Günümüzde teknolojik
alandaki hızlı gelişmeler insanların yaşam biçimini köklü ve kalıcı biçimde
değiştirmiştir. Söz konusu değişimin hem tüketici hem de işletme açısından
birçok kolaylığı da beraberinde getirmiştir. Bilgisayar ve akıllı telefonların
hayatımıza girmesi ile bu değişim daha da hızlanmış, beklenmedik şekilde
toplumdaki aile ilişkilerini, sosyal hayat alışkanlıklarını, alışveriş
biçimlerini, gazete okuma davranışlarını ve hatta bakkaldan ekmek alma şeklini
bile değiştirmiştir. Bu değişimin sosyal ve psikolojik birçok yönü ve etkisi
bulunmaktadır. Bilgisayar ve akıllı telefon kullanımı konusunda toplumun her
kesimi aynı düzeyde eğilim göstermemektedir. Aşırı kullanımın getirdiği
bağımlılık olarak adlandırılan farklı psikolojik davranışlar gözlenmektedir. Bu
çalışmada kalitatif tekniklerden olan derinlemesine mülakat yöntemi
seçilmiştir. Belirlenen yöntem üniversite öğrencilerinden seçilen üç odak grup
üzerinde araştırılmıştır. Ayrıca katılımcılara bağımlılık seviyelerini ölçen
sorular yöneltilmiş ve aldıkları haz-suçluluk duyguları sorulmuştur. Çalışmanın
ilk aşamasında kalitatif teknikten gelen sonuçlar doğrultusunda ikinci
aşamadaki kantitatif çalışma ile tamamlanması ve daha geniş örneklem kütlesi
ile sorunsalın farklı boyutlarına ulaşılması amaçlanmıştır.
Tüketici Davranışı Mobil İnternet Bağımlılığı Teknoloji Bağımlılığı
Today, with the advancement of technology, rapid change and
progress in the life of human beings have influenced and shaped lives in many
directions. This has facilitated both the life of mankind and positive
contributions from many other ways, such as affecting the forms of production,
shape and duration of the establishment of the enterprise. This change has
accelerated even more rapidly with the introduction of computers and
smartphones, which unexpectedly affected family relationships, social habits, shopping
patterns, newspaper reading behaviors and even the way to buy bread at the
grocery store. There are many social and psychological aspects and effects of
this change. Not all people in the community have the same tendency to use
computers and mobile phones. There are different psychological behaviors which
are called addiction caused by overuse. In this study, in-depth interviewing
method which is one of the qualitative techniques was chosen. The determined
method was explored on three focus groups selected from university students. In
addition, the questions that measured the addictive levels of the participants
were directed and the pleasures they received were asked, or vice versa. It is
also aimed to complete the quantitative study in the direction of the results
from the qualitative technique which is the first step of the study and to
create awareness in this issue by reaching different dimensions of the
problematic with the wider sample mass.
Consumer Behavior Mobil Internet Addiction Technology Addiction
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |