK DAVRANIŞLARINA ETKİSİ: HİZMET SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 14, sy. 1 (Ocak 2016): 125-49.
EndNote Elçi M, Erdilek Karabay M (01 Ocak 2016) İŞLETMELERDE YILDIRMAYA MARUZ KALMA ALGISININ ÇALIŞANLARIN İŞTEN AYRILMA NİYETİNE VE ÖRGÜTSEL SESSİZLİK DAVRANIŞLARINA ETKİSİ: HİZMET SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 14 1 125–149.
IEEE M. Elçi ve M. Erdilek Karabay, “İŞLETMELERDE YILDIRMAYA MARUZ KALMA ALGISININ ÇALIŞANLARIN İŞTEN AYRILMA NİYETİNE VE ÖRGÜTSEL SESSİZLİK DAVRANIŞLARINA ETKİSİ: HİZMET SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, c. 14, sy. 1, ss. 125–149, 2016.
ISNAD Elçi, Meral - Erdilek Karabay, Melisa. “İŞLETMELERDE YILDIRMAYA MARUZ KALMA ALGISININ ÇALIŞANLARIN İŞTEN AYRILMA NİYETİNE VE ÖRGÜTSEL SESSİZLİK DAVRANIŞLARINA ETKİSİ: HİZMET SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 14/1 (Ocak 2016), 125-149.
JAMA Elçi M, Erdilek Karabay M. İŞLETMELERDE YILDIRMAYA MARUZ KALMA ALGISININ ÇALIŞANLARIN İŞTEN AYRILMA NİYETİNE VE ÖRGÜTSEL SESSİZLİK DAVRANIŞLARINA ETKİSİ: HİZMET SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2016;14:125–149.
MLA Elçi, Meral ve Melisa Erdilek Karabay. “İŞLETMELERDE YILDIRMAYA MARUZ KALMA ALGISININ ÇALIŞANLARIN İŞTEN AYRILMA NİYETİNE VE ÖRGÜTSEL SESSİZLİK DAVRANIŞLARINA ETKİSİ: HİZMET SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, c. 14, sy. 1, 2016, ss. 125-49.
Vancouver Elçi M, Erdilek Karabay M. İŞLETMELERDE YILDIRMAYA MARUZ KALMA ALGISININ ÇALIŞANLARIN İŞTEN AYRILMA NİYETİNE VE ÖRGÜTSEL SESSİZLİK DAVRANIŞLARINA ETKİSİ: HİZMET SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2016;14(1):125-49.