Bu çalışmanın amacı, yükseköğretimde gelecek senaryolarına ilişkin eğitim fakültesi öğrencilerinin görüşlerini incelemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseniyle yürütülmüş olan bu çalışma kapsamında İstanbul ilindeki bir devlet üniversitesinde eğitim alan eğitim fakültesi öğrencileriyle odak grup görüşmesi yapılmıştır. Çalışma grubu, gönüllülük esaslı amaçlı örnekleme yöntemiyle oluşturulmuştur. Elde edilen veriler kodlanarak kategoriler altında toplanmış ve betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırma bulgularına dayanarak katılımcıların yükseköğretimin geleceğine ilişkin iyimser, farklı ve orijinal senaryolar ileri sürdükleri söylenebilir. Bulgular arasında; gelecekte yükseköğretime giriş sınavlarının kalkacağı, öğrenci seçiminde problem çözme ve teknolojiyi kullanma becerisi gibi kriterlere bakılacağı, derslerin tartışma ve proje odaklı işleneceği, ders değerlendirmelerinin akran görüşü ve ürün üzerinden yapılacağı, eğitimde robot öğretmenlerin kullanılacağı şeklindeki katılımcı görüşleri dikkat çekmektedir.
Gelecek gelecek senaryoları fenomenoloji üniversite yükseköğretim.
The purpose of this study is to examine education faculty students' views relating to future scenarios in higher education. Phenomenology model, one of the qualitative methods, was used in the research. The study's data obtained by using interview method which is one of the quality research techniques. In the research, focus group interview was executed on university students studying in a faculty of education in a state university in Istanbul. The working group was created having a specified goal sampling method. The obtained data was gathered under categories by coding and descriptive analysis was made. Based on the findings of the research, students have typically optimistic, different and original views on scenarios about future of higher education. Among the findings, it is remarked that the entrance exams to higher education will be repealed, the criterions as problem solving and technology skills will be tested on choice of student, lessons will be taught as discussion and project oriented, evaluations of lesson will be made through peer opinion and product, robotic teachers will be used in education.
Future future scenarios higher education phenomenology university.
Diğer ID | JA32UN26AZ |
---|---|
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.