The objective of the present study is to examine the effects of content-associated applied measurement and evaluation course on pre-service teachers' assessment literacy, their attitudes towards the measurement and evaluation course, and their field-specific content knowledge. Furthermore, the study aims to reveal the pre-service teachers' views on content-associated applied measurement practices. The mixed method research approach, which combines qualitative and quantitative research methods, was used in the study. The quantitative data collection was conducted with 90 science teacher candidates. The qualitative data collection was conducted with six teacher candidates from the experimental group. The Classroom Assessment Literacy Inventory (CALI), Measurement and Evaluation Course Attitude Scale (MECAS), Academic Achievement Test (AAT), and Focus Group Interview Form were used as the data collection tools in the study. It was found that the content-associated applied measurement and evaluation course improves the measurement and evaluation literacy of the candidate teachers, fosters their positive attitudes towards the course of measurement and evaluation, and increases their content knowledge. Furthermore, the focus group interviews with the pre-service teachers both helped explain the reasons behind the quantitative results, and provided detailed information about the degree of effectiveness of the method applied in the teaching process.
Assessment literacy attitude towards the course of measurement and evaluation content knowledge teacher education
Bu araştırmanın amacı, alan ile ilişkilendirilmiş uygulamalı Ölçme ve Değerlendirme dersinin öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme okuryazarlıklarına, ölçme ve değerlendirme dersine yönelik tutumlarına ve alan bilgilerine etkisini incelemektir. Araştırma ayrıca, deney grubu öğretmen adaylarının, alanla ilişkilendirilmiş ölçme ve değerlendirme uygulamalarına yönelik görüşlerini ortaya koymayı hedeflemektedir. Araştırmada karma yöntem olarak adlandırılan, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutu, 90 fen bilgisi öğretmen adayı ile nitel boyutu ise, deney grubunda yer alan 6 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlığı Ölçeği, Ölçme ve Değerlendirme Dersine Yönelik Tutum Ölçeği, Akademik Başarı Testi ve Odak Görüşme Formu kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, alanla ilişkilendirilmiş ölçme ve değerlendirme uygulamalarının öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme okuryazarlık düzeylerini geliştirdiği, ölçme ve değerlendirme dersine yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilediği ve konu alan bilgi düzeylerini arttırdığı belirlenmiştir. Öğretmen adayları ile yapılan odak görüşme, hem nicel sonuçların nedenini açıklamış hem de öğretim sürecinde uygulanan yöntemin hizmet etme derecesine ilişkin ayrıntılar vermiştir.
Konu alan bilgisi öğretmen yetiştirme ölçme ve değerlendirme dersine yönelik tutum ölçme ve değerlendirme okuryazarlığı
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 1 |
Yayıncı
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA
(+90) (212) 513 48 24
tuba-her@tuba.gov.tr
Yükseköğretim Dergisi / TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazar(lar)a aittir.
Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazar(lar), dergide yayımlanan çalışmalarının telif hakkını saklı tutar. Makale dergide yayımlandığında, mali haklar ve umuma iletim hakları, işleme, çoğaltma, temsil, basım, yayın ve dağıtım hakları TÜBA’ya devredilecektir. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.
Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) Uluslararası Lisansı kapsamında mümkündür. Ticari kullanım için lütfen yayıncı ile iletişime geçiniz.