Designing the built environment with an inclusive approach that allows equal access for everyone is necessary to reduce social inequalities. Creating a physical environment that includes all segments of society and activates all senses is crucial in museum spaces. Digital interactions used in museum spaces offer new possibilities and interfaces to eliminate inequalities and increase inclusiveness. This study examines the integration of digital interactives in museums with a focus on the social museum concept. Through a comprehensive review of literature spanning museum studies on social museums, digital interactives, and inclusive museum concepts, this research investigates the role of digital interactives in fostering social engagement and facilitating interactive learning experiences within museum settings. Drawing on the theoretical framework and practical examples the paper explores how to employ digital technologies strategically to enhance visitor interaction, promote inclusivity, and facilitate knowledge sharing in social museum environments. This research demonstrates the transformative potential of digital interactives in museums as social spaces and provides a comprehensive understanding of the dynamic relationship between technology, museum practices, and social inclusion. The result of the research shows that digital interactives used in museum environments, such as haptic tools, wearables and mobile technologies, extended reality technologies, RFID and AI technologies, offer new ways of engagement for a more social museum and increase social inclusion.
Inclusive design social museums universal design digital assistive tools information communication technologies digital interactives social inclusion.
Yapılı çevrenin herkese eşit erişim imkânı tanıyan kapsayıcı bir yaklaşımla tasarlanması toplumsal eşitsizliklerin azaltılması açısından gereklidir. Müze mekânlarında toplumun tüm kesimlerini içine alan ve tüm duyuları harekete geçiren bir fiziksel çevre yaratmak önemlidir. Müzelerde kullanılan dijital etkileşimler, eşitsizlikleri ortadan kaldırmak ve kapsayıcılığı artırmak için yeni imkânlar ve ara yüzler sunmaktadır. Çalışmada sosyal müze kavramına odaklanarak dijital etkileşimli teknolojilerin müzelere entegrasyonu incelenmekte ve sosyal müzeler, dijital etkileşimli araçlar ve kapsayıcı müze kavramı üzerine müze çalışmalarını kapsayan kapsamlı bir literatür taraması yoluyla, dijital etkileşimli araçların sosyal katılımı teşvik etmedeki ve müze ortamlarında etkileşimli öğrenme deneyimlerini kolaylaştırmadaki rolü araştırılmaktadır. Teorik çerçeveden ve pratik örneklerden yola çıkan bu çalışma, ziyaretçi etkileşimini artırmak, kapsayıcılığı teşvik etmek ve sosyal müzecilik bağlamında bilgi paylaşımını kolaylaştırmak için dijital teknolojilerin stratejik olarak nasıl kullanılabileceğini incelemektedir. Araştırmada birer sosyal alan olarak müzelerde dijital etkileşimlerin dönüştürücü potansiyeli ortaya konulmakta; dijitalleşme, müze uygulamaları ve sosyal kapsayıcılık arasındaki dinamik ilişkinin kapsamlı bir şekilde anlaşılması hedeflenmektedir. Araştırma sonucunda, müzelerde kullanılan dokunsal araçlar, giyilebilir ve mobil teknolojiler, genişletilmiş gerçeklik teknolojileri, radyo frekansı ile tanımlama ve yapay zekâ teknolojileri gibi dijital etkileşimlerin, daha sosyal bir müze için yeni katılım yolları sunduğu ve sosyal kapsayıcılığı artırdığı görülmektedir.
Kapsayıcı tasarım sosyal müzeler evrensel tasarım dijital yardımcı araçlar bilgi iletişim teknolojileri dijital etkileşimler sosyal kapsayıcılık
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Grafikler, Artırılmış Gerçeklik ve Oyunlar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 2 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: Sanatta Dijitalizm [Özel Sayı] |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.