Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Role of Vloggers on The Purhcasing Decisions in Cosmetic Sector

Yıl 2020, Sayı: 9, 40 - 51, 30.12.2020

Öz

Kaynakça

  • Agcadağ, İ. (2017). Popüler Kültür Bağlamında Kozmetik Ürünleri Tüketimi ve Yeni Bir Satış Kanalı Olarak Ağ Pazarlama (Network Marketing) Sistemi. Sosyoloji Dergisi, (36), 157-169.
  • Aktaş, A., & Şener, G. (2019). Nüfuz Pazarlamasında (Influencer Marketing) Mesaj Stratejileri. Erciyes İletişim Dergisi, 6(1), 399-422.
  • Alişarlı, Ö., & Eken, İ. (2018). Yeni Medyada Ürün Yerleştirme: YouTube’da paylaşım Yapan Fenomenler Üzerinden Kampanya Süreci, II. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı: Eğlence ve Ürün Yerleştirme, İstanbul.
  • Armağan, E., & Doğaner, M. C. (2018). Fenomen Pazarlaması: Youtube Güzellik Vloggerları Üzerine bir Araştırma. I. Uluslararası Politik Ekonomi ve Finanasal Analiz Kongresi Bildiri Kitabı, (pp. 223-234).
  • Aydın, S. & Uzturk, E. (2018). “Sosyal Medya Araçlarından Instagram ve Fenomenlerinin Reklam ile İlişkisi”, Atlas Ulusal Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (3), 180-192
  • Aytan, C, & Telci, E. E. (2014). Markaların Sosyal Medya Kullanımının Tüketici Davranışı Üzerindeki Etkileri, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 4(4), 1-15.
  • Cesur, D. K., & İnanç, A. S. (2018). Günümüz Yeni Marka Elçileri Olarak Vlogger’ların Tüketici Kanaatleri Üzerindeki Rolü: Tüketici/Takipçi Yorumları Üzerine Bir Araştırma. International Journal of Social Science, 1(2), 68-77.
  • Chen, J.L. & Dermawan, A. (2020). The Influence of YouTube Beauty Vloggers on Indonesian Consumers’ Purchase Intention of Local Cosmetic Products, International Journal of Business and Management, 15(5), 100-116
  • Clow, Kenneth E. ve Baack, Donald (2016). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, (Çev. Ed. G. Öztürk), Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Coursaris, C. K., Osch, W. V. (2016). Beauty brands versus vloggers: Exploring the effects of source credibility on information adoption on YouTube. Twenty-Fourth European Conference on Information Systems (ECIS), 15.06.2016, İstanbul.
  • Content Marketing Institute. (2016). Influencer marketing: The latest strategies, templates, anmd tools. Erişim: 14 Ekim 2018, https:// contentmarketinginstitute.com/wp-content/uploads/2016/10/Influencer_ eBook2016_FINAL.pdf
  • Çağala, Cüneyt (2017). “Dünyada En Çok Kullanılan Sosyal Medya Platformları, Analiz”, Erişim Tarihi: 15.08.2018, https://www.tech-worm.com/dunyada-en-cok-kullanilan-sosyalmedya-platformlari-analiz/
  • Çelik, A. (2018, 03 27). Influencer Marketing ve Ürün Yerleştirme. (Ö. Alişarlı ile görüşme)
  • Dıraman, A. (2018, 03 22). Influencer Marketing ve Kampanya Süreci. (Ö. Alişarlı ile görüşme)
  • Eren-Erdoğan, İ. & Çiçek, M. (2012). The Impact of Social Media Marketing on Brand Loyalty, Procedia Social and Behavioral Sciences, 58, 1353-1360.
  • Evans, D. (2008). Social Media Marketing an Hour a Day. Indiana: Wiley Publishing Inc.
  • Gupta, H., Singh, S & Sinha, P. (2017). Multimedia Tool as a Predictor for Social Media Advertising- a YouTube Way, Multimedia Tools and Applicaitons, 76 (18), 18557-18568.
  • Gümüş, N. (2018). Sosyal Medya Pazarlamaya Yönelik Tüketici Algılarının İncelenmesi: Kırgızistan Üzerinde Bir Araştırma, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(3), 391-413.
  • Hill, S.R, Troshani, I. & Chandrasekar, D. (2017). Signalling Effects of Vlogger Popularity on Online Consumers, Journal of Computer Information Systems, 60(1), 76-84.
  • IAB Türkiye. (2018). Influencer Pazarlaması Raporu. Erişim: 19 Ekim 2018, https:// www.iabturkiye.org/UploadFiles/Reports/inluencer762018162344.pdf
  • IAB Türkiye. (2018a). Adwords'le Ünlü Etkisi. Erişim Tarihi: 21.06.2018 http://www.iabturkiye.org/adwordsle-unlu-etkisi
  • Jain, V., Vatsa, R. & Jagani, K. (2014). Exploring Generation Z’s Purchase Behavior towards Luxury Apparel: a Conceptual Framework, Romanian Journal of Marketing, 2, 18-29.
  • Keskin, S. & Baş, M. (2015). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışları Üzerine Etkisinin Belirlenmesi, Gazi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(3), 51-69.
  • Kırcova, İ.& Enginkaya, E. (2015). Sosyal Medya Pazarlama. Beta: İstanbul.
  • Koçak-Alan, A, Tümer-Kabadayı, E. & Erişke, T. (2018). İletişimin Yeni Yüzü: Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Pazarlaması, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (66), 493-504.
  • Lee J. E. ve Watkins B. (2016), Youtube Vloggers' Influence On Consumer Luxury Brand Perceptions And Intentions, Journal of Business Research, 69, 5753-5760.
  • Mert, Y. L. (2018). Dijital Pazarlama Ekseninde Influencer Marketing Uygulamaları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(2), 1299-1328.
  • Mutlu, B. (2017). Sosyal Medya Pazarlamasının Yeni Yüzleri Youtube İçerik Üreticileri Ve Kanal Toplulukları: Youtuber – Marka İşbirliği Videoları Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Müftüoğlu, S., Tosun, N. B., & Ülker, Y. (2018). Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim (EWOM) Kanalı Olarak Youtube Vloggerların Satın Alma Niyeti Oluşumundaki Rolü. Gümüshane University Electronic Journal of the Institute of Social Science/Gümüshane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 9(24).
  • Nardalı, S., & Balkan, E. (2019). Sosyal Medya Fenomenleri: Instagram ve Kozmetik Sektöründe Bir Uygulama. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 190-201.
  • Neti, Sisira (2011). “Social Media and Its Role in Marketing”, International Journal of Enterprise Computing and Business Systems, 1 (2), 1-15.
  • Oyman, M., & Akıncı, S. (2019). Sosyal Medya Etkileyicileri Olarak Vloggerlar: Z Kuşağı Üzerinde Para-Sosyal İlişki, Satın Alma Niyeti Oluşturma ve Youtube Davranışları Açısından Vloggerların İncelenmesi. Akdeniz Iletisim, (32), 441-464.
  • Öztürk, E., Şener, G. (2018). Modada Nüfuz Pazarlaması: Mikro Instabloggerların Ürün Yerleştirme Uygulamaları, Selçuk İletişim, 11(1), 382-412 Schwemmer, C. & Ziewiecki, S. (2018). Social Media Sellout: The Increasing Role of Product Promotion on YouTube, Social Media + Society, 4 (3), 1-20
  • Sheldrake, Philip (2015). Dijital Çağda Pazarlama ve Halkla İlişkiler, Çev. Ümit Şensoy, İstanbul: Türk Hava Yolları Yayınları.
  • Subramani, M. R., & Rajagopalan, B. (2003). Knowledge-sharing and influence in online social networks via viral marketing. Communications of the ACM, 46(12), 300-307.
  • Şahin, E., Çağlıyan, V. & Başer, H.H. (2017). Sosyal Medya Pazarlamasının Tüketici Satınalma Davranışına Etkisi: Selçuk Üniversitesi İİBF Örneği, Ömer Halis Demir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(4), 67-86
  • Tekin, H. H., & Tekin, H. (2006). Nitel Araştirma Yönteminin Bir Veri Toplama Tekniği Olarak Derinlemesine Görüşme. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 3(13), 101-116.
  • Tsimonis, G, & Dimitriadis, S. (2013). Brand Strategies in Social Media. Marketing Intelligence & Planning, 32(3), 328-344.
  • Turnuklu, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme, Educational Administration, Theory and Practice, 6(24), 543-559.
  • Wearesocial, (2019). Digital in 2019, Erişim tarihi: 25.05.2020, https://wearesocial.com/global-digital-report-2019
  • Weinberg, T. (2009). The New Community Rules: Marketing On the Social Web. Sebastopol: O’Reilly Media.
  • Youtube Support, YouTube Partner Program Overview & Eligibility , Erişim tarihi: 09.06.2020 https://support.google.com/youtube/answer/72851?hl=en

Kozmetik Sektöründe Satın Alma Kararı Oluşturmada Vloggerların Rolü

Yıl 2020, Sayı: 9, 40 - 51, 30.12.2020

Öz

Bu araştırmanın amacı kozmetik sektöründe Vloggerların tüketicilerin satın alma tutumu üzerindeki rolünü sorgulamaktır. Bu amaçla sosyal medyada en çok ürün değerlendirmesinin yapıldığı sektörlerden biri olan Kozmetik sektöründe hizmet veren Vloggerları takip eden 21-30 yaş aralığında 24 kadın katılımcı ile derinlemesine görüşme yapılmıştır. Kolay ulaşılabilir durum örneklemesi tercih edilmiş olup katılımcılar da kozmetik alanında en az bir Vlogger takip etme ön şartı aranmıştır. Araştırma bulguları Vlogger takip süreleri ve nedenleri, Vloggerların güvenilirliği, Vloggerların tüketicilerin ürüne ilişkin yaklaşımlarındaki rolü ve tutumlarını değiştirme başlıkları altında incelenmiştir. Sonuç olarak; sosyal medyada kozmetik ürün pazarlamasında aktif rol oynayan Vloggerların tüketicilerin satın alma tutumları üzerinde önemi olduğu saptanmıştır.

Kaynakça

  • Agcadağ, İ. (2017). Popüler Kültür Bağlamında Kozmetik Ürünleri Tüketimi ve Yeni Bir Satış Kanalı Olarak Ağ Pazarlama (Network Marketing) Sistemi. Sosyoloji Dergisi, (36), 157-169.
  • Aktaş, A., & Şener, G. (2019). Nüfuz Pazarlamasında (Influencer Marketing) Mesaj Stratejileri. Erciyes İletişim Dergisi, 6(1), 399-422.
  • Alişarlı, Ö., & Eken, İ. (2018). Yeni Medyada Ürün Yerleştirme: YouTube’da paylaşım Yapan Fenomenler Üzerinden Kampanya Süreci, II. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı: Eğlence ve Ürün Yerleştirme, İstanbul.
  • Armağan, E., & Doğaner, M. C. (2018). Fenomen Pazarlaması: Youtube Güzellik Vloggerları Üzerine bir Araştırma. I. Uluslararası Politik Ekonomi ve Finanasal Analiz Kongresi Bildiri Kitabı, (pp. 223-234).
  • Aydın, S. & Uzturk, E. (2018). “Sosyal Medya Araçlarından Instagram ve Fenomenlerinin Reklam ile İlişkisi”, Atlas Ulusal Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (3), 180-192
  • Aytan, C, & Telci, E. E. (2014). Markaların Sosyal Medya Kullanımının Tüketici Davranışı Üzerindeki Etkileri, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 4(4), 1-15.
  • Cesur, D. K., & İnanç, A. S. (2018). Günümüz Yeni Marka Elçileri Olarak Vlogger’ların Tüketici Kanaatleri Üzerindeki Rolü: Tüketici/Takipçi Yorumları Üzerine Bir Araştırma. International Journal of Social Science, 1(2), 68-77.
  • Chen, J.L. & Dermawan, A. (2020). The Influence of YouTube Beauty Vloggers on Indonesian Consumers’ Purchase Intention of Local Cosmetic Products, International Journal of Business and Management, 15(5), 100-116
  • Clow, Kenneth E. ve Baack, Donald (2016). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, (Çev. Ed. G. Öztürk), Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Coursaris, C. K., Osch, W. V. (2016). Beauty brands versus vloggers: Exploring the effects of source credibility on information adoption on YouTube. Twenty-Fourth European Conference on Information Systems (ECIS), 15.06.2016, İstanbul.
  • Content Marketing Institute. (2016). Influencer marketing: The latest strategies, templates, anmd tools. Erişim: 14 Ekim 2018, https:// contentmarketinginstitute.com/wp-content/uploads/2016/10/Influencer_ eBook2016_FINAL.pdf
  • Çağala, Cüneyt (2017). “Dünyada En Çok Kullanılan Sosyal Medya Platformları, Analiz”, Erişim Tarihi: 15.08.2018, https://www.tech-worm.com/dunyada-en-cok-kullanilan-sosyalmedya-platformlari-analiz/
  • Çelik, A. (2018, 03 27). Influencer Marketing ve Ürün Yerleştirme. (Ö. Alişarlı ile görüşme)
  • Dıraman, A. (2018, 03 22). Influencer Marketing ve Kampanya Süreci. (Ö. Alişarlı ile görüşme)
  • Eren-Erdoğan, İ. & Çiçek, M. (2012). The Impact of Social Media Marketing on Brand Loyalty, Procedia Social and Behavioral Sciences, 58, 1353-1360.
  • Evans, D. (2008). Social Media Marketing an Hour a Day. Indiana: Wiley Publishing Inc.
  • Gupta, H., Singh, S & Sinha, P. (2017). Multimedia Tool as a Predictor for Social Media Advertising- a YouTube Way, Multimedia Tools and Applicaitons, 76 (18), 18557-18568.
  • Gümüş, N. (2018). Sosyal Medya Pazarlamaya Yönelik Tüketici Algılarının İncelenmesi: Kırgızistan Üzerinde Bir Araştırma, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(3), 391-413.
  • Hill, S.R, Troshani, I. & Chandrasekar, D. (2017). Signalling Effects of Vlogger Popularity on Online Consumers, Journal of Computer Information Systems, 60(1), 76-84.
  • IAB Türkiye. (2018). Influencer Pazarlaması Raporu. Erişim: 19 Ekim 2018, https:// www.iabturkiye.org/UploadFiles/Reports/inluencer762018162344.pdf
  • IAB Türkiye. (2018a). Adwords'le Ünlü Etkisi. Erişim Tarihi: 21.06.2018 http://www.iabturkiye.org/adwordsle-unlu-etkisi
  • Jain, V., Vatsa, R. & Jagani, K. (2014). Exploring Generation Z’s Purchase Behavior towards Luxury Apparel: a Conceptual Framework, Romanian Journal of Marketing, 2, 18-29.
  • Keskin, S. & Baş, M. (2015). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışları Üzerine Etkisinin Belirlenmesi, Gazi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(3), 51-69.
  • Kırcova, İ.& Enginkaya, E. (2015). Sosyal Medya Pazarlama. Beta: İstanbul.
  • Koçak-Alan, A, Tümer-Kabadayı, E. & Erişke, T. (2018). İletişimin Yeni Yüzü: Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Pazarlaması, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (66), 493-504.
  • Lee J. E. ve Watkins B. (2016), Youtube Vloggers' Influence On Consumer Luxury Brand Perceptions And Intentions, Journal of Business Research, 69, 5753-5760.
  • Mert, Y. L. (2018). Dijital Pazarlama Ekseninde Influencer Marketing Uygulamaları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(2), 1299-1328.
  • Mutlu, B. (2017). Sosyal Medya Pazarlamasının Yeni Yüzleri Youtube İçerik Üreticileri Ve Kanal Toplulukları: Youtuber – Marka İşbirliği Videoları Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Müftüoğlu, S., Tosun, N. B., & Ülker, Y. (2018). Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim (EWOM) Kanalı Olarak Youtube Vloggerların Satın Alma Niyeti Oluşumundaki Rolü. Gümüshane University Electronic Journal of the Institute of Social Science/Gümüshane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 9(24).
  • Nardalı, S., & Balkan, E. (2019). Sosyal Medya Fenomenleri: Instagram ve Kozmetik Sektöründe Bir Uygulama. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 190-201.
  • Neti, Sisira (2011). “Social Media and Its Role in Marketing”, International Journal of Enterprise Computing and Business Systems, 1 (2), 1-15.
  • Oyman, M., & Akıncı, S. (2019). Sosyal Medya Etkileyicileri Olarak Vloggerlar: Z Kuşağı Üzerinde Para-Sosyal İlişki, Satın Alma Niyeti Oluşturma ve Youtube Davranışları Açısından Vloggerların İncelenmesi. Akdeniz Iletisim, (32), 441-464.
  • Öztürk, E., Şener, G. (2018). Modada Nüfuz Pazarlaması: Mikro Instabloggerların Ürün Yerleştirme Uygulamaları, Selçuk İletişim, 11(1), 382-412 Schwemmer, C. & Ziewiecki, S. (2018). Social Media Sellout: The Increasing Role of Product Promotion on YouTube, Social Media + Society, 4 (3), 1-20
  • Sheldrake, Philip (2015). Dijital Çağda Pazarlama ve Halkla İlişkiler, Çev. Ümit Şensoy, İstanbul: Türk Hava Yolları Yayınları.
  • Subramani, M. R., & Rajagopalan, B. (2003). Knowledge-sharing and influence in online social networks via viral marketing. Communications of the ACM, 46(12), 300-307.
  • Şahin, E., Çağlıyan, V. & Başer, H.H. (2017). Sosyal Medya Pazarlamasının Tüketici Satınalma Davranışına Etkisi: Selçuk Üniversitesi İİBF Örneği, Ömer Halis Demir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(4), 67-86
  • Tekin, H. H., & Tekin, H. (2006). Nitel Araştirma Yönteminin Bir Veri Toplama Tekniği Olarak Derinlemesine Görüşme. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 3(13), 101-116.
  • Tsimonis, G, & Dimitriadis, S. (2013). Brand Strategies in Social Media. Marketing Intelligence & Planning, 32(3), 328-344.
  • Turnuklu, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme, Educational Administration, Theory and Practice, 6(24), 543-559.
  • Wearesocial, (2019). Digital in 2019, Erişim tarihi: 25.05.2020, https://wearesocial.com/global-digital-report-2019
  • Weinberg, T. (2009). The New Community Rules: Marketing On the Social Web. Sebastopol: O’Reilly Media.
  • Youtube Support, YouTube Partner Program Overview & Eligibility , Erişim tarihi: 09.06.2020 https://support.google.com/youtube/answer/72851?hl=en
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İrem Ünsal 0000-0002-3316-2802

İrem Elbir 0000-0003-3753-6805

Elif Eşiyok 0000-0001-9486-7067

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 4 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Ünsal, İ., Elbir, İ., & Eşiyok, E. (2020). Kozmetik Sektöründe Satın Alma Kararı Oluşturmada Vloggerların Rolü. Yeni Medya, 2020(9), 40-51.